• marrieme

Vad har ni för budget? Verkar ni klara av att hålla den??

Vad har ni för budget?
    Vi har en budget på 60.000, ej inräknad bröllopsresa och bröllopsnatt..
    Vi blir runt 50 pers, än så länge ser det ut som vi kommer att hålla den,
    är lite rädd att frisyren och spriten kan få den att sprick..

Hur mycket sprit ska man egentligen köpa till 50 pers??
    Ska ju ha stor fest på kvällen.. och vin m.m till maten..

• Svar på tråden Vad har ni för budget? Verkar ni klara av att hålla den??
  • brajt

vi har en budget på ca 30 000 kr och då ska vi har ca 40 gäster. och jag tror inte att vi kommer ha nåra problem att hålla den, men sen ska vi gifta oss i ett litet samhäll där saker och ting oftast är lite billigare.

• Sundance

Vi har en budget på 100.000 för 65 pers inkl. oss själva. Vi kommer dra över den med 5-10000 men jag räknar med att sälja av lite kläder och dekorationer efteråt och då hoppas jag att vi kommer sluta på att vi lagt runt 95.000.

• JLo9

Vi har en budget på ca 70 000 kr och vi blir ca 95 pers, jag hoppas det håller.

• Twid

Vi har ingen budget alls!! Vi kommer att ha drygt 130 gäster! Vi får se va det stoppar på efteråt!

• oslobrud

ca 160 000 kr. 86 blir vi som maximalt = 86 000 för mat och dricka. Detta hjälper mina och m2b föräldrar till med. så vår kostnad blir ca 75 000 inklusive bröllopsresan.

• Farytopia

Vi har oxå en budget på 30 000, utan resa. 40 gäster.
    men jag tror vi kommer spräcka den med kanske 5 000-10 000

• cape79

Vi har en budget på ca 20,000:- och vi kommer klara oss .
    Vi får en del gratis , tur att vi har så goda vänner.
    Den största hjälpen får vi av mina barndomsvänner och min kära mor.
    Den delen som är gratis är mina kläder,smycke, musik, fotograf, en del porslin, hår och smink .

Dekoration har jag gjort av julprylar ( som servett ringar, ljushållare m.m )

recycling

• uppochhoppa

Phu, det här är svårt. Vid en snabb överblick ser det ut som vi lätt kan hamna på ca 110 000 kr för 86 pers...mkt blir lokal för oss verkar det som. Alla lokaler är verkligen svindyra om man ska catera själv! Att lägga 1000-1300 kr per person på kuvert till middagen känns galet - då har man ju inte ens fått klänning eller ring för nästan 100 000!!! Vi vill heller inte skära i listan utan ha alla våra nära vänner på plats!

• Yarrow

Vi hade en budget på 40 000 i början av planeringen men efter lokalbokning och cateringmöte insåg vi ganska snabbt att vi va tvungna höja lite.
    Vår nya budget är på 80 000 och känns lite mer rimlig. :)

Men vi får väl skylla oss själv som vill ha festen på ett slott. Haha.

• Snufflan

Vi hade en budget på ca 30 000 för 30 personer, men den sprack så det sjöng. Slutade att hålla koll på allt efter ett tag så jag har faktiskt ingen aning om hur mycket allt faktiskt gick på.
    Skulle gissa på att det blev nått mellan 40-50 000 totalt.

Svar på tråden Vad har ni för budget? Verkar ni klara av att hålla den??