• AnnJan

Fotografier som morgongåva

Jag har tänkt att ge den blivande maken en serie fotografier som morgongåva. Lite sensuella men inte porriga.

Jag har en fotograf till bröllopet, men eftersom jag känner denne vill jag inte att han ska ta de andra korten.

Finns det någon som har förslag på en pålitlig och bra fotgraf i Stockholmsområdet?

• Svar på tråden Fotografier som morgongåva
  • Bubo

Vad väljer du helst ?
    Gå till en auktoriserad gynekolog med riktig mottagning eller en privatperson som kallar sig gynekolog med en säng i källaren ?
    Tror chansen att träffa på psykopaten är bra mycket större i det senare alternativet.
    Det är lätt att kalla sig fotograf men att jobba som fotograf yrkesmässigt och inte vara seriös, ja då överlever inte företaget många månader.

• ConnyD

jaha, så bara för att man är auktoriserad så är det ingen risk. nu har det ju hänt några gånger att diverse läkare tagit sig friheter med nedsövda patienter tex, skulle du besöka en extraknäckande massör? det gör många utan att tveka. tycker nog att ditt försök att svartmåla fotografer som inte har det som yrke är en smula löjligt. Med vanlig försiktighet kommer man långt.

• Sanna2010

Jag var på bröllopsmässan och träffade www.birgersdotter.se Hon va verkligen jättetrevlig! jag funderar själv på att gå till henne!
    Hon verkade bra och anpassar sig efter dina egna önskemål

• furillen
    Sanna2010 skrev 2010-02-04 19:14:57 följande:
    Jag var på bröllopsmässan och träffade www.birgersdotter.se Hon va verkligen jättetrevlig! jag funderar själv på att gå till henne!Hon verkade bra och anpassar sig efter dina egna önskemål
    som sagt, toppen! jag gillade verkligen henne. så otroligt skönt att hon inte tar studiobilder heller, riktiga platser och ljus blir så mycket mera levande. (och då är jag en rätt kräsen kund, dels så jobbar jag med bild dels så tycker jag inte alls om att bli fotad..)
  • KlaraV89

As garv, vad lustig den där budo är, jämnföra gyn med fotografering...nej hon som fota mig var verkligen inget psyko och är det inte så att man alltid är amatör/frilans fotograf om man inte har företag utan som en fritids syssla dvs steget över Hobby, men inte lever på att fotografera, så har jag upplevt det iaf hos den fotografen jag var hos. Amatör eller inte så lyckadess hon få mig avslappnad och riktigt snygg på bilderna.

• Petrailondon

Ursäkta att jag är skeptisk och kanske lite fräck, men. Är detta ngt som våra män verkligen vill ha, eller är det mest en gortripp för oss själva. Jag inser givetvis att mannen kommer se glad ut och säga Wow, men jag är personligen skeptisk till att han verkligen vill ha, och kommer kolla på dessa bilder...

Jag har säkert fel, men skulle gärna höra era synpunkter.

• Petrailondon

Egotripp skulle det stå..

• Rikeriksson

Petrailondon skrev 2010-02-05 15:55:28 följande:

Ursäkta att jag är skeptisk och kanske lite fräck, men. Är detta ngt som våra män verkligen vill ha, eller är det mest en gortripp för oss själva. Jag inser givetvis att mannen kommer se glad ut och säga Wow, men jag är personligen skeptisk till att han verkligen vill ha, och kommer kolla på dessa bilder...Jag har säkert fel, men skulle gärna höra era synpunkter.
    Det är den bästa presenten som en man kan få tycker jag Allt annat kan jag köpa själv
  • Petrailondon

Men det är just det som är min poäng, vi tycker att det borde vara det bästa han kan få, men tycker han det.

• AnnJan

Hej!
    Jag har frågat honom och han vill väldigt gärna ha fotografier som morgongåva. Hade han inte velat det hade han sagt det.
    Det är toppen med alla svar, jag kommer defentivt överväga någon av alla tps jag fått.

• erijo

Jag kan bara rekommendera Orasis foto varmt! ( orasisfoto.se ) De tar inga studio bilder men fotar där modellen väljer (hemma hos mig för min del). Från ett smakprov via mejl och det jag såg på backsidan kameran är bilderna riktigt eleganta. Jag blev extra glad av den tid de tog med mig vid fotograferingen. Ingen begränsning av antalet ombyten och sånt. Det ska bli 12 sidors album och fick bra tips om ett ställe för att köpa unik "förpackning"! Kostade 2400 och fotades i nästan 2 timmar. Ska få bilderna i cd. Kanske det blir nån stor bild på väggen i sovrummet, får se. Det var super skoj och fotograferingen rekommenderas till alla, särskilt till dem (som mig själv) som inte vågar...

• Essovich

hemmm Erijo.......ja när man går in på den sidan du tipsade om vimlar det ju inte av de bilderna som efterfrågades precis.....att man skulle boka någon efter att ha sätt bilder på baksidan av kameran (om det var det du mena??) verkar för mig helt otippat......nä det känns som ytterligare en variant av pixelbyrån som gör reklam för sig själv men låtsas vara nöjd kund. Med grekisk härkomst är det heller inte alltid så lätt att få rätt på svenskan kanske...

• shakynose
    Petrailondon skrev 2010-02-05 16:28:39 följande:
    Men det är just det som är min poäng, vi tycker att det borde vara det bästa han kan få, men tycker han det.
    Det där var en man...

Alla är olika, alla gillar inte den här typen av bilder men jag tror ändå att man känner den man ska gifta sig med så pass väl att man vet om gåvan kommer att bli uppskattad eller inte. Många sådana här foton tycker jag är lite för "tjejiga", alldeles för sockersött och romantiskt och jag tror inte att min kille skulle bli särskilt impad av ett sådant album... Men å andra sidan vet jag att enligt honom är det få saker som slår en bild av en naken skönhet, oavsett stil!

Själv har jag gjort en sådan här fotografering helt för min egen skull. Definitivt ego-bilder som skall upp i garderoben snart! Smakprov finns i mitt galleri under "starka bilder".
  • iregnet2010

åh om jag känner min sötis så kommer det vara den bästa present han någonsin fått (kan bero på att jag är väldigt snygg och att han är vääääldig väääldig intresserad av visuella bilder på lättklädda tjejer...)

Något att ta fram sen om 20 år också och ur den aspekten är det ju väldigt roligt för mig :)

• Ankan1977
    shakynose skrev 2010-02-11 10:21:06 följande:
    Det där var en man... Alla är olika, alla gillar inte den här typen av bilder men jag tror ändå att man känner den man ska gifta sig med så pass väl att man vet om gåvan kommer att bli uppskattad eller inte. Många sådana här foton tycker jag är lite för "tjejiga", alldeles för sockersött och romantiskt och jag tror inte att min kille skulle bli särskilt impad av ett sådant album... Men å andra sidan vet jag att enligt honom är det få saker som slår en bild av en naken skönhet, oavsett stil! Själv har jag gjort en sådan här fotografering helt för min egen skull. Definitivt ego-bilder som skall upp i garderoben snart! Smakprov finns i mitt galleri under "starka bilder".
    Kikade på bilderna i ditt galleri! De var jättefina! Min blivande man skulle definitivt uppskatta den stilen! Jag har kollat runt efter någon vars stil tilltalar mig. Vem har tagit bilderna? En professionell fotograf?
  • Sebastiána
    Petrailondon skrev 2010-02-05 16:28:39 följande:
    Jag tror att min BM tycker att det är för sockersöta bilder. Jag kan säga att när jag först nämnde secret box för honom och skulle förklara vad det var var han mer positiv... men då trodde han att det var en helt annan typ av bilder...
  • Project Love

Essovich skrev 2010-02-11 05:52:15 följande:

hemmm Erijo.....att man skulle boka någon efter att ha sätt bilder på baksidan av kameran (om det var det du mena??) verkar för mig helt otippat......
    Ehh... läser du något mellan raderna som jag inte ser, eller? För mig är det inte alls svårt att förstå vad som menas, hon fick exempelbilder per mail först innan bokningen och sedan under sin egen fotografering fick hon se i kameran hur bilderna på henne själv blev. Vad får dig att tycka att det är konstigt?
  • shakynose
    Ankan1977 skrev 2010-02-11 11:03:13 följande:
    Kikade på bilderna i ditt galleri! De var jättefina! Min blivande man skulle definitivt uppskatta den stilen! Jag har kollat runt efter någon vars stil tilltalar mig. Vem har tagit bilderna? En professionell fotograf?
    Tack!

Fotografen heter Camilla Sundberg och finns i Göteborg.
  • Essovich

ha ha ja så olika man kan tolka det, jag fatta som att hon fått se exempel på andra via baksidan på en kamera men jag har ju fattat det fel helt klart....

Project Love skrev 2010-02-11 11:12:00 följande:

Essovich skrev 2010-02-11 05:52:15 följande:
    Ehh... läser du något mellan raderna som jag inte ser, eller? För mig är det inte alls svårt att förstå vad som menas, hon fick exempelbilder per mail först innan bokningen och sedan under sin egen fotografering fick hon se i kameran hur bilderna på henne själv blev. Vad får dig att tycka att det är konstigt?
Svar på tråden Fotografier som morgongåva