• Helois­e
    Äldre 29 Nov 02:09
    10549 visningar
    70 svar
    70
    10549

    Vad ska ni äta idag 2?

    Det fanns en vad-ska-ni-äta-idag tråd förut som var väldigt inspirerande.
    Det är dags för en till sådan tråd tycker jag, så vad ska ni äta idag?

  • Svar på tråden Vad ska ni äta idag 2?
  • Casmel
    Äldre 29 Nov 07:24
    #1

    Till lunch blir det korvstroganoff med ris och ikväll blir det räksmörgåsar med varm choklad

  • hallon­blåbär
    Äldre 29 Nov 10:31
    #2

    helstekt fläskkarré med katrinplommon, tilldet blir det potatis av nåt slag. Mums!

  • Casmel
    Äldre 30 Nov 13:51
    #3

    Idag blev det korv med mos till lunch och ikväll blir det dillkött med potatis

  • Helois­e
    Äldre 30 Nov 14:05
    #4

    Ikväll är det måndag dvs tvserie måndag med kompisarna. Det är vår tur att bjuda på mat och det blir en fylld köättfärslimpa, man fyller den med skinka, ost, tomater och senap. K

  • Helois­e
    Äldre 11 Dec 18:41
    #5

    I dag blir det ädelostfyllda laxfiler med pressad potatis och en sallad. Kan bli ett glas rött eller två eller tre till

  • Malung­86
    Äldre 11 Dec 22:17
    #6
    Heloise skrev 2009-12-11 18:41:07 följande:
    I dag blir det ädelostfyllda laxfiler med pressad potatis och en sallad. Kan bli ett glas rött eller två eller tre till
    Vad gott det lät!
    Själv var inspirationen i botten så det blev makaroner med köttfärs!

    matbakochenpassion.blogspot.com/
  • Helois­e
    Äldre 11 Dec 23:00
    #7

    Kan tala om att det var kanongott och plättlätt!

    2 laxfileér
    4 msk Creme fraich
    100gr ädelost
    1 tsk krossad rosépeppar
    Persilja efter smak
    Salt.

    Man mosar ädelost med creme fraich, peppar, blandar i salt och persilja, sedan skär en skåra i fileérna och fyller med röran( våra fileér var "tunna" så jag bredde ut lite ovanpå oxå) in u ugnen på 225 grader i ca 10-15 min.
    Sen hade vi pressad potatis till och ett gott rödvin, en shiraz från Australien.

  • Evilli­na
    Äldre 11 Dec 23:14
    #8

    Åt inte detta i kväll men tidigare i veckan.

    8 st Mjuka tunnbröd (rektangulära)
    2 dl Crème fraîche
    2 brukar tonfisk i vatten
    1 förpackning ruccola
    Skivad gurka
    skivad tomat
    Skivade oliver

    Bre Crème fraîche på tunnbröden, lägg på tonfisk och alla delar sallad i en rad och rulla ihop. =) Enkelt och JÄTTE gott!

    Funderar på att testa med rostbiff och kapris nästa gång. =)

  • rowan
    Äldre 12 Dec 02:38
    #9

    Sent ute, men måste rekommendera att äta ägg:

    Jag blir ofta hungrig *pang bom* och då är det inget att be för, jag måste ha mat... Ägg är räddningen: kompakt näring, snabbt, och gott.

    Jag gör äggröra på tre ägg, kryddar, lägger i några skivor smakrik ost, och rör runt i äggröran. Jag håller mig mätt på detta till eftermiddag nästa dag! (Särskilt om jag haft smör och vispgrädde i, eller kalamataoliver.)

  • Akutsy­rra
    Äldre 12 Dec 08:26
    #10

    Jag jobbar ikväll, så det blir nog färdigmat, eller om vi ska beställa pizza på jobb (händer då&då), och igår var vi på julbord.
    Men i förrgår ut vi pasta med pesto/ost-sås. Jättegott! Testade det första gången, och det har blivit en ny favorit :)

Svar på tråden Vad ska ni äta idag 2?