• Heloise

    Vad ska ni äta idag 2?

    Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var väldigt inspirerande.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

  • Svar på tråden Vad ska ni äta idag 2?
  • gutebrud10

    Har tagit upp köttfärs ur frysen utan att egentligen bestämt vad jag skulle göra med den men fastnade för fylld köttfärslimpa som någon hade skrivit om tidigare, låter jättegott.
    Superbra tråd detta, hoppas fler hakar på.

  • KatjaB

    tortellini med ostsås, pesto och ruccola. Enkelt snabbt och gott

  • Heloise

    I dag blir det morotssoppa med toast till lunch och ikväll blir det lasagne

  • stellastella

    Kycklinggryta med grädde, cr. fraiche, curry, paprika, bacon och champinjon och till det en härlig grönsallad. MUMS!

  • agtiwi

    Till lunch i dag blev det tacogratäng med tillhörande sallad. I kväll blir det en mumsig stek som serveras med potatis, sås och grönsaker!

  • Heloise

    Laxfilé med ädelostfyllning,pressad potatis, sallad och ett gott lätt rödvin.

  • Heloise

    Idag blir det ugnsstekt potatis i halvor, och ugnsstekt kyckling. Creme bonjour sås och en sallad. Har ingen aning om vad det blir till middag.

    Igår åt vi ost och broccolisoppa till lunch och Bouyar gryta till middag.

  • agtiwi

    I går blev det stekt fläskytterfilè som serverades med potatismos, bearnaisesås, sparris och räkor.
    I dag blir det köpt smörgåstårta framför efterlyst!

  • Lillskoj

    Åhh, smörgåstårta är en glömd favorit. Själv gräddar jag våfflor och har köpt grädde och hjortronsylt...

  • agtiwi

    Vad gott med våfflor, något som vi äter allt för sällan. Synd bara att det tar sådan tid att göra när man är några stycken..
    I dag blir det falukorv i ugn och mos samt en tomatsås med grönsaker, enkelt men gott!
    I morgon ska vi i väg och titta på en katt så då blir det till att äta mc donalds, ingen jättehit.

  • fibobs

    Idag blev det tyvärr en Shake...inte roligt alls, men nödvändigt :o/

  • Heloise

    Idag ska vi äta en grekisk kycklinggryta. Jag har aldrig gjort den tidigare men receptet låter gott.

    Jag ska baka bullar idag också, men först ska jag ta mig en lång promenad i snöovädret!

  • Nicossambo

    Idag blir det pizza med tre ostar. De som gör pizzan ligger på andra sidan stan men de är så goda så man kör gärna för att komma dit.

  • agtiwi

    I dag blev det köpepizza, latmasken infann sig..
    I morgon blir det något med köttfärs, troligtvis någon soppa.

Svar på tråden Vad ska ni äta idag 2?