• teak

    Gröna brudskor

    Hej!
    Jag ska ha en knälång klänning och vill gärna ha gröna brudskor med öppen tå. Har letat på nätet men hittar inga. Någon som har några tips?

  • Svar på tråden Gröna brudskor
  • teak

    Andreas flicka: Det låter som något intressant, måste kolla in deras skor. Undra när de släpper deras vårkollektion?

  • Andreas flicka

    Ring Rizzo och fråga, de kanske tom har kvar några skor på lagret.

  • nikitakatt

    Nu har jag beställt från Matildas fest! =) Hon var jätte gullig och ordnade så tillverkaren letade upp den nyans jag vill ha. Så henne rekomenderar jag så här långt. Ska bli spännande att se dem eftersom jag inte vet exakt hur färgen blir =)

  • smulansson

    Nikitakatt: har du någon bild på vilken modell du har valt? Blev det gröna? Jag skulle vilja ha ett par lila med någon form av rosett i fram, har dock inte hittat några ännu...

  • nikitakatt

    Japp det blev gröna jag visade en grön nyans jag ville ha och hon kontaktade tillverkaren som samma dag ahde letat upp ett tyg, lite nervöst eftersom jag inte sett tyget men det blir säkert bra =)

    Mina är 3e från vänster på högsta raden
    matildasfest.dinstudio.se/gallery_122.html
    Sen ska jag ha ett vristband, högre klackar och rosetten lite mer på sidan.

    Om du går in på designa egen sko kanske du kan hitta något som du gillar?


    smulansson skrev 2009-11-24 14:54:57 följande:
    Nikitakatt: har du någon bild på vilken modell du har valt? Blev det gröna? Jag skulle vilja ha ett par lila med någon form av rosett i fram, har dock inte hittat några ännu...
  • smulansson

    det blir nog riktig snyggt! jag har vart in där men inte riktigt hittat någon modell som jag gillar...jag vill inte ha ett par "brudskor" utan mer ett par snygga pumps som jag kan ha efter också...jag får leta vidare helt enkelt :)

  • smulansson

    tack ska kolla in de!


    NyfikenRosa skrev 2009-11-25 16:23:37 följande:
    smulansson:testa någon av följandedivinityred.sehave2have.sedom har snygga skor som inte är så brudiga enligt mig iaf :P
  • nikitakatt

    Nu har jag fått mina från Matildas fest! De blev helt fantastiskt fina! =)

  • teak
    nikitakatt skrev 2009-11-13 19:50:07 följande:
    Samma för mig! Jag har precis kontaktat dem och man kan tyvärr få hem tygprover men man kan däremot maila eller skicka dit tyg som man skulle vilja ha så kollar de om de har något snarlikt. Någon av dem skrev på hemsidan att de försöker ordna fram utifall man har önskemål. Jag vill ju ha satin så jag tror det blir lättast att beställa, vill du ha annat material kan det ju dyka upp skor i vår om du har tur..
    Jag har hittat den modell jag vill ha på skorna på matildas fest. Men jag tycker det är så svårt med kulören.
    Har du någon bild på dina nya skor. Jag letar också efter gröna skor.

    Funderade på den mörkt gröna kulören som är på översta raden på deras prover (första bilden bland kulörproverna). Hur ser din gröna färg ut?
  • nikitakatt

    Den är mörk olivgrön kanske man kan säga.. jag valde en nyans från hennes klänningsfärgkarta och så bad hon fabriken att ordna en så lik nyans som möjligt och jag blev jätte nöjd! Tyvärr har jag inga foton, skorna ligger nerpackade för flytt..

  • teak
    nikitakatt skrev 2010-01-11 13:31:18 följande:
    Den är mörk olivgrön kanske man kan säga.. jag valde en nyans från hennes klänningsfärgkarta och så bad hon fabriken att ordna en så lik nyans som möjligt och jag blev jätte nöjd! Tyvärr har jag inga foton, skorna ligger nerpackade för flytt..
    Är det liknande kulör 54 på brudklänningskartan?
    Den kulören såg riktigt fin ut.

    Har helt missat den färgkartan tidigare
  • miaik

    Åh nej, jag surfade in på ninashoes.com och blev helt såld på ett par skor, sen visar det sig att de inte skickar till Sverige :(

  • nikitakatt

    ja precis, det var den jag visade! Undrar om inte mina skor är lite mörkare kanske men jag blev jättenöjd! =) Det var ju inte ordinarie skofärger men det var inga problem för henne att be dem på fabriken att försöka hitta en liknande färg.

  • teak
    nikitakatt skrev 2010-01-11 21:56:19 följande:
    ja precis, det var den jag visade! Undrar om inte mina skor är lite mörkare kanske men jag blev jättenöjd! =) Det var ju inte ordinarie skofärger men det var inga problem för henne att be dem på fabriken att försöka hitta en liknande färg.
    Jag mailade henne igår och fick snabbt svar, trots att klockan var 21. Otroligt.
    Hon skrev då att det var två kunder som nyligen köpt skor med den kulören. Då var du nog den ena :)
    Hur lång tid tog det innan du fick skorna?

    Det blir nog att beställa modell AJ55 och i kulör 54
  • nikitakatt

    Jag tror det tog tre veckor.. Jätte snabbt med tanke på att hon inte ens visste om de kunde ordna färgen. Mina är nästan so A2100W fast jag la till ett vristband och satte rosetten på sidan, mina blev verkligen superfina så jag tror inte du ångrar dig om du beställer =)

  • teak
    nikitakatt skrev 2010-01-12 11:42:13 följande:
    Jag tror det tog tre veckor.. Jätte snabbt med tanke på att hon inte ens visste om de kunde ordna färgen. Mina är nästan so A2100W fast jag la till ett vristband och satte rosetten på sidan, mina blev verkligen superfina så jag tror inte du ångrar dig om du beställer =)
    Nu har jag mailat och beställt mina skor. Få se hur lång tid det tar.
  • teak
    nikitakatt skrev 2010-01-12 23:13:14 följande:
    Spännande =) Låt mig veta hur det går! =)
    Inte hört något ännu, jag väntar med spänning.
    Fick du mail att de hade kommit och att hon skulle skicka dem till dig?
  • nikitakatt

    Jag hämtade dem i stockholm så jag fick ett mail att de hade kommit bara men hon hör säkert av sig när de har kommit. Spännande =)

Svar på tråden Gröna brudskor