• Svar på tråden 10 JULI 2010 Del 2
  • iregnet2010

     


    tessomac skrev 2010-01-26 23:24:34 följande:
     Bokade bröllopsresan i helgen, och ska prova klänningar för första gången på söndag.

    spännande! vart ska ni åka ?

  • tessomac

    Det blir New York och Mexico för oss.


    iregnet2010 skrev 2010-01-27 11:08:53 följande:
     

    spännande! vart ska ni åka ?
    Vi har preliminärbokat meny, men inte provsmakat än. Kan inte den i huvudet och har inte papperna här men någon form av lax till förrätt, ungtupp till huvudrätt och vit chokladmousse med rabarberkompott till dessert om jag inte minns helt fel.
  • iregnet2010

     


    tessomac skrev 2010-01-28 13:14:59 följande:
    Det blir New York och Mexico för oss. Vi har preliminärbokat meny, men inte provsmakat än. Kan inte den i huvudet och har inte papperna här men någon form av lax till förrätt, ungtupp till huvudrätt och vit chokladmousse med rabarberkompott till dessert om jag inte minns helt fel.

    mmm...vit chokladmousse är bland det bästa jag vet, låter ju jättegott!

  • KatjaB

    Åh rabarbetkompott vill S ha i vår tårta men jag vill ha choklad. Lät jättegott ihop med vit chokladmousse!

    S kom ju förresten på den geniala idén att tillfredställa mina bridezillakrav Vi köper helt enkelt en låda extra av det billigare godiset och plockar bort alla lila som inte matchar.

  • iregnet2010

     


    KatjaB skrev 2010-01-28 14:03:11 följande:
    Vi köper helt enkelt en låda extra av det billigare godiset och plockar bort alla lila som inte matchar.

    haha... smart...jaja man måste våga bejaka bridezillan inom sig, trots allt man gifter sig bara en gång (iallafall i den mening en bridezilla är någon som lägger väldigt mkt energi på detaljer, inte i den del att man bli otrevlig mot folk)

  • KatjaB

    ja jag håller med.. onödigt med färgmatchat godis är det ju helt klart, men det skadar ju ingen att det är det. Men när folk börjar säga upp kontakten med sina tärnor, bästa vänner och svärföräldrar får iallafall mig att haja till lite.


    iregnet2010 skrev 2010-01-28 14:36:24 följande:
     

    haha... smart...jaja man måste våga bejaka bridezillan inom sig, trots allt man gifter sig bara en gång (iallafall i den mening en bridezilla är någon som lägger väldigt mkt energi på detaljer, inte i den del att man bli otrevlig mot folk)
  • Bruden100710

    Igår skickades inbjudingarna så de flesta hade den nog idag.. fast 2 skulle till Norge så de dröjer nog några dagar till..
    Nu känns det verkligen äkta att man snart ska gifta sig..

  • iregnet2010

     


    Bruden100710 skrev 2010-01-28 16:58:37 följande:
    Igår skickades inbjudingarna så de flesta hade den nog idag.. fast 2 skulle till Norge så de dröjer nog några dagar till..Nu känns det verkligen äkta att man snart ska gifta sig..

    återigen, nu får jag nästan lite ångest...vi är långt ifrån färdiga med våra..pg a att jag kan inte bestämma hur jag vill ha dem..göra själv, köpa, köpa dyrt ? hm..jag vill ju att de ska vara så fina som möjligt utan att lägga löjligt mkt pengar för dem..så himla svårt!

    jaja borde ju få ut dem om en månad eller så..

    idag är det exakt 163 dagar tills vi gifter oss! Hurra för oss!

  • KatjaB

    vi snodde stilen från calligraphen och gjorde själva. Det kostade inte mycket alls med stora ark papper som vi skurit i papperssäkrare och sidenband köpta på ebay. tror att totalkostnaden för alla kort blir 250 kr.


    iregnet2010 skrev 2010-01-28 17:43:52 följande:
     

    återigen, nu får jag nästan lite ångest...vi är långt ifrån färdiga med våra..pg a att jag kan inte bestämma hur jag vill ha dem..göra själv, köpa, köpa dyrt ? hm..jag vill ju att de ska vara så fina som möjligt utan att lägga löjligt mkt pengar för dem..så himla svårt! jaja borde ju få ut dem om en månad eller så..idag är det exakt 163 dagar tills vi gifter oss! Hurra för oss!
  • Bruden100710

    Idag kom mina brudskor, och äntligen blev det rätt färg.
    Det har vart många veckors väntan men ååå vad det va värt det.
    Dom är hur fina som helst och jätte bekväma. Ville knappt ta av dom när jag prova dom..

  • LJochMH

    Jag ser att ni har haft lång tid på er att planera.. Jag fick frågan i Lördags om jag ville gifta mej... Och det ville jag ju, och då blir det den 10/7 2010... och vi ska skicka ut save the date kort på lördag.... Vi har bara kläderna kvar att planera...... Här går det snabbt.. ;o)

  • CeKe

    Grattis! Ojoj, va snabba ni är Den här tråden har inte varit så jätteaktiv på sistone, men kul att du hittade hit Ta en titt på Juli2010 tråden också, vet ja

Svar på tråden 10 JULI 2010 Del 2