• 201108­20
    Äldre 19 Jan 12:02
    7079 visningar
    39 svar
    39
    7079

    Ni med färgtema vinrött, vitt, silver!

    Ni som har/hade färgerna vinrött, vitt och silver på ert bröllop, jag skulle behöva inspiration och vill därför se era trycksaker, er dukning, er klänning (om ni hade en med färg i vill säga), era blommor osv.

    Jag veeeeet att det är 100 år kvar tills vi ska gifta oss men det är så roligt att drömma sig bort i planeringen

    Jag kommer att göra alla våra trycksaker själv så lite inspiration tas tacksamt emot!

  • Svar på tråden Ni med färgtema vinrött, vitt, silver!
  • asfalt­sblomm­an
    Äldre 26 Feb 09:37
    #21

    Aha jag trodde den var aktiverad redan, men nu är det fixat.
    Roligt att höra era ideér!

  • 201108­20
    Äldre 26 Feb 10:26
    #22
    asfaltsblomman skrev 2010-02-26 09:37:00 följande:
    Aha jag trodde den var aktiverad redan, men nu är det fixat.Roligt att höra era ideér!
    Men ni har inte vinrött som färtema väl? Ser ut som att ni har rött...
  • asfalt­sblomm­an
    Äldre 26 Feb 13:40
    #23

    Det var tänkt att det skulle va vinrött men när jag föll för min klänning fick vi dra det mer åt det mörkröda hållet, men vi behåller trycksaker och annat som vi köpt redan som är vinrött

  • varels­e
    Äldre 27 Feb 11:15
    #24

    @asfaltsblomman: vilken jättefin klänning i ditt galleri! är det den du väntar på ska komma in i butik? ska du ha den med röda broderier, eller varför fick ni annars dra mer åt det mörkröda hållet pga klänningen? -nyfiken-

  • asfalt­sblomm­an
    Äldre 27 Feb 12:51
    #25

    Varelse: Tack, älskar klänningen. Den är måttbeställd och jag bara väntar på att den ska bli färdigsydd. Den ska ha röda broderier. Har inte riktigt bestämt om jag vill ha en vit eller en röd bukett än, men jag tror att röda rosor skulle vara fint till. Vad tror du?

  • ALLIMA
    Äldre 27 Feb 13:13
    #26

    Vi ska oxå ha vitt , silver och rött. Vilken röd nyans det blir är inte helt spikat ännu. Funderar dock på att endast ha det röda i blommorna och allt annat i vitt och silver. Kläder, trycksaker och dukning. Är det tråkigt? Är vinterbröllop så jag tänker det passar fint ihop med snön.

  • Bellis­77
    Äldre 27 Feb 13:48
    #27

    Här är en till som har vitt, vinrött och silver...

    Vår eller mja min tanke är att det ska se ut som så: Vita dukar med organza löpare i vinrött, vita rosblad strött över + kristaller. Vinröda servetter med silvertryck och som servetthållare med vita pärlor på silvertråd.
    Ljuslykor har jag inte kommit till än ;)

    Kommer att ha en ivoryklänning och en vinröd rosbukett med pärlor i....

    Inbjudningskorten har jag köpt på ebay från Usa och de är vita med lite silver inslag i dekoration. Har gjort ett eget tryck som jag ska trycka på och kommer att skriva allt på datorn för att sen skriva ut på korten.
    puh ja det är väl så jag eller vi har tänkt :D

  • varels­e
    Äldre 28 Feb 09:01
    #28

    @asfaltsblomman: Jag tror klänningen kommer att bli kanonfin med röda broderier! Och jag tror absolut att det funkar med en röd bukett till. Min kompis, som gifte sig i höstas, hade en klänning med lite röda detaljer och en bukett av röda rosor, lite grönt och sedan sådana där små blomsterkristaller i mitten av vissa utav rosorna. Det var superfint!

  • varels­e
    Äldre 28 Feb 09:06
    #29
    ALLIMA skrev 2010-02-27 13:13:09 följande:
    Vi ska oxå ha vitt , silver och rött. Vilken röd nyans det blir är inte helt spikat ännu. Funderar dock på att endast ha det röda i blommorna och allt annat i vitt och silver. Kläder, trycksaker och dukning. Är det tråkigt? Är vinterbröllop så jag tänker det passar fint ihop med snön.
    Det är ju en smaksak om det är "tråkigt" eller inte. Rött bryter ju av väldigt fint mot snö, så jag tror det blir jättefint med röda blommor. Och samtidigt, som du själv skriver, så passar ju vitt och silver ihop fint med snön också.

    Vi har ju ungefär samma färgtema. Våra trycksaker (jag gör dem) har svart, lite vitt, grått (en väldigt fin grå nyans som symboliserar silver eftersom vi inte ville ha så "blänkiga" kort), silver (liquid pearls) och rött i form av ett band som vi knyter runt korten, så att säga. Det låter kanske ganska rörigt, men de är jättefina. Vill dock inte lägga upp något än eftersom det är långt kvar och vill inte att någon gäst eller så ska råka se korten i förväg.

    Min poäng är att det kan vara fint att slänga in lite färg i allt det vita och silvriga. Exempelvis i form av ett rött band på inbjudningskort, röda blommor (som du skriver själv också) både i buketten och kanske i små dekorationer på borden. Så att det blir lite mer "liv" i dukning och trycksaker, om du förstår vad jag menar? Men det är ju såklart min personliga åsikt.
  • varels­e
    Äldre 28 Feb 09:08
    #30

    @Bellis77: Det låter jättefint! Och du/ni tycks ha kommit en bra bit på vägen i hur ni vill ha det. Skönt! När är det ni gifter er?

  • ALLIMA
    Äldre 28 Feb 11:40
    #31

    tack för respons!

  • blackn­white
    Äldre 28 Feb 16:00
    #32

    hade rött vitt och guld, men kolla gärna för lite inspiration , och lycka till med era bröllop!

  • 201108­20
    Äldre 28 Feb 21:54
    #33
    blacknwhite skrev 2010-02-28 16:00:56 följande:
    hade rött vitt och guld, men kolla gärna för lite inspiration , och lycka till med era bröllop!
    Vilka fina bilder! Du hade klänningen jag spanat in! Var köpte du din? Satt den bra?
  • varels­e
    Äldre 1 Mar 07:49
    #34
    blacknwhite skrev 2010-02-28 16:00:56 följande:
    hade rött vitt och guld, men kolla gärna för lite inspiration , och lycka till med era bröllop!
    Vad fina ni var!! Som alltid fastnar man för olika detaljer. Jag är väldigt nyfiken på vem som gjorde ditt hår, uppsättningen var verkligen jättefin!
  • Bellis­77
    Äldre 1 Mar 21:41
    #35
    varelse skrev 2010-02-28 09:08:16 följande:
    @Bellis77: Det låter jättefint! Och du/ni tycks ha kommit en bra bit på vägen i hur ni vill ha det. Skönt! När är det ni gifter er?
    Vi gifter oss 11 september, är mammaledig så just nu finns ju tiden att spana på nätet :)
  • varels­e
    Äldre 1 Mar 21:47
    #36
    Bellis77 skrev 2010-03-01 21:41:39 följande:
    Vi gifter oss 11 september, är mammaledig så just nu finns ju tiden att spana på nätet :)
    11e september i år, förmodar jag? Skönt att ha tiden! Jag är nog mer så att jag tar mig tid än att jag egentligen har tid. När mina ögon inte orkar med mera kurslitteratur tar jag en liten bröllopsraid på nätet som paus. Hihi.
  • Bellis­77
    Äldre 2 Mar 09:19
    #37

    Haha ja september i år..
    Tycker att det går lite i vågor med planeringen... finns ju alltid i huvudet. Det svåra är att få med min sambo i det. Han tycker att vi har all tid i världen ;)
    Just nu går jag och klurar på hur mina ringar ska se ut...

  • Bellis­77
    Äldre 2 Mar 09:21
    #38

    Just det ja, har även köpt små askar i vitt och vinrött där det ska ligga några chokladbitar alt gelehjärtan till varje gäst. Köpte dem på ebay mitt nya favoritställe ;)

  • varels­e
    Äldre 3 Mar 08:35
    #39

    @Bellis77: Ååh, då har ni inte alls lika långt kvar som vi har! Men din M2B låter som om han har samma inställning som min. -skrattar- Fast jag hoppas att min kommer att komma igång mer när vi kommer närmare. Just nu är det ju mer än 1,5 år kvar... hehe.

    Ebay är helt underbart, där går att hitta det mesta och ofta till riktigt bra priser också.

Svar på tråden Ni med färgtema vinrött, vitt, silver!