• Vipps8­0
    Äldre 3 Jan 19:55
    3762 visningar
    7 svar
    7
    3762

    soppdieten??

    Hejsan!
    Jag ska påbörja soppdieten i morgon i en vecka som kickstart. Nu undrar jag om ngn vet om det är ok att dricka cola light el vichyvattten under tiden man gör den??

  • Svar på tråden soppdieten??
  • Grodan­oJag20­10
    Äldre 15 Mar 10:02
    #1

    Hej. Jag ska också börja i nästa vecka. Tror nog att vichy är bättre än cola light. det är ju massor med sötningsmedel i light produkterna.
    Vilken soppa är det du ska prova?

  • hamåsa
    Äldre 23 Mar 22:53
    #2

    Ja vilken soppa? Jag började med Allevo i går! och jag skulle inte dricka cola light med tanke på insulinutsöndringen som kommer med det.

  • Grodan­oJag20­10
    Äldre 24 Mar 09:27
    #3

    Okej är allevo god?
    Jag började med mosifast i Måndags. De är faktiskt rätt goda för o va pulver mat..


    hamåsa skrev 2010-03-23 22:53:19 följande:
    Ja vilken soppa? Jag började med Allevo i går! och jag skulle inte dricka cola light med tanke på insulinutsöndringen som kommer med det.
  • Steinh­ammers­fru
    Äldre 24 Mar 09:34
    #4

    Jag går på Xtravaganza och kör nu med enbart pulver. Och jag har gjort det i 5 veckor 2 dagar. Funkar superbra. Jag har tappat 10 kg fett på 5 veckor.

    Det kursledaren säger på Xtravaganza är att vi inte ska dricka sånt som innehåller sötningsmedel eftersom man lurar kroppen till att tro att den får socker, och det sänker fettförbränningen. Det gäller även tuggummi med sötningsmedel. Vi får inte dricka mer än en burk (33 cl) med mineralvatten eftersom dom innehåller så mycket salter, vilket inte heller är bra. För det är väldigt viktigt att hålla en bra vätskebalans i kroppen när man bara går på pulver eftersom det också påverkar fettförbränningen. Dock så är kolsyrat kranvatten tex genom Sodastreamer helt ok.

    Drick 3-5 liter vatten per dag, och där får inte te och kaffe räknas in. Det är det som dom säger på min kurs.

    Lycka till!!

  • Dolly8­4
    Äldre 24 Mar 10:50
    #5

    Vad innebär "soppdieten"? Äter man bara soppa då? Flera gånger om dagen? Eller finns det något man varierar med?

  • Sebast­iána
    Äldre 24 Mar 11:42
    #6
    Vipps80 skrev 2010-01-03 19:55:06 följande:
    Hejsan!Jag ska påbörja soppdieten i morgon i en vecka som kickstart. Nu undrar jag om ngn vet om det är ok att dricka cola light el vichyvattten under tiden man gör den??
    Cola light ska du absolut inte dricka. Den är ju värre än vanlig cola! Light-produkter ökar bl.a aptiten.
  • Vipps8­0
    Äldre 31 Mar 19:29
    #7

    Hej! Jag drack cola light och gick ner 5kg på en vecka med soppdieten. Dolly 84: Googla på soppdieten så ser du hur den fungerar. Gick faktiskt lättare än jag trodde.

Svar på tråden soppdieten??