Frack eller inte frack det är frågan.....
Känner mig jätte-velig inför vad vi ska ha för klädkod på bröllopet. Vi kommer vara på ett slott och har verkligen satsat mycket pengar på bröllopet varför det så klart skulle vara jätteroligt med ett frack-bröllop.
Vi är båda akademiker och det är de flesta av våra vänner med, så många har nog frack och långklänningar liggandes men samtidigt vet vi att ett par av gästerna inte har det.
Det som talar MOT frack:
-Känns jobbigt att tvinga gäster att lägga ut pengar på att hyra frack/klänning
(gästerna har ju redan andra kostnader som boende/resa mm)
-gäster som inte vill komma pga ovan
-känns kanske som om man försöker vara "fiinare" än vad man är (i sverige ska man ju vara ödmjuk hela tiden)
Det som talar FÖR frack
-Det är så himla stiligt/fint och en stämmningshöjare
-många har sagt till mig att de skulle "älska att få klä upp sig till tänderna" (främst kvinnor)
-Många vänner säger "wow det skulle få vara så häftigt att gå på ett riktigt frackbröllop" (säger särskilt de som inte har studerat och jag inte vet har en frack/långklänning -de verkar se det som en upplevelse)
-det är min mammas högsta dröm att få ha en långklänning/ gå på frackbröllop (hon har aldrig fått ha det på fest och hon och pappa gifte sig borgerligt med henne i kortklänning)
Hur tänker/tycker ni ? Kan man ha frack och skriva att man då absolut avsäger sig ev presenter eftersom de redan har så mkt pyssel ?