• sagr

    hårborttagning

    Min kompis köpte en liten Epila hårborttagnings laser för hemmabruk och tycker att den är superbra. Men det var för mindre område som tex ansikte, bröstvårtor osv. Men den fungerar. Har man tid då kan man hålla på tills man blir hårfri. Är det något mer som har köpt något liknande? jag funderar också att köpa.

  • Svar på tråden hårborttagning
  • FelizLane

    alltså sånt där är ju fakitskt farligt och ingenting för hemmavård. Gå till en hudterapeut h*n kan hjälpa dig.

  • sagr

    på vilket sätt farligt? det är enkel teknik. Det är bara lite opraktisk för stora områden annars är den grymt enkelt och bra.
    undrar bara om det finns något liknande men som man kan behandla lite större område utan att spendera massa tid?

  • FelizLane

    Kontraindikationer osv... Konstigt annars att man utbildar sig på området osv..

  • sagr

    vist att man måste kunna hantera men den är som bärbar telefon.
    det kan inte säljas om den är farlig. tror inte på det. sorry

  • Kattpoet

    Mycke säljs som är farligt och ibland har inte lagen riktigt hunnit dit.

    Vad gör en laser exakt med din hud, vet du ens det?

  • sagr

    Ja, det är klart. Värmer upp dermisen ca 70 grader och det är tillräckligt högt värme att proteinet som byger hörsäcken blir förstård. Om det är farligt så skulle inte finnas en ända läkare på jurden. Trokigt att du har så negativ inställning. Man måste ju våga leva.

  • sagr

    Nu har jag bestämt mig att köpa den Epila och hittar en sida www.worldwide.nu/ och jag köper den på faktura. Klarna är väl det väletablerade förätaget och har 3000 butiker.
    Jag återkommer om mer hur det gick?

  • Kattpoet

    Har du solbränd hy kan du faktiskt brännskada dig eftersom maskinen bygger på principen att ditt hår är mörkare än din hud.

    Har du blont hår och är ljushylt eller väldigt solbränd så kan du skada dig.

    Du riktar något mot din kropp som värmer den till 70 grader vilket kan ge brännskador.

    Visst måste man leva men jag vägrar göra det med ärr och brännmärken.

  • fryser

    jag går hos de på spektra kliniken i gbg. för några mån sen fick jag svår acne o läkarn skrev ut tetrysal. frågade honom 2 gg om det var ok att äta de o samtidigt gå på lasebehandling o han sa att det var ok. när jag kom till spektra för 1 mån sen som jag hade tid till för en behandling så berättade jag för henne att jag har börjat med de tabletterna. hon rådgjorde med läkarn på spektra o det visade sig att det är absolut förbjudet att göra ´mehandlingar för att tabletterna gör så att man bli ljuskänslig så om jag hade behandlats så hade jag bränt mid svårt.. det är bättre att betala lite mer ibland o slippa skada sig eller att det bli fel. håller helt med Kattpoet..

  • Kattpoet

    Tack Fryser.

    Man vill ju inte ha nya ärr på sin bröllopsdag, de gamla räcker ju.

  • Sanna2010

    Jag håller oxå med kattpoet! Inte värt riskerna. de som tar bort hår permanent har lång utbildning och erfarenhet. Jag betalar hellre mer än tar riskerna med att göra det själv...

    Jag har själv gjort permanethårborttagning på klinik och är väldigt nöjd! Skulle inte göra det hemma. Dessutom är man extra känslig mot solen efter dessa behandlingar, glöm inte det!

  • sagr

    Ja, det är klart. Lyxigt och proffsigt är bäst. Är man lite självstendig så kan man fixa själv också. Min Epila är här och jag har provat den. Jag är super nöjd. Den är inte världs praktiskt för stort område men för mindre grymt bra och enkel. Som en bärbar telefon. Det känns ju eller det gör ont, specielt om man har gruva hårstrå. Men vaxning är nästan värre. Varför ska man komplicera enkla saker? Super nöjd! Våga LEVA TJEJER!

  • Kattpoet

    sagr, det handlar inte om att våga leva, det handlar om att välja att skada sig eller inte.

    Jag vågar leva, men konstant ryggsmärta, svårighet att gå, lever jag mitt liv till fullo.

    Jag gör så mycke jag kan, jag upplever så mycke jag, jag förkovrar mig så mycke jag kan MEN jag tänker inte göra något dumdristigt bara för att mina vänner gör det.

    ´Vill jag ha brännskador så kan jag bränna mig glatt på min ugn när bakar kakor.

Svar på tråden hårborttagning