• VanessaB

    Augusti 2010

    Även om det är väldigt lugnt nu så startar jag en ny tråd för oss som blir äkta makar i augusti 2010

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 22:34
    7e Lelay; IdaEric; Superstarfia
    14e E o D Tholin; germanbride; Mrs Kay
    21a Varmiz; VanessaB;
    28e cplusj;

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 13:53
    7 Augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia

    14 Augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay

    21 Augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo

    28 Augusti
    cplusj

  • Svar på tråden Augusti 2010
  • Superstarfia
    EmmiPemi skrev 2010-02-03 19:17:01 följande:
    Hoppar också på här. Vi gifter oss den 14:de augusti i Västerås!
    Välkommen!

    va kul! själv bor jag mellan stockholm och enköping, har dock köpt min klänning hos ruths i västerås.. :)
  • JG x 2

    ÅÅhhh tack :D


    Superstarfia skrev 2010-02-03 18:23:49 följande:
    JG x 2 skrev 2010-02-03 14:45:35 följande:
    tycker faktiskt du får vara kvar ändå.. ;)
  • EllaBellaG

    Här är en till som ska gifta sig 14.e augusti! Vilken perfekt tråd.

    Accepterade en offert från vår lokal/restaurang igår.
    det är egentligen det enda som är fixat ännu. Har pratat med frisör som ska höra av sig i dagarna, samt skickat en förfrågan ang en särskild vigselförättare.

    Fick dock lite ångest för en stund sedan gällande budgeten.
    600 kr/pp exkl dryck (för max 45 pers). Själv hade jag från början tänkt mig buffé, men sambon lade in veto och ville ha 3 rätters.

  • Farytopia

    alla ni som ska gifta er i augusti, har ni köpt er klänning än??
    Mannen är ju klar med sitt
    Funderar på o beställa en klänning från Kina men hade ju tänkt bli lite smalare så jag försöker dra ut på det
    Hur länge vågar man vänta??

  • Superstarfia
    Farytopia skrev 2010-02-24 11:45:45 följande:
    alla ni som ska gifta er i augusti, har ni köpt er klänning än??Mannen är ju klar med sitt Funderar på o beställa en klänning från Kina men hade ju tänkt bli lite smalare så jag försöker dra ut på det Hur länge vågar man vänta??
    Jag beställde mig i slutet på september å då saknades det 20cm i ryggen för att den skulle gå igen.. provade den i lördags igen och då saknades det bara 5cm.. :)
  • Ninja85

    Hoppar också in här då vi planerat bröllop 28:e augusti :)
    Har inte hunnit med någonting, ska titta på kyrkan vi funderar på på söndag. Hoppas vi tycker om den, vet inte alls var vi ska vara annars. Vet vilken lokal jag vill ha, hoppas bara på att den är ledig.
    Har inte berättat för någon alls än, vill få bokat datum med kyrkan och lokalen först :) Sen blir det nog till att sno på!

  • 23maj2009

    Hej igen på er alla!
    Jag längtar tills jag ska gå på en bröllopsmässa här i hälsingland, den 13 mars.. Tänkte få en massa inspiration!
    Känner att jag har ju hängt här länge nu och jag ändrar mig hela tiden i tycke och smak.. men på påsklovet ska jag göra mina inbjudningskort och någongång ska vi väl ta tag i bröllopsklänningen som ännu bara finns i min hjärna..
    Jag och min kompis ska sy den..alla skrattar och tror att vi kommer att sitta 3 dagar innan bröllopet.. jaja.. vi får väl se?
    Övrigt så har inte resturang chefen..eller ansvarig blivit anställd ännu, på det ställe som vi ska hålla till på så än vet jag inget om menyn.. Vi har heller ingen budjet..det blir liksom det det blir..eller kan man inte tänka så?
    Brudfrisyr..måste jag ta tag i.. hur mycket kostar en uppsättning i dagens läge?
    Jo.. Hindersprövningspapprena och ändring utav namn.. har min gubbe skrivit ut.. nu är frågan när man ska skicka in dem?

  • Superstarfia
    23maj2009 skrev 2010-03-04 20:47:07 följande:
    Hej igen på er alla!Jag längtar tills jag ska gå på en bröllopsmässa här i hälsingland, den 13 mars.. Tänkte få en massa inspiration!Känner att jag har ju hängt här länge nu och jag ändrar mig hela tiden i tycke och smak.. men på påsklovet ska jag göra mina inbjudningskort och någongång ska vi väl ta tag i bröllopsklänningen som ännu bara finns i min hjärna..Jag och min kompis ska sy den..alla skrattar och tror att vi kommer att sitta 3 dagar innan bröllopet.. jaja.. vi får väl se?Övrigt så har inte resturang chefen..eller ansvarig blivit anställd ännu, på det ställe som vi ska hålla till på så än vet jag inget om menyn.. Vi har heller ingen budjet..det blir liksom det det blir..eller kan man inte tänka så?Brudfrisyr..måste jag ta tag i.. hur mycket kostar en uppsättning i dagens läge?Jo.. Hindersprövningspapprena och ändring utav namn.. har min gubbe skrivit ut.. nu är frågan när man ska skicka in dem?
    Jag får betala 2600 för min brudklädsel i sundsvall.. då ingår en provuppsättning, smink, uppsättning, klädsel..
    Hindersprövningen gäller ju bara i 4 månader.. så gör den när de är 3 månader kvar.. så ska iaf vi göra.. ;)

    på Söndag har vi bara 5 månder kvar.. :)
  • Farytopia

    Det blev ingen kinaklänning. Utan en foreveryours när vi va i bröllopsaffären igår . Nu ska man bara vänta i 12 veckor oxå.....

  • fryser

    hänger på här oxå våran dag är 28 aug. klänningen hänger hemma hos en av mina tärnor.. hade gärna burit den varje dag. kommer att lämna in den i början av juni för att de ska sy in,sy upp o sätta på lite fler stenar..

  • Kantarella

    Gifter mig oxå 28 aug! Håller på och småpysslar med allt möjligt, idag ringde jag runt till salonger för att undersöka möjlighet att ta emot mig och ett kompisgäng innan vigseln - för lite champagne å hår/sminkdonande. Vore skoj men jag vet inte om det är genomförbart.

Svar på tråden Augusti 2010