Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

    10 JULI 2010 Del 2

    ceke: visst är det kul att hålla på med inbjudan o sånt.. tycker också att det är lite terapeutiskt att sitta med det

  • KatjaB
    Bruden100710 skrev 2009-12-31 23:15:14 följande:
    Hur går det för er alla i planeringen....?Själv Har jag fortsatt med inbjudningskorten, så de är snart klara bara en massa klistrande kvar.. I går hade min sambo gjort en liten överaskning till mig genom att göra om vårt gamla databord som aldrig användes, till ett pysselbord för allt bröllopspyssel.. Han hade gjort jätte fint med alla mina saker..
    vad gulligt av honom

    här har det inte hänt så mycket. Vet inte riktigt när vi ska skicka inbjudan, alla har ju fått save the date- kort så de vet ju att det kommer bli bröllop och att de är bjudna. Samtidigt så kliar det i fingrarna att skicka iväg inbjudan redan nu

    Vi har inte gjort så mycket i övrigt, filat på gästlistan och bestämt tyg och modell till m2b:s kläder och köpt manchettknappar.
  • KatjaB

    testade det där med trolldeg igår, och jag blev först jätte ambitiös och skulle göra små bröllopstårtor som placerinskortet skulle fästas i, men det tog jättelång tid och var rätt svårt att få till bra. (de jäste ju lite i ugnen) Hjärtan var mycket lättare att få till snyggt, men efter att ha provat mig fram på papper så blir det placeringskort med papper istället.

    Nu har vi köpt alla sidenband vi behöver och alla favouraskar är klara. Det går framåt med allt småpyssel

  • KatjaB

    min klänning är lite för liten, fattas 2 cm i ryggen att jag får igen den, och det skulle väl inte göra något om den satt lite lösare än så också, men det "räcker" med dessa två cm, om jag går ner dem. Så nu är det nutrilett till lunch och frukost som gäller, inga sötsaker mer än till lördagskvällen (måste unna mig nåt annars blir jag knäpp).
    Jag bara SKA gå ner de där kilona

  • KatjaB

    bruden100710: oj, vad duktig du är som syr din egen klänning. Vad blir det för sorts?

    Här har vi beställt favoraskar och sidenband mm på ebay och väntar ivrigt på att få hem allt.

    Tänkte nog köpa en stor låda med godis, tex pariserlinser istället för det där dyra bröllopsgodiset, för att komma undan billigare, men sen blir jag sådär fånig att det blir fel färg på godiset i askarna.. Simon säger att han inte bryr sig om vad det är för choklad i, så länge han får lakrits i sin egen ask

    Hur mycket skulle ni tänka på att det var godis i färgtemat på ett bröllop? Skulle ni tänka "wow, rosa godis i precis rätt färg" eller skulle ni inte ens tänka på vad det var för godis i?

  • KatjaB
    iregnet2010 skrev 2010-01-26 22:15:42 följande:
     

    hm...jag må vara färgtemat och snart bridezilla- drottning men jag tror aldrig att jag som gäst hade tänkt på vad det var för färg på godiset, särskilt inte om själva asken matchade. Hade precis tänkt som du och köpa lite billigare godis. Ett tips är att köpa hela kartonger godis på partihandlare/grossister.Själv håller jag på med inbjudningskorten men eftersom vi inte kan bestämma kyrka (två bokade) måste vi göra det innan korten kan gå ut. tänkte nog skicka i slutet av februari/början av mars.I övrigt är klänning inköpt och vi ska snart bestämma meny och träffa vår blivande fotograf på fredag så visst går det framåt, har dock fortfarande dj, transport, hår, make-up, kläder till m2b, skor, underkläder mm kvar så visst finns det att göra...
    nej, det har du nog rätt i.. jag har möjlighet att handla på axfood och där har de ju just lådor med godis billigt.
    Kul att välja ut meny, har ni fått några förslag än på vad ni ska ha?
  • KatjaB

    Åh rabarbetkompott vill S ha i vår tårta men jag vill ha choklad. Lät jättegott ihop med vit chokladmousse!

    S kom ju förresten på den geniala idén att tillfredställa mina bridezillakrav Vi köper helt enkelt en låda extra av det billigare godiset och plockar bort alla lila som inte matchar.

  • KatjaB

    ja jag håller med.. onödigt med färgmatchat godis är det ju helt klart, men det skadar ju ingen att det är det. Men när folk börjar säga upp kontakten med sina tärnor, bästa vänner och svärföräldrar får iallafall mig att haja till lite.


    iregnet2010 skrev 2010-01-28 14:36:24 följande:
     

    haha... smart...jaja man måste våga bejaka bridezillan inom sig, trots allt man gifter sig bara en gång (iallafall i den mening en bridezilla är någon som lägger väldigt mkt energi på detaljer, inte i den del att man bli otrevlig mot folk)
  • KatjaB

    vi snodde stilen från calligraphen och gjorde själva. Det kostade inte mycket alls med stora ark papper som vi skurit i papperssäkrare och sidenband köpta på ebay. tror att totalkostnaden för alla kort blir 250 kr.


    iregnet2010 skrev 2010-01-28 17:43:52 följande:
     

    återigen, nu får jag nästan lite ångest...vi är långt ifrån färdiga med våra..pg a att jag kan inte bestämma hur jag vill ha dem..göra själv, köpa, köpa dyrt ? hm..jag vill ju att de ska vara så fina som möjligt utan att lägga löjligt mkt pengar för dem..så himla svårt! jaja borde ju få ut dem om en månad eller så..idag är det exakt 163 dagar tills vi gifter oss! Hurra för oss!
Svar på tråden 10 JULI 2010 Del 2