• marrieme

Vad har ni för budget? Verkar ni klara av att hålla den??

Vad har ni för budget?
    Vi har en budget på 60.000, ej inräknad bröllopsresa och bröllopsnatt..
    Vi blir runt 50 pers, än så länge ser det ut som vi kommer att hålla den,
    är lite rädd att frisyren och spriten kan få den att sprick..

Hur mycket sprit ska man egentligen köpa till 50 pers??
    Ska ju ha stor fest på kvällen.. och vin m.m till maten..

• Svar på tråden Vad har ni för budget? Verkar ni klara av att hålla den??
  • Oktoberbrud2010

Vi har en budget på 50000 kr för 42 gäster. Och än så länge ligger vi ca 15000 under den budgeten.

Men vi kommer ju inte ha nåt tradtionellt bröllop, utan bara bjuda på lunch och tårta efter vigseln. Räknar med att mat, dricka (alkoholfritt) och tårta för lunchen kommer gå på ca 10000. Sen kommer vi ha en vanlig fest hemma hos oss på kvällen, för ca 20 av de 42 gästerna (våra vänner).

• S hjärta H

Jag hade ingen koll alls på bröllopsfester i början av planeringen och tyckte att allt över 20000 skulle vara helt absurt att lägga på en och samma dag. Nu ligger budgeten runt 30 000 istället, iom att förväntningarna har blivit lite högre... :) Då är 20-30 gäster, min vigselring, våra kläder och hela festen inräknad, fast gästerna får betala större delen av sin dryckeskonsumtion själva i festlokalens bar. Ingen resa, det har två studenter inte råd med efter det kalaset...

• Björkholm

Vi har räknart med en budget på 50 000 på 60 gäster. Vi ska laga all mat själv och får därför ner kostnaden en hel del.

• NiVi

I begynnelsen så räknade vi med att vårt drömbröllop skulle kosta runt 150000-200000 kr. Vi la ner planeringen och skulle istället börja spara så vi i framtiden skulle få möjlighet att kunna genomföra vår stora dag precis som vi ville. En son senare och med ett nyköpt hus med stora renoveringsbehov så bestämde vi oss för att sänka kraven rejält. Jag (bruden) sa en dag vid middagsbordet att "men älskling, jag tror nog jag kan fixa ett ok bröllop för ca 35000!" Planeringen sattes igång och budgeten höjdes till
    50000 kr.
    Nu sitter vi här 15 månader innan och inser att det snarare kommer landa på 80-100000 kr. Men inte en krona mer får det kosta! Kommer bli 70-90 gäster kanske ska tilläggas!

• Åsa Erika

Det blir alltid dyrare än vad man först tror!

• erpe80

Jag har spaltat upp vår budget i ett Excelark ganska rejält. Varje post har sin egen budget att hålla. Nu när lokal, catering, fotograf, mina och min blivandes kläder, inbjudningskort och lite till redan är fixat så ligger vi ganska bra på budget (lite under, men det blir väl alltid någon överraskning mot slutet..).

Så totalt 70 000 kr för allt utom bröllopsresa räknar vi med att hamna på för 55 personer inklusive oss. Tycker att det känns rätt rimligt för ett traditionellt bröllop med allt krimskrams :o).

Kom ihåg bara att räkna med alla "småsaker" i budgeten också. Dekorationer till dukning, eventuella engångskameror inklusive framkallningskostnad m.m. Tillsammans blir de en ganska stor kostnad i slutändan.

• MiaCia2010

Vi har en budget på 50 000 kr och blir ca 60 gäster, då utan resa. Vi har turen att inom släkten ha folk som är kockar, nagelteknologer, begravningsentreprinörer som fixar blommor, tårtor mm...
    så budgeten borde hålla tror vi.

• BröllopJuli2010

Vi har en budget på 35000:- ungefär och har 88 gäster (med oss). Våra föräldrar kommer hjälpa till men jag är rädd att den budgeten kommer spricka! Vi kommer inte ha någon traditionell tårta utan jordgubbstårta med grädde och göra egen mat. Oxfilé med potatisgratäng. Är vi helt ute och cyklar?

• Annapanna larsson

Cirka 100 gäster och en budget på 110 tkr typ. Resa ej inräknad men allt annat hoppas jag att jag fått med.

Än så länge verkar det som att budgeten hålls.

• juni2010

Vår budget ligger på 125000, men det ser ut som att det antingen kan bli billigare eller så kan jag köpa ringarna jag faktiskt vill ha men som är dubbelt så dyra än vad jag räknat med i budgeten, sen har jag inte räknat med att killen ska köpa ny kostym, men det kan han ju göra nu då.....
    vi har 82 inbjudna gäster och ska vara på en resturang så maten kommer kosta ca 70000.....
    De e bara å hoppas att det blir så bra som vi vill att det ska bli, så vi kan känna att det e värt pengarna....om man nu kommer känna det nån gång....haha

• AndréaK

Tror inte ni är helt ute och cyklar =) vi blir ca 80 gäster. Kommer att ha buffé (får hjälp att laga den), köper dricka i Tyskland, beställer "vanlig tårta" istället för bröllopstårta....och vi kommer att hamna på ca 35000kr (resan ej inkluderad)
    Har en kompis som klarade budget på 30000kr med ca 70 gäster =)

BröllopJuli2010 skrev 2010-04-02 13:36:06 följande:
    Vi har en budget på 35000:- ungefär och har 88 gäster (med oss). Våra föräldrar kommer hjälpa till men jag är rädd att den budgeten kommer spricka! Vi kommer inte ha någon traditionell tårta utan jordgubbstårta med grädde och göra egen mat. Oxfilé med potatisgratäng. Är vi helt ute och cyklar?
Svar på tråden Vad har ni för budget? Verkar ni klara av att hålla den??