Inlägg från: Hall0n |Visa alla inlägg
  • Hall0n

    17/7 2010

    Jag gifter mig den 17 juli.. Just nu är jag mitt uppe i att göra inbjudningar. Kollar efter klänning och ringar men inte fastnat för någon speciell.

    Känns fortfarande som lång tid kvar, men det kommer nog gå fortare än man tror.

  • Hall0n
    wiicky skrev 2009-12-15 19:53:24 följande:
    Åh, vi borde också börja med inbjudningarna. Har i och för sig i stort sett allt material, men det gäller att bara sätta igång. Blir nog någon gång under jul. Vad ska ni har för typ av bröllop?
    Jo bara man kommer igång med dom så är det lättare att fortsätta, sen blir det såklart roligare när man ser resultaten.

    Vi har nyligen bokat kyrka och präst.
    Vi ska inte ha något speciellt tema.. förutom vårat färgtema som går i rosa-guld-vit. Bröllopsfesten blir i en kursgård vi funderar över menyn om det ska vara buffe eller 3 rätters. Har lite svårt att bestämma oss dära.
  • Hall0n
    Philippine skrev 2009-12-15 20:44:12 följande:
    Vi gifter oss också den 17/7-10! Det blir på våran femårsdag. :)Har hittat klänning och ringar, plats och vigselförrättare är bokade. Och jag har inte letat, utan allt har liksom fallit sig naturligt. Tur det... ;)Nu försöker vi forma texten till inbjudningarna, eftersom de ska vara både på holländska och svenska. Ingen lätt uppgift! :)Hur ska ni göra? Kyrkligt/borgerligt? Ute/inne? Litet/stort?
    Åh vad kul med en till :)

    för oss blir det kyrklig vigsel sedan bröllopsfesten på en kursgård, vi kommer bjuda ca 70st. Så det är mycket att tänka på så man inget glömmer. Hur ska du ha det?
  • Hall0n
    Philippine skrev 2009-12-15 20:47:18 följande:
    Vi ska ha grillbuffe, sambons önskemål. Både vigsel och festen blir på en underbar hembygdsgård i närheten, med utsikt över vattnet och mycket grönt. Inget riktigt tema, men färgerna blir väl vitt, grönt och guld. Nyckelorden är avslappnad, hemtrevligt och mysigt (mina val). Och så internationellt! :)
    Åh det låter väldigt mysigt.
  • Hall0n
    wiicky skrev 2009-12-15 21:54:01 följande:
    Vi ska gifta oss kykligt, präst, kantor och solister klara. Ska sedan bjuda ca. 75 gäster på en underbar restaurang vid en sjö. Har mycket klart, men håller just nu på att försöka fixa klänningen från Kina. Drömklänningen kostar nämligen drygt 11 000 och det har vi inte riktigt råd med.
    Caterar ni mat eller är det en restaurnag där som tar hand om maten?
    [/citat]

    Dom ordnar med allt på gården vi hyrt, mat, dukning, städning osv. Rätt skönt! Självklart säger vi hur vi vill ha det fast ibland får dom lite fria händer. hehe
    Pälsboll skrev 2009-12-18 12:37:41 följande:
    [citat]
    Ungefär när har ni tänkt skicka ut inbjudan?
    Några ska få som en julklapp alltså på julafton.. resten ska vi skicka i januari-februari som det är tänkt. Eftersom det kan vara många som har semester just då, så vi vill att dom ska få inbjudan innan dom planerat semestern så mycket.
  • Hall0n

    Vi har skickat ut inbjudningarna redan nu, så det är skönt alla vet och vi kan lägga tid på annat nu. Har nog hittat min klänning nu så ska bara beställa den och en tiara. Sen är den m2b kläder och ringar som är på tur.

    Vad planerar ni just nu?

  • Hall0n

    Våran vigsel är 15:45, ville helst ha 15:00 men det gick tydligen inte. Men 45min senare funkar nog ändå. Vigseln tar väl inte så mycket mer än 30min eller?

  • Hall0n

    Vi har bara kikat lite på ringar, men jag vet verkligen inte vad jag vill ha. Och inte min M2B heller. Men vi ska nog kolla lite mer ordengligt snart, hoppas på att fastna riktigt för någon. Det är inte lätt det dära.

Svar på tråden 17/7 2010