• Pumpki­n
    Äldre 22 Feb 17:55
    9864 visningar
    52 svar
    52
    9864

    Fruar - sommarbröllop 2008

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 17!

    Nu är vi äntligen gifta allihop och våra stora dagar blev det vi ville att de skulle bli. Men bara för att vi nu äntligen blivit fruar betyder det inte att vi släpper taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna {#lang_emotions_kiss}

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3604278.html


  • Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008
  • sommar­brud 080802
    Äldre 27 Apr 13:15
    #41
  • Pumpki­n
    Äldre 6 May 08:29
    #42

    Halloj tjejer!

    En vecka kvar till BF nu, ingen bebis i sikte. Jag och barnmorskan konstaterade igår att han nog har det alldeles för bra där inne. Hon försökte prata med honom och säga åt honom att komma ut nu, får se om det funkar bättre för henne än alla andra som försökt säga det till honom
    Det blev inget hus Vi tyckte priset gick upp för mycket i förhållande till utgångspris och värde på huset. Så vi får leta vidare. Hur går det för er?

    Vi har i alla fall löst det med boende, fick tag på en 3a i centrala Skellefteå igår. Så från och med 1/7 har vi någonstans att bo där uppe! Flyttar ut ur den här lägenheten 15/6, och Lasse kommer jobba fram till midsommar, så drygt en vecka ska vi bo i husvagn här i Södertälje (med två katter som hatar förändringar och en nyfödd bebis ) och sen bor vi en vecka hemma hos Lasses föräldrar innan vi får flytta in i lägenheten. Känns skönt att det löst sig till slut, och vi är jättenöjda med lägenheten


  • furill­en
    Äldre 6 May 21:22
    #43

    Pumpkin, ojoj bara en vecka! ååh så spännande!!

    synd med huset men skönt med en lägenhet! blir det permanent eller ska ni kika vidare på hus?
    husvagn?? det låter faktiskt lite jobbigt... har ni ingen kompis ni kan bo hos i södertälje? eller kan inte du och bebben åka i förväg? (fattar att ni såklart funderat på andra lösningar och tycker husvagn är bäst, men det låter så väldans meckigt...)


    själv i vecka 30 nu. känner mig som en heffaklump.. tjock och trött och ont i ryggen. ser fram emot att sluta jobba. kommer lägga av vare sig jag får havandeskapspenning eller inte för nu orkar inte kroppen mera. och lillen lever verkligen rövare där inne. har fått känna på lite hicka också, men bara ett par gånger. till långhelgen nästa helg tänkte vi kika på barnvagn och sånt. känns som dags att börja förbereda sig här hemma.

    ser fram emot att förhoppningsvis snart få höra nyheter om storken som anlänt då!

  • Pumpki­n
    Äldre 7 May 08:31
    #44

    furillen: Nej det blir absolut inte permanent med lägenheten, vi hoppas på att hitta ett hus innan året är slut Men det duger bra så länge, och det är rätt skönt ändå att bo centralt och nära allt och alla när man ska vara hemma med en liten.

    Vi känner typ ingen här i Södertälje, och eftersom vi kommer ha en nyfödd och två katter med oss så är det heller inget rimligt alternativ. Vi har såklart funderat på om jag t ex ska bo hos mamma med bebisen under den tiden som Lasse jobbar klart, men jag vill inte skilja på far och son i två veckor om jag inte måste. Och personligen ser jag faktiskt fram emot ett litet husvagnsäventyr, det ska bli jättemysigt! Och blir det nu för jobbigt, ja då finns ju alltid möjligheten att åka till mamma en natt eller två. Men det handlar ju ändå bara om 10 dygn, så jag tror det löser sig.

    Vecka 30, redan! Tycker tiden går ännu fortare för dig än för mig


  • furill­en
    Äldre 14 May 23:20
    #45

    kollade in barnvagnar idag, funderar på en spirit S3. nån av er som har? innan var vi inne på mountain buggy (många som har rekommenderat) men tyckte att sittdelen verkade shysstare på spiriten. läste konsumentverkets test, de hade ju underkänt alla vagnar...
    3 hjuls känns bra i stan, plus i vår lilla hiss. men tydligen instabilare och större vältrisk. vad har ni?

  • furill­en
    Äldre 14 May 23:22
    #46

    förresten! 2 besked från f-kassan denna vecka..
    får inkomstbaserad mammapeng.
    får full havandeskapspenning.
    wohooo!

  • Pumpki­n
    Äldre 14 May 23:53
    #47

    Vi har en Brio Happy, skulle aldrig funka med en trehjuling så som vi kommer att bo (så småningom). Trehjulingar är instabilare än fyrhjulingar, men ja, väldigt smidiga inne i stan...

    Skönt att det ordnat sig med både FP och HP!

    Här sitter jag på BF +1 och bara väntar...


  • furill­en
    Äldre 15 May 12:18
    #48

    dags när som helst då! spännande!

  • Pumpki­n
    Äldre 18 May 20:41
    #49

    Ingen bebis än, BF +5 idag. Tror inte han tänker komma ut överhuvudtaget {#lang_emotions_undecided}


  • Äldre 18 May 21:13
    #50

    Åh Pumpkin! Vad fort det har gått! Lycka till! Kniper en värk åt dig när du väl kommer igång. (snart förhoppningsvis!)

  • Pumpki­n
    Äldre 21 May 00:32
    #51

    {#lang_emotions_heart}Nu är han är - Ludvig Philip Alexander Bergström föddes 08.59 imorse! {#lang_emotions_heart}


  • furill­en
    Äldre 21 May 14:08
    #52

    ååååååååååååh.. GRATTIS!!!!!!!!!!!!!
    mår ni båda bra? (ser fram emot en förlossningsberättelse så småningom.)
    vad fantastiskt pumpkin! stor stor kram

Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008