• Vi2010

Bröllop i Dalarna 2010

Fler än jag som ska gifta sig i Dalarna under året?
    Vore kul att följas åt!!

• Svar på tråden Bröllop i Dalarna 2010
  • Clea
    Vi2010 skrev 2010-02-12 15:20:05 följande:
    Clea, känner du till papiljott och Marika sedan tidigare? Letar själv frisör och makeup.. men eftersom jag bor i Sthlm så är Leksand nya marker för mig. Har försökt googla lite men de verkar vara dåliga på hemsidor :) Hittade en frisör som hette "hos frisören" - kan det vara nått?Har ni andra några tips?
    Jag har fått rekommendationer om Papiljott av en tjej som gjort sin bruduppsättning där. Även en annan bekant som jobbar som frissa i Leksand (men som ej har möjlighet o hjälpa mig med mitt hår) har rekommenderat henne. Papiljott är ju nischade på fest- och bröllopsfrisyrer så jag hoppas det blir bra! =)

Marika på Mylady har jag oxå fått rekommendationer om. Hennes hemsida är här: www.mylady.nu/makeup.aspx

/Clea
  • dingpow

Vi gifter oss på Rankhyttans Herrgård 6:e mars!

• 2010vinter

Vi2010
    Jag tror inte att jag riktigt ha insett hur kort tid det är kvar.. Men nu börjar ju en intensiv vecka med allt det sista som är kvar så jag vet inte ens om jag hinner bli nervös. Ska försöka att njuta av tiden!

• sötnöt

Vi kommer att gifta oss i Våmhus kyrka (strax utanför Mora) den 24 juli :)

skulle vara kul att höra lite mer om hur ni har tänkt med musiken på kvällen?
    vi är lite kluvna mellan trubadur och dj...?

• scarborough81

Aha.. här ska jag hoppa på.. Är född och uppvuxen i Dalarna, det är min M2B också. Vi ska gifta oss i Grangärde Kyrka i Ludvika Kommun den 5 Juni 2010. Tre månader kvar och allt börjar ta sin lilla form. Ringar har vi kvar att köpa och sedan älsklingens kläder.
    Min klänning hänger inne i gaderoben och han har inte sett den ännu... Vill ju visa den för honom..
    Tre månader tills jag blir Fru... I cant wait.

• Carin o  Mikael

Vi har bokat DJ... Tror att det säkert är väldigt trevligt med trubadur också men tror att Dj passar våra gäster eftersom vi har bjudit många kompisar!En dj kan ju variera låtar i all oändlighet...Å andra sidan blir en trubadur lite mer "personligare"...

/ C & M

sötnöt skrev 2010-03-05 13:39:36 följande:
    Vi kommer att gifta oss i Våmhus kyrka (strax utanför Mora) den 24 juli :) skulle vara kul att höra lite mer om hur ni har tänkt med musiken på kvällen? vi är lite kluvna mellan trubadur och dj...?
  • Carin o  Mikael

Vi har bokat DJ... Tror att det säkert är väldigt trevligt med trubadur också men tror att Dj passar våra gäster eftersom vi har bjudit många kompisar!En dj kan ju variera låtar i all oändlighet...Å andra sidan blir en trubadur lite mer "personligare"...

/ C & M

sötnöt skrev 2010-03-05 13:39:36 följande:
    Vi kommer att gifta oss i Våmhus kyrka (strax utanför Mora) den 24 juli :) skulle vara kul att höra lite mer om hur ni har tänkt med musiken på kvällen? vi är lite kluvna mellan trubadur och dj...?
  • sötnöt

jag är nästan sugen på både, då vi har många äldre släktingar som kommer samt massa yngre kompisar.. kanske man kan ha trubadur bara någon timme? så man kan dansa bröllopsvalsen till levande musik tänkte jag.. och sedan köra på med dj resten av natten..? ;) någon som har en bra dj att rekommendera som inte själv ska gifta sig 24/7?

• Ciinderella

Vi vill gärna ha lite levande musik, trubadur eller band. Har ni några bra tips på trubadurer? Jag har letat lite grann men inte hittat så många..

• Sylvander

Hej

Vi ska också gifta oss i Dalarna, i Enviken i mitten av augusti. Vi har inte heller justsom något klart förutom präst o reservkyrka,vigseln blir utomhus. Det kommer iaf bli ett litet bröllop med bara vänner ingen släkt.

• Victoria507

Någon som har tips på bra festlokal i Hedemora med omnejd? Den ska ta ca 100 personer.

Svar på tråden Bröllop i Dalarna 2010