• MollyAlex

    Fler som kommer bli sthlms brudar 2011?

    Hej!

    Undrar om det finns några här redan som ska gifta sig i Sthlm 2011, eller e jag jätte tidigt ute?
    :D

  • Svar på tråden Fler som kommer bli sthlms brudar 2011?
  • MollyAlex

    Greeneyes:

    Samma här, det e ju verkligen långt kvar, samtidigt som jag vet att det kommer gå hur fort som helst!
    Har inte börjat fundera på inbjudningarna ännu,men har funderat mycket över färgtema. Har som sagt kommit fram till att min m2b ska ha frack, jag ska ha en klänning min mammakommer sy, även den i svart vitt, så de blir nog tema svart/vitt,men funderar lite över blommorna. Vill ha en tät halvmåne med rosenknoppar, inte så mycket grönt i, utan mest olika stora knoppar o små rosor. Vet bara inte om jag ska ha rosor helt i vitt, eller om dom ska gå i rosa/puderrosa/nougat o creme, vad tycker du o även ni andra?

    Funderar oxå på hur det blir på festen,borde nog ha en alternativ kjol, min brudklänning kommer va i 2 delar, fast inget som syns. Ett korsett liv, o en enorm kjol till vigseln, men kanske en enklare tillochmed kort kjol till festen,men samma korsett liv. Hur har du tänkt dig?

    Annaomias:

    Ja, vi filar oxå på gästlistan, svårt det där ;)

    När kan man boka lokal o kyrka, hur tidigt går det?

  • Greeneyes

    Jag är också inne på svart som del av färgtemat, fast vi funderar på svart och cremerosa eller puderrosa. Men risken är att man vill ha mer klarrosa till våren/sommaren, så vi har kommit överens om att vänta tills i maj och bestämma, jag är så velig..

    MollyAlex: Åh, vad snyggt ert färgtema låter riktigt ballt! Jag tror att du kan välja vilket som, det är nog en smaksak mest.. men risken med vita blommor är att de riskerar att försvinna mot klänningen.. Det finns ju massa färger som är snarlika, bland annat Vendelarosor som ju är lite mer cremevita.

    Eftersom vi gifter oss utomlands så känns det lite knepigt med blommor etc, jag har en vag aning om att det kanske är svårt att ha någon jätteudda bukett och beställa den härifrån..

  • annaochmias

    Vi funderar på Porslinsfabriken... de var riktigt prisvärda jämfört med många andra ställen. Då är det alltså både lokal, mat, servering osv. Vore ju himla skönt att slippa tänka på allt sånt. Men... trots att de är himla prisvärda jämfört med andra "helhetslösningar" så är det ändå väldigt mycket pengar.

    Så alternativ nr 2 är att vi bara hyr någon hembygdsgård eller nåt och ordnar mat och sånt själva...

    Läste förresten någonstans att det är bra att boka kyrka och lokal redan ett år innan för de mest populära går åt som smör i solsken...

  • LyckeLi
    annaochmias skrev 2010-02-01 15:46:29 följande:
    Vi funderar på Porslinsfabriken... de var riktigt prisvärda jämfört med många andra ställen. Då är det alltså både lokal, mat, servering osv. Vore ju himla skönt att slippa tänka på allt sånt. Men... trots att de är himla prisvärda jämfört med andra "helhetslösningar" så är det ändå väldigt mycket pengar.Så alternativ nr 2 är att vi bara hyr någon hembygdsgård eller nåt och ordnar mat och sånt själva... Läste förresten någonstans att det är bra att boka kyrka och lokal redan ett år innan för de mest populära går åt som smör i solsken...
    Ååååhhhh vilket underbart ställe!! Älskar det verkligen!! :) Hittade dock inga priser! Vad ligger det på på ett ungefär?? Hade ju inte tänkt ha något sånt paket-ställe... men nu när jag hittade det här, så känns det nästan som att jag måste, hahah!
    Usch, vill egentligen inte veta vad det kostar... för så länge jag inte vet kan jag ju alltid drömma mig bort ;) Men du får gärna berätta om du fått något prisförslag och vad som i så fall ingick :)

    Tror jag är kär iaf... :)
  • Greeneyes

    wow, vilken läcker lokal


    annaochmias skrev 2010-02-01 15:46:29 följande:
    Vi funderar på Porslinsfabriken... de var riktigt prisvärda jämfört med många andra ställen. Då är det alltså både lokal, mat, servering osv. Vore ju himla skönt att slippa tänka på allt sånt. Men... trots att de är himla prisvärda jämfört med andra "helhetslösningar" så är det ändå väldigt mycket pengar.Så alternativ nr 2 är att vi bara hyr någon hembygdsgård eller nåt och ordnar mat och sånt själva... Läste förresten någonstans att det är bra att boka kyrka och lokal redan ett år innan för de mest populära går åt som smör i solsken...
  • annaochmias

    Klart jag delar med mig, det var så prisvärt att det vore skamligt att inte tipsa om det...

    "I de olika paketen ingår bl.a Entrévärd, serveringspersonal, dukning, servering av mat, disk, lokalhyra, ljudutrustning för dj, städ mm! Pris för t ex amerikansk buffé: 529 kr per person. "

    Det är alltså för själva maten OCH de sakerna som min kontakt räknade upp ovan. :-O

    Dock inte dryck om jag förstår rätt, men ändå sjukt billigt!

  • LyckeLi
    annaochmias skrev 2010-02-02 11:02:08 följande:
    Klart jag delar med mig, det var så prisvärt att det vore skamligt att inte tipsa om det... "I de olika paketen ingår bl.a Entrévärd, serveringspersonal, dukning, servering av mat, disk, lokalhyra, ljudutrustning för dj, städ mm! Pris för t ex amerikansk buffé: 529 kr per person. "Det är alltså för själva maten OCH de sakerna som min kontakt räknade upp ovan. :-ODock inte dryck om jag förstår rätt, men ändå sjukt billigt!
    Vet du om man får ta med eget dricka då? Eller måste man ta drickan genom dem?? Dessvärre så brukar det ju rusa iväg en del om man måste ta drickan genom ställerna. Det är ju drickan man kan spara mest pengar på känns det som. På många ställen tar de ju nästan krogpriser för drickat... svindyrt mao.
    529 låter jättebra ju!!

    Vet du om det skiljer mkt på de olika bufferna alt. om man vill ha meny med trerätters??

    Tack för att du delar med dig! Det är nästan så att jag vill dra ner på antalet gäster för att kunna ha på det stället. ÄLskar det verkligen!! :)

    Nymodernt mysigt känns det verkligen :)
  • LyckeLi
    annaochmias skrev 2010-02-02 11:02:08 följande:
    Klart jag delar med mig, det var så prisvärt att det vore skamligt att inte tipsa om det... "I de olika paketen ingår bl.a Entrévärd, serveringspersonal, dukning, servering av mat, disk, lokalhyra, ljudutrustning för dj, städ mm! Pris för t ex amerikansk buffé: 529 kr per person. "Det är alltså för själva maten OCH de sakerna som min kontakt räknade upp ovan. :-ODock inte dryck om jag förstår rätt, men ändå sjukt billigt!
    Hittade inte ens någon amerikansk buffe på deras hemsida?!? Fanns alla möjliga buffer... men ingen amerikansk!!

    En annan lokal som är rätt mysig och billig är www.garantfestvaning.nu! Där ingår oxå helt sjukt massa saker för en summa mellan 5-600kr! Tror att 2-3 glas vin ingick då oxå om jag inte minns fel! Och även bordblommor tror jag!
  • annaochmias

    Japp, man får ta med egen dryck.

    Amerikanska buffén:


    Kryddiga Buffalo Wings

    Grillade rotfrukter med chili

    Revbensspjäll

    Saftigt marinerad kycklingfilé

    Oliv & ostpotatis

    Pastramiskinka

    Grillade majskolvar

    Coleslaw

    Gröna jumbooliver

    Bröd & sallad

    Gucamole

    BBQ sås

    Salsasås

    Fanns lite andra buffér (t ex italiensk, se nedan) och även 3-rätters.

    Italiensk buffé

    Carpacio på oxfilé

    Pruscitto med melon

    Marinerade auberginer

    Mozzarella lök & tomat

    Gratinerade musslor

    Salami

    Marinerad bläckfisk

    Pastasallad med pesto

    Parmesanost

    Bruschetta

    Vitlöksbröd

  • annaochmias

    LyckeLi, jag dör! Garant var ju PERFEKT! :-O

    Fick värsta känslan i magen nu, att det där var ju rätt för oss... vill typ boka på en gång!

  • LyckeLi
    annaochmias skrev 2010-02-03 13:06:22 följande:
    LyckeLi, jag dör! Garant var ju PERFEKT! :-OFick värsta känslan i magen nu, att det där var ju rätt för oss... vill typ boka på en gång!
    Hahaha... vad roligt! Jag var där på ett bröllop för några år sen och det var verkligen jättemysigt. Men på bilderna ser man att det är uppfrächat och mycker mer stilrent och snyggt nu! Bara det med de vita stolarna och väggarna ger en superfräsch känsla fastän att det är nere i källaren med härlig grottkänsla!
    Ja enligt bilderna då! :) Det enda som jag kan sakna med det stället.. är att det inte finns så mkt till dansgolv så länge borden fortfarande är framdukade. Fast det beror ju förstås på hur många gäster man har kanske?!?! På det bröllopet som vi var på, så dukade de undan de flesta borden när det vankades dans. MEn då var det ett ungt par som gifte sig och som verkligen ville ha diskofeeling! Alternativet kan ju vara att duka undan en del av dem.
    Jag älskade det stället, det kändes supermysigt och fint och allt sånt. Toaletterna låg dock en trappa upp... så om man har några riktigt äldre personer på festen eller kanske rörelsehindrade, så blir det lite stök. Men det funkar det med. En av mina bästa kompisar är rörelsehindrad och behöver rollator för att kunna gå. Vi fick het enkelt kånka upp och ner hennes rollator och stadge upp henne. Lite krångel för henne... men det funkade :)

    Boka tid för visning av stället då :) Själv har jag det som stark kandidat till vårt bröllop... men pappersfabriken kändes mer som RÄTT ställe. Såg dock nu att det inte skulle hjälpa om vi minskade ner på gästlistan, för minimum vid buffe var 75 pers och vid några andra alternatviv 80 pers! :(

    Tur att man har tid på sig att fundera och vela :)
Svar på tråden Fler som kommer bli sthlms brudar 2011?