• metaley

Brudtärne problem LÅNGT!

Behöver lite råd och åsikter för jag känner mej som en riktig braidzillas nu.
    De e så att en kompis till mej som jag trodde va en nära vän till mej ska vara brudtärna men nu börjar ja tveka över mitt val.

I Maj i år så skulle hon prata med sin morbror som är frisör om han kunnde göra mitt hår och hon sa att hon hade pratat me honom och att han självklart ställde upp och hade skrivit in de i sin almenacka.
    Sen gör två veckor sen så ringde jag henne och bad henn dubbelkolla att han fortfarande kunne och hon skulle höra av sej till mej samma dag, efter två veckor så fick ja äntligen tag på henne och när ja frågade henne så sa hon "Va? Vad skulle jag fråga?" och när ja förklara sa hon bara kort Ne han kunnde inte och fick en kännsa av att hon inte ens har ringt efter som ja vet att hon går och lägger sej 6 på morgonen och går upp vid nio på kvällen för att sen åka runt i bilen och "leka" på nätterna. Sen e d även typsigt henne att inte göra saker som hon säger att hon ska.

Sen e d ett problem till e henne klädsel, vi bestämmde att både hon och min killes bestman skulle få köpa sina egna kläder me tanke på att vi inte har råd och även för att vi vill att dom ska känna sej bekvämka.
    Så jag sa till henne att de ska vara en rätt så enkel klänning och helst i svart eller rosa, men hitta hon någon annan färg gick de givestvist bra.
    När hon var hemma hos oss för ett tag sen så kollade vi upp lite klänningar och priser, då hade hon redan hittat en hon ville köpa så vi kollade upp den. Och de va inte vad ja hade tänkt mej, de va en riktig kanllrosa balklännign med ballong kjol och massa glitter, som liknaden mer en färgad brudklännign och hon berätta att hon skulle ha lockigt hår och ett dieadem i glitter till.
    Ja tappade hakan helt och berättade d sammtidigt för min kille och sa att ja tänker köpa en klänning till henne för ja vill inte att hon ska ha de. Så ja berättade d för henne samma kväll att vi har bestämt oss för köpa klänning åt henne för hon inte har så mkt pengar och hon lixom sa okej tack så jätte mycket.
    Så förra veckan köpte ja hem en klänning åt henne å ringde å sa till henne att hon skulle komma förbi å testa den, hon sa att hon skulle komma upp på torsdagen men hon dök aldri upp och hörde aldri av sej. Så i måndags messade ja henne å sa till henne att ja tänker lämna tillbaka klänningen på fredag (idag) om hon inte kommer å testar den och hon ringde och sa att hon skulle höra av sej i veckan när hon kunnde komma. Och ida e d fredag och hon hade fortfarande inte hör av sej så ja skickade ett mess å sa att nu har ja lämnat tillbaka klänningen å då fick ja ett mess tillbaka att hon hade ju tänkt och komma ida.

Ja vet lixom inte vart ja har henne och d e många av våra gemensamma kompisar som känner samma sak och vågar inte lita ett dugg på henne.

Ja vet inte hur ja ska ta mej till, ska ja bara ha is i magen och hoppas på att hon kommer på bröllopsdagen kläd i en enkel klänning och inte stup full eller ska jag säga åt henne att hon inte kan vara tärna längre även om ja vet att hon då kommer göra nått för att förstöra dagen för att hon e så sur för att hon inte fick vara tärna och ja vet att hon kommer göra d.

Sorri att va vart så långt behövde verkligen få skriva av mej!

• Svar på tråden Brudtärne problem LÅNGT!
  • moule

Om du inte är 100% säker på att du kan lita på henne när det väl gäller på den stora dagen så ska hon inte vara din brudtärna. Sätt dig ner och förklara hur mycket denna dagen betyder för dig och fråga henne om hon verkligen klarar av uppgiften. Du ska inte behöva oroa dig för henne... lycka till!

• nano86

Jag håller nog med moule lite. Försök prata ordentligt, men vänligt, med henne, jätttufft men det är nog enda sättet om du inte helt enkelt vill skicka ett mess med orden "vi (du och sambon) har ångrat oss och bestämt att vi inte ska ha någon tärna".

Tycker inte du verkara kräva för mycket iaf, det du begär av henne är ju fullständigt ok.

• BrideBecks

I mina ögon verkar hon inte visa minsta engagemang för ert bröllop utan det mesta verkar kretsa runt hennes värld. Det är ingen lätt situation men jag hade inte kännt mig bekväm med att ha henne som brudtärna. Man kan inte kräva att brudtärnan ska bocka och tacka ja till allt men att visa engagemang är ju det minsta man kan begära inför en av de viktigaste dagarna i ditt liv. Det är väl det kompisar är till för? Jag hade satt mig ner och pratat med henne, vill hon verkligen detta och om hon vill så bör hon visa det lite tydligare framöver. Annars kanske det är lika bra för bådas skull att du utser en ny brudtärna. Lycka till och jag hoppas det ordnar sig till det bästa.

• ade83

hej där!
    Fan vilket sätt! Mitt råd till dig är att skaffa en ny brudtärna omgående. Ledsen, men om hon blir sur så låt det va hennes problem. Du har ju trots allt redan full rätt att va sur på Henne...! Det låter som att hon är svartsjuk och därför bara sabbar för dig. Fan va är det för "vän".
    Den där personen kommer bara fortsätta sabba o inte vill du att hon ska förstöra din bröllopsdag!

Pang på rödbetan bara!
    Lycka till.

• metaley

Tack så jätte mycket för era tipps :) Känns skönt att veta att ja inte förstora upp allt!

Kan upptatera lite...
    Jag ringde henne i fredas å förklara hur ja kännde me allt, men tror inte riktigt att hon fattade. Men hon sa att hon skulle komma förbi ida så skulle vi snacka ordentligen.
    Så vi får se om hon kommer eller inte.

• Ellabay

Det där är ingen riktitg brudtärna. har också råkat för att min närmaste vän som skulle vart min brudtärna förändrades och blev inte alls den jag lärde känna. Jag bröt med henne och vi pratar inte mer tyvärr men det är en annan historia. Men känsn det inte rätt ska du avsäga henne hennes plats som brudtärna.

• Sebastiána
    metaley skrev 2009-11-06 19:55:48 följande:
    Ja vet inte hur ja ska ta mej till, ska ja bara ha is i magen och hoppas på att hon kommer på bröllopsdagen kläd i en enkel klänning och inte stup full eller ska jag säga åt henne att hon inte kan vara tärna längre även om ja vet att hon då kommer göra nått för att förstöra dagen för att hon e så sur för att hon inte fick vara tärna och ja vet att hon kommer göra d.Sorri att va vart så långt behövde verkligen få skriva av mej!
    Förlåt, jag undrar lite över varför du valde henne som tärna från början eftersom du vet att hon inte riktigt är att lita på. "efter som ja vet att hon går och lägger sej 6 på morgonen och går upp vid nio på kvällen för att sen åka runt i bilen och "leka" på nätterna. Sen e d även typsigt henne att inte göra saker som hon säger att hon ska." Jag kan inte ge dig något råd egentligen. Jag hade personligen velat ta ifrån henne uppdraget. Att vara tärna är ett hedersuppdrag. Tärnan ska stötta bruden. Bruden ska inte behöva stötta tärnan.
  • metaley

En till upptatering, hon e inte min brudträna längre. Hon dök aldrig upp den söndagen när hon skulle och hörde inte av sej så efter mycket ringande å messande fick jag tag på henne å sa att hon e välkomen som gäst men inte som tärna!

• barba skön

Bra sagt! Det är trots allt din och din blivande mans dag och den ska vara ett minne för livet.

• metaley

Hon blev sur å tyckte att ja överreagera sne även så ville hon ha en ny chans typ.

• Mamli

jag gjorde slut med min brudtärna, hon tyckte jag var jobbigt för jag ville byta färgtema och hon ville inte behöva gå och köpa en klänning då hon hade tänkt ha en gammal på sig.
    Fick även ligga på genom att få henne att göra de enda jag bad henne om.

nu har hon tydligen köpt en ny klänning ändå...så viktig var jag, ångrar inte mitt beslut då min nya är helt underbar och låter mig vara tjatig och orolig.

Svar på tråden Brudtärne problem LÅNGT!