• Angel2
    Äldre 25 Jan 12:52
    5144 visningar
    38 svar
    38
    5144

    Ny start på träningen inför bröllopet

    Fler än jag som nyss startat upp träningen?
    Vill komma i min bästa form innan Maj =)

    Var med och hjälp oss peppa vrann så vi håller igång.

  • Svar på tråden Ny start på träningen inför bröllopet
  • marreg­us
    Äldre 1 Feb 18:05
    #21

    Hej på er!
    Hur går det med träningen?

    Jag kände att jag verkligen behövde komma igång nu (förutom gymmet som inte är superkul)så jag har anmält mig till en salsakurs!

    Det blir verkligen vårens utmaning, både kondition och koordination

  • kapell­ösa
    Äldre 2 Feb 20:03
    #22

    Blä, nu ska jag ut och springa. Efter 4 veckor tycker ajg fortfarande att det är lika pestigt att ta på mig skorna och ge mig ut! Hoppas att ni andra har roligare träning och är mer motiverade än vad jag är just nu!

  • Äldre 3 Feb 09:48
    #23

    Usch, här har det hänt en massa annat tråkigt i livet, så jag har verkligen inte haft ork att ta mig till gymmet. Kör nog ett pass på fredag men sen får det va fram till måndag. Ska nog bara vila och äta godis den här veckan.

  • shakyn­ose
    Äldre 3 Feb 10:01
    #24
    Zazziki skrev 2010-01-28 22:39:55 följande:
    Hu ja, är ju detta med träning... hoppar in här å peppar och peppas.. hoppas jag Tycker själv att den bästa motivationen är när man börjar se resultat, brukar gå ganska fort i början, däremot är det svårt efter ett tag, när resultaten stannar av!!!Ett tips är att inte titta på vågen, de flesta går upp å ner när de tränar. Ta fram ett måttband i istället, det är jätteskoj att se hur kroppen ändrar sig!!
    Nja, jag tycker nog ändå att vågen är det mest exakta mätverktyget. Även om man såklart kan mäta sitt resultat med måttband, så blir det aldrig en exakt mätning och därför är det inte så effektivt om man vill mäta så små förändringar som 1-2 kg/vecka innebär.
    Det finns ju specialvågar som mäter vätskebalans och muskelmassa, men jag vet inte hur bra de är.
  • Angel2
    Äldre 8 Feb 11:27
    #25

    Hur går det för alla här med träningen?

    Idag är det dags för ett nytt yogapass. Det var riktigt kul sist =) Detta är något som jag kan hålla fast vid iaf.
    synd bara att det är endast 1 gång per vecka..

  • maj201­0
    Äldre 8 Feb 11:31
    #26

    Jag har slappat till mig lite och behöver peppning! De senaste två veckorna har det bara blivit ett riktigt träningspass i veckan. Visst har jag haft mycket att göra, men inte så mycket att jag inte hade hunnit...

    Provade brudklänningen för några dagar sen och den sitter fortfarande som en smäck. Får absolut inte lägga på mig nåt kring midjan nu. Och mina överarmar, axlar och bröstmuskler behöver trimmas. Nån som har tips på bra övningar?

  • Angel2
    Äldre 8 Feb 11:45
    #27

    skulle oxå behöva tips på bra övningar för att trimma armarna. hoppas att yogan ska göra litegrann iaf =)

    förra veckan blev de oxå bara ett pass för mig men jag är nöjd med det, bättre än inget alls.

  • starfi­sh
    Äldre 9 Feb 10:17
    #28

    styrkepass med hantlar och stång är kanon för axlar och armar tycker jag:) jag går på pass i grupp med tränare, då är det lättare;)

    simning är också grymt för armarna:) eller roddmaskin;)

    jag tycker det är riktigt svårt att motivera sig till promenader nu med all snö. men har vart rätt duktig. men det är lätt att hitta på ursäkter för att slippa:P idag måste jag ner på stan för några ärenden så då har jag inget val.
    vardagträningen är ju så viktig. att gå istället för att ta bilen.
    ta trappor istället för hissen och såvidare:P

  • Annnik­ah
    Äldre 9 Feb 23:18
    #29

    Hej!

    Jag hoppar också in här!

    Har gått från noll träning på flera år till tre pass i veckan den senaste månaden. Min främsta motivation: att tänka mig själv i vit klänning på Dagen D. Men igår kom värsta bakslaget: jag testade aerobics, och alltihopa blev ett trist skämt. Instruktören var jättehetsig och förklarade inte koreografin: alla andra hoppade i perfekt symmetri medan jag krockade med väggar, människor och mig själv. Nej, nu håller jag mig till två styrkepass (typ bodypump) och ett lite roligare som heter Afro. För er som, liksom jag, gillar tabeller och koll på hur mycket man förbränner, kan jag tipsa om världens enklaste och smidigaste träning (som man kan göra inomhus): hopprep med digitalfönster som mäter brända kalorier, varv och tid. Perfekt när barnen somnat!

    Lycka till alla!

  • starfi­sh
    Äldre 10 Feb 17:53
    #30

    tråkigt:( men tror du inte att det är en återkommande koreografi? det kanske blir lättare efter ett pass.
    bra att kombinera styrka och kondition om man vill gå ner i vikt.
    fast nu vet ju inte jag om det är det du vill;)
    bodypump e grymt kul!:D


    Annnikah skrev 2010-02-09 23:18:38 följande:
    Hej!Jag hoppar också in här! Har gått från noll träning på flera år till tre pass i veckan den senaste månaden. Min främsta motivation: att tänka mig själv i vit klänning på Dagen D. Men igår kom värsta bakslaget: jag testade aerobics, och alltihopa blev ett trist skämt. Instruktören var jättehetsig och förklarade inte koreografin: alla andra hoppade i perfekt symmetri medan jag krockade med väggar, människor och mig själv. Nej, nu håller jag mig till två styrkepass (typ bodypump) och ett lite roligare som heter Afro. För er som, liksom jag, gillar tabeller och koll på hur mycket man förbränner, kan jag tipsa om världens enklaste och smidigaste träning (som man kan göra inomhus): hopprep med digitalfönster som mäter brända kalorier, varv och tid. Perfekt när barnen somnat!Lycka till alla!
  • Marie 2010
    Äldre 10 Feb 18:03
    #31

    Jag har anmält mig till en halvmara, så jag måte verkligen ge mig ut och springa minst två gånger i veckan. Försöker följa ett program som jag hittat på nätet, men snön gör det lite svårt. Ibland blir det istället långpromenader med vikter runt handlederna (bra för armarna).

  • Ny figur fråga mig hur
    Äldre 16 Feb 14:30
    #32

    Mitt namn är Jaquelen Wikström och är Hälsocoach. Jag kan hjälpa dig med dina mål!

    MVH
    /Jaquelen

  • Kittyb­ruden
    Äldre 16 Feb 14:38
    #33

    Hejsan..
    Kul tråd,men varför är det så svårt för många att komma igång..
    På med ett par sköna byxor,topp,dojor och en MP3 i örat å kör igång..bra hälsa,snygg kropp = ork !!

    Kom igen, jag tränar 2-4 ggr i veckan, jag tycker det är skitkul, varierar med gym,bodypum,combat,bodybalance och långa raska promenader,core m.m.
    Det finns massa å göra. Vill man inte in på gym så ut i skogen,kuperad terräng,lite armhävningar mot en bänk,situps med fötterna på bänken..triceps med ryggen mot bänken m.m.

    Finns massa å göra..Men glöm inte att ha kul !!

    Lycka till // Hurtbullen Maria

  • uppoch­hoppa
    Äldre 16 Feb 15:08
    #34

    Sätt upp en plan - och följ den! Det är det som är utmaningen... Jag använder mig av att träningsblogga samt att läsa andra träningsbloggar för inspiration, ja lite så som de flesta här använder forumet för planeringen av sitt bröllop. Min träningsblogg finns på www.uppochhoppa.se - tipsr där om bra pass, mellis, hur man ska tänka osv och jag får massor av inspiration för min träning från andra bloggkollegor!

    Om jag ska ge ett tips här så är det att köra järnet. När du tränar, fokusera på just det just då. Ös på, det ska kännas och du ska se en utveckling. Spring lite längre, lite fortare, mer intervaller. Styrketränar du - ta tyngre vikter för att ta dig från platån du är på!

  • Korall­bruden
    Äldre 16 Feb 17:21
    #35

    OK brudar! Här kommer en till Klänningen är beställd i stl 38 och efter mycket gott tuggande så är jag en stadig 40. Klänningen var dyr för min budget så nu har jag taget tag i träning och kost och tänkte försöka hänga med er Har haft många dåliga och bra undanflykter till varför jag inte skall behöva gå och träna... Idag var jag lyckades jag ta mig till gymmet och avverka två lunchpass. Hälsningar Korallbruden.

  • Annnik­ah
    Äldre 16 Feb 20:07
    #36

    Bra kämpat alla! Nu är vi igång!!

    Jag tycker luncher och middagar är svårast att äta utan att den slentrianmässiga pastan! Vad äter ni som är nyttigt och gott? En av mina favoriter är bulgursallad med antingen bara grönsaker eller tonfisk och lax, som mellanmål avokado eller rivna morrötter med citronsaft. Men jag behöver varianter!

    Jag säger som Byggare Bob: Kan vi klara det? Klar vi kan!

  • kapell­ösa
    Äldre 17 Feb 11:35
    #37

    Halloj mina damer!

    Jag har insett att träna för den härligt känslan efteråt är för mig som att enbart äta selleri (det absolut äckligaste jag vet) bara för den härliga känslan av att vara mätt.

    Någon som har några förslag på _roliga_ träningsformer? Löpning var nog inte riktigt min grej...

  • Angel2
    Äldre 17 Feb 12:41
    #38

    Det bästa tycker jag är att boka in sig på en yogakurs eller nå sånt så man har en bestämd tid man ska dit och att man har en ledare och hjälper en..
    Det är den bästa moroten för mig.

Svar på tråden Ny start på träningen inför bröllopet