• wiicky

    17/7 2010

    Tänkte att det vore lite kul med en tråd för oss som gifter oss den 17 juli 2010. Hur långt har ni kommit? Vad ska ni ha för tema? Har ni (kvinnor) hittat er klänning än? Är nyfiken på alla som har lika lång tid på sig som jag...

  • Svar på tråden 17/7 2010
  • Philippine

    Catering nummer 2 hade också stängt under vår vecka... Suck! Men det löser sig nog, det finns fler alternativ. Annars blir det korv med bröd... ;)

    Min klänning har kommit! Och den är ännu mer underbar än jag trodde! Det var en chansning, jag provade olika varianter och då sa tjejen 'Jag tror jag har ngt som skulle passa dig utmärkt!'. Hon visade en bild, vi beställde (ville jag inte ha den skulle hon sälja den i affären, no problem) och nu hänger min alldeles sagolika fina vackra klänning här hemma! Mycket bra motivation för träningsprogrammet, för jag behöver tappa några kilo först... ;)

    Annars känns det rätt lugnt. Vi fick en generös summa av min pappa som bidrag, det fick oss också att slappna av. Jag har hittat fantastiska bordsdekorationer (har ni kollat på www.marthastewartweddings.com/ ? Bästa siten!!) så det pysslar jag med lite då och då.

    Hur mår ni andra?

  • Annnikah

    Hej alla!

    Såg inlägget och förundras över att vi är så många som valt denna dag! Kul!

    Jag lägger sista handen vid inbjudningarna nu och de ska förhoppningsvis ut rätt snart... Jag har inte läst alla tidigare svar, så ni kanske redan avhandlat det, men när har ni OSA?

    Vi har sjukt dåligt budget, så jag letar främst kostnadseffektiva tips ;)! Har också hittat en klänning, i coctailsnitt, som jag känner är "min" - men väntar dock att prova den eftersom jag gärna vill gå ner några kilo, så nu är jag inne på min fjärde vecka med flera hårda (för mig) träningspass!

  • Julibrud och nästan 30

    Vi kommer att osa i slutet av maj.

    Nu har vi fetslokal bokad och vigselplats efter som vi inte har kyrkbröllop. Vår vigsel ska äga rum på terassen av en pub där vi träffades de är en väldig mysig innergård och mittemot kyrkan så nästan ett kyrkbröllop blir det ju ;)Dom som äger stället är jätte trevliga och hjälper så gärna till + att dom har tält dom kan sätta upp ifall om det regnar :) Ska bli så roligt och underlättar en hel del för gästerna för våran festlokal är ca.200 m därifrån :)Berättade det åt mina vänner och dom tyckte att de passar ju oss perfekt.
    Nu på söndag ska jag på bröllopsmässa de ska bli jättte skoj och om 2 veckor hoppas jag att jag har möjlighet att prova en kläning jag fasnat för och se om den modellen passar mej.

    Ha en härlig vecka :)

  • Hall0n

    Vi har skickat ut inbjudningarna redan nu, så det är skönt alla vet och vi kan lägga tid på annat nu. Har nog hittat min klänning nu så ska bara beställa den och en tiara. Sen är den m2b kläder och ringar som är på tur.

    Vad planerar ni just nu?

  • Mia 77

    Börja kolla på kläder, ringar och beställa inbjudningskorten och få iväg de

  • Julibrud och nästan 30

    Väntar på att få se inbjudningskortet förrän de trycks spännade :)
    Nästa vecka ska jag gå och prova brudklänning, ringar har jag tittat på men den 6-7.3 har dom vigselrings dagar vid en guldsmed så tänkte passa på att gå och kolla på dom då :)

  • wiicky

    Vi ska precis skicka inbjudningarna, väntar bara på pussmunsfrimärken från posten.se. I övrigt flyter mycket på, men jag har lite problem med att hitta billig spets att ha som löpare på borden. Har även sytt den plastrong som min blivande kommer ha på bröllopet och ska väl när jag har tid även sy en näsduk. När ska ni andra vigas förresten? För oss blir det kl. 15.00.

  • Hall0n

    Våran vigsel är 15:45, ville helst ha 15:00 men det gick tydligen inte. Men 45min senare funkar nog ändå. Vigseln tar väl inte så mycket mer än 30min eller?

  • wiicky
    Hall0n skrev 2010-02-10 14:54:18 följande:
    Våran vigsel är 15:45, ville helst ha 15:00 men det gick tydligen inte. Men 45min senare funkar nog ändå. Vigseln tar väl inte så mycket mer än 30min eller?
    Nej, det är väl ungefär runt den tiden. Beror väl på hur många solosånger man har, om några alls.
  • Philippine

    Vi har också vår vigsel kl15. Lagom tid. :)

    Suck, nu har vi fastnat i ringträsket. Först velade jag, sedan sambon, sedan trodde jag att vi kunde beställa - och nu har vi bytt helt och hållet och verkar det som om vi ska ha titanringar! Skitsnygga, och jag kommer att köpa dem i Holland nästa månad. Men vilken djungel!

    Hur gör ni med ringarna?

  • Julibrud och nästan 30

    Vi kommer att vigas kl.17 vi har borgerlig vigsel så den tar inte så länge. har tänkt mej 15-20min. med solo sång av vänner.

    Är ringarna billigare i Holland? var har du hittat dom har du nån härlig websida? :)

    Vi har int valt ringar än sambon vill ha en matt ring i silverfärg material vet vi inte ännu.
    Jag har sett en ring med rosa stenar jätte snygg men i ett annat land vågar inte riktigt beställa via nätet. i söndags såg jag en med diamanter och en ubin i mitten i vitt guld.
    Tur att jag har tid att välja typ till April- Maj :))

  • Hall0n

    Vi har bara kikat lite på ringar, men jag vet verkligen inte vad jag vill ha. Och inte min M2B heller. Men vi ska nog kolla lite mer ordengligt snart, hoppas på att fastna riktigt för någon. Det är inte lätt det dära.

  • Julibrud och nästan 30

    wow vilka priser jag gillar starkt och snygga är dom ju tusen tack :)

  • mountainleaf

    Här är en till som ska slå till 17 juli 2010!

    Vi har kyrka, lokal, präst och mat och tårta klart...jag ligger lite efter...Men på lördag ska jag hitta en klänning, ungarnas klänningar är färdiga.
    Ring är färdig, bandet är nästan klart, inbjudningskort ska jag kolla på nästa vecka...*pust*
    Jag hinner inte med...

  • Philippine

    Mountainleaf: låter ju som om du har allt under kontroll! Det är ju 137 hela dagar kvar... ;)
    Igår pratade jag med vår vigselförrättare. Känns mycket bra!
    Nästa vecka åker jag hem till Holland några dagar. Ska kolla på ringarna som sambon så gärna vill ha. :) Nu väntar inbjudningarna på att beställas, texten hann vi äntligen med. Och imorgon har vi möte med cateringkillen nummer 3, sedan ska vi bara välja. Vilket flyt! ;)

Svar på tråden 17/7 2010