Fler som kommer bli sthlms brudar 2011?
Hej!
Undrar om det finns några här redan som ska gifta sig i Sthlm 2011, eller e jag jätte tidigt ute?
:D
Hej!
Undrar om det finns några här redan som ska gifta sig i Sthlm 2011, eller e jag jätte tidigt ute?
:D
Hei!
en norska som gifter seg med en Stockholmer=)Vi tror vi kommer til å ha bryllupet i Stockholm, og at det blir 11.juni 2011.Vi har vært litt rundt i både Stockholm og Norge og sett på noen steder, og har funnet noen som vi er veldig fornøyd med, men ingenting er bestemt enda..
Spennende å følge andre som også tenker gifte seg samtidig=)
Vi har inte heller tänkt på tema, tror det blir klassiskt här med:) Hur många gäster ska ni ha? om ni börjat med gästlistan än vill säga..
Jag har börjat tänka på lite in och utgångsmusik i kyrkan. Har någon av er funderat på sånt? eller vill ni ha dem "vanliga" man kan välja? Jag skulle gärna vilja ha musik till någon annan fin låt som man tycker om.
Vi var och kollade på kyrkan och jag trodde man skulle va jätte snabb och boka man har hört det från andra. Men dem tog inte bokningar förens november nästa år, bara ett halvår innan.
julibrud 2011: oi, det var kort tid innen bröllopet! Er det så alle plasser?
Vi har ikke tenkt noe særlig på annet enn lokalet vi kunne tenkt oss, da vi tenker at dette kanskje er det viktigste å få på plass først.
Det er fint med musikk i kirken som kanskje betyr noe spesielt for dere to:)
AndLisa:Va mysigt att niväljer "din" kyrka, e det en liten mysig eller storslagen kyrka?
Thinkerbelle: Ska ni bo här i Sthlm sen eller i Norge?
Julibrud 2011: jag har börjat tänka en massa på musik, klänning, tärnor, gäster, ja typ allt, men min kille tar det rätt lungt. Vi ska ta en dag nu i ledigheten i jul o surfa runt o få inspiration tillsammans, annars känner jag att jag e mest drivande i frågan, hihi. Antagligen ganska vanligt, vi tjejer drömmer väl mest om att gifta oss :)
Vi ska försöka landa runt 60 gäster, sommest 65. Jag kommer vilja ha en otraditionell klänning som min mamma kommer sy. Våra färger kommer gå i svart/vitt/rosa. Jag ska ha tre tärnor, o min m2b ska bära frack. Vi tänkte inte ha dresscode frackbröllop, utan istället kostym, så alla kan känna sig bekväma:) Vi e inte förlovade ännu,men det kommer under nästa år, min kille vill göra det som en överraskning när jag inget anar. Har dock tittat lite på ringar o kommit överens om att vittguld, palladium eller platina e vår färg påmetallen, vi trivs inte i rött eller gult guld nån av oss.
Har ni förlovat er?
P.s Vi har en liten dotter på 10 månader, men vi tänkte ha ett barnfritt bröllop, eftersom vi anser det e roligast för alla :D
d.s
Tja, hvem vet etterhvert?
For tiden bor vi i Oslo, og tenkte at det da kanskje er hyggelig å ha bryllupet i Stockholm, slik at man "deler litt på seg"..
Ja, om han går med på det vill jag gärna ha det där. Enskede är en liten mysig kyrka. Jag tycker att den är oerhört vacker eftersom den är helt vit.
Hehe, jag har planerat mycket i mitt lilla huvud men än så länge har vi inte börjat prata om hur vi ska ha det. Jag antar att det är rätt vanligt att tjejen drömmer sig iväg och har en rätt bra uppfattning om hur hon vill ha det långt innan killen vet.
Vi har inte pratat om hur många vi ska bjuda men jag gissar att vi hamnar runt 50-60.
Julibrud2011: ojoj, jag har också hört att man ska vara ute i riktigt god tid innan. Man kan väl inte vänta tills ett halvår innan, då kan det ju bli jättestressigt!?
Ett förslag bara: Kan vi inte lägga upp en lista i trådstarten med allas datum så man slipper bläddra fram och tillbaks?
Vårt datum är iaf. 23 juli.
Jag sjukt kort om tid tyckte också det var konstigt.. men dem bokar inte innan för att hinna planera in konfermationer och egen verksamhet. Såå..men jag vill ju gifta mig där o bokar ja precis på den dagen bör man ju få sin dag :) (2 juli) men vågar man boka lokal o sen stå utan kyrka? eller inte ha bokat o sen inte hitta någon bra som är ledig då?
Haha jo jag har ju också börjat planerat lite, får nästan tjata lite på sambon;) Men som ni säger det är mest vi tjejer som är inne för det här :) Jag har dock givit han ansvar att börja kolla efter var han vill åka på bröllopsresa så han får något "område"
Min sambo är inte så mycket för själva kyrkgrejen heller men gör det gärna för min skull. Jag sa att man var tvungen o välja minst 2 psalmer. Han sa att ja fick bestämma det och hållet haha. Jag får väll försöka hitta någon som inte har med gud allt för mycket att göra. Någon som har något tips? Jag tänkte kanske på "du vet väll om att du är värdefull"
Jag ska bara ha en brudtärna men jag har sagt att han kan ju ha flera marskalkar då han har så mycket vänner. Vi förlovade oss 22/8 i år. Jag har en ring i guld medans sambon har en i silver. Men den tänkte vi byta ut(har blivit förstörd) Så ska vi gravera in båda datumen i hans ring igen.
Greeneyes:
Va kul! Då får vi verkligen följas åt,o peppa varandra!
Vi ska försöka få ihop 120 000 på 1½ år, hoppas verkligen att det går! Hur mycket planerar ni att försöka få ihop?
Vi ska spara ihop 70 000 på 1½ år, förhoppningsvis får jag ett nytt jobb när mitt nuvarande vick är slut om ett år.