• Vi2010

Bröllop i Dalarna 2010

Fler än jag som ska gifta sig i Dalarna under året?
    Vore kul att följas åt!!

• Svar på tråden Bröllop i Dalarna 2010
  • Vi2010

När jag tittar in på era sidor så ser jag att de flesta av er är långt fram i planeringen, vi har i princip bara kyrkan och prästen bokad. GAAH! Har iofs köpt min vigselring.. men längre än så har vi inte kommit.
    Vi har ett dop att planera för nu i slutet av februari.. så det känns som att det är allt på en gång..

• Ciinderella

Vi kommer att ha vår fest i Stumsnäs bystuga. Än så länge vet jag inte hur många vi blir, har lite svårt att få ihop gästlistan. Tycker att det är svårt att veta vart man ska dra gränsen. Hur långt före ska man skicka ut inbjudningskorten?

Roligt att få några att bolla idéer med :)

• Vi2010

Vi har precis skickat ut save the date-korten, kan inte göra så mkt mer innan vi har lokalen färdig. Men ett par tre månader innan borde väll räcka?

Vi kommer att ha ett litet bröllop, i princip bara släkt så jag tror inte vi blir mer än 30 pers.

• Clea

Vi kommer att ha festen i Tibble bystuga (ligger strax utanför leksand)Just nu är gästlistan uppe i 97 gäster... Men några återbud får vi räkna med. =)
    Vi kommer att ha catering från Rältagården, de kommer o fixar helstekt gris vid bystugan. Vi har även tagit förrätten genom dom. Desserten gör min svärmor och en vännina till henne. (Båda har jobbat inom storkök) Tårtan är beställd från Siljans Konditori. Dj är Lars Brasar. Håret gör jag hos Papiljott hårkonstnärerna i Leksand o sminket gör jag hos Marika på Mylady i Leksand.
    Oj, oj.. det blev ju en mindre uppsats det här... kanske fortsätter på den en annan dag... =)

• Vårbrud 2010

Vi kommer att gifta oss i Sälen i mitten på Maj! Kommer från Stockholm men min blivandes mor kommer därifrån. Tillbringar mycket tid däruppe.

• tomlinn

Vi gifter oss på Snöå bruk i Dala-Järna i juni!

• Carin o  Mikael

Här är en till som ska gifta sig i (södra) Dalarna. Vi gifter oss den 14:e augusti 2010 i Söderbärke kyrka och festen har vi på Wanbo Herrgård mellan Söderbärke och Smedjebacken.

Söderbärke är mina hemtrakter, men nu bor vi i stockholm.

Är mitt uppe iplanering av fest och menyer... Klänning är köpt, ring är hos guldsmed, kyrka bokad, mannens kläder fixade...

/ C & M

• Vi2010
    Clea skrev 2010-02-03 18:56:11 följande:
    Vi kommer att ha festen i Tibble bystuga (ligger strax utanför leksand)Just nu är gästlistan uppe i 97 gäster... Men några återbud får vi räkna med. =)Vi kommer att ha catering från Rältagården, de kommer o fixar helstekt gris vid bystugan. Vi har även tagit förrätten genom dom. Desserten gör min svärmor och en vännina till henne. (Båda har jobbat inom storkök) Tårtan är beställd från Siljans Konditori. Dj är Lars Brasar. Håret gör jag hos Papiljott hårkonstnärerna i Leksand o sminket gör jag hos Marika på Mylady i Leksand.Oj, oj.. det blev ju en mindre uppsats det här... kanske fortsätter på den en annan dag... =)
    Clea, känner du till papiljott och Marika sedan tidigare? Letar själv frisör och makeup.. men eftersom jag bor i Sthlm så är Leksand nya marker för mig. Har försökt googla lite men de verkar vara dåliga på hemsidor :) Hittade en frisör som hette "hos frisören" - kan det vara nått?

Har ni andra några tips?
  • 2010vinter

Heej,
    Vad roligt med en dalatråd, jag hoppar på, även fast det bara är en vecka(!) kvar till bröllopet.
    Vi gifter oss i Hedemora kyrka på lördag den 20e februari.
    Kyrkokören ska sjunga, så jag hoppas på att det kommer bli riktigt maffigt.

Tro det eller ej, men vi är klara med nästan allt, tärnorna och jag ska sätta ihop festprogram och packa praliner i små silveraskar med lila snöre, där vi även ska fästa namnet till bordplaceringen på. Det står på schemat till början på nästa vecka. Precis som ansiktsbehandling, vaxning och fixa naglarna.. håret blev färgat igår.

• Vi2010
    2010vinter skrev 2010-02-12 15:25:24 följande:
    Heej,Vad roligt med en dalatråd, jag hoppar på, även fast det bara är en vecka(!) kvar till bröllopet.Vi gifter oss i Hedemora kyrka på lördag den 20e februari.Kyrkokören ska sjunga, så jag hoppas på att det kommer bli riktigt maffigt.Tro det eller ej, men vi är klara med nästan allt, tärnorna och jag ska sätta ihop festprogram och packa praliner i små silveraskar med lila snöre, där vi även ska fästa namnet till bordplaceringen på. Det står på schemat till början på nästa vecka. Precis som ansiktsbehandling, vaxning och fixa naglarna.. håret blev färgat igår.
    Gud vad spännande!! Är det nervigt nu när det är så kort tid kvar? :)
Svar på tråden Bröllop i Dalarna 2010