• ToS
    Äldre 23 Jul 14:01
    30432 visningar
    39 svar
    39
    30432

    var kan jag göra dreads???

    Nu vet jag vad jag vill ha för frisyr... nu gäller det bara att hitta nån som kan göra den...

    jag vill ha tunna dreads
    tycker det är så fint å har talat med min frisör och hon tror att jag skulle passa jätte bra i det... min bilvande är dock tveksam men vad vet han om hår... så jag struntar i honom å lyssnar på min frisör...hon visste inte någon som kunde göra det här i gävle så jag tänkte höra om det är någon som vet vart jag kan göra dreads gärna i Gävle eller i Stockholm... eller mitt i mellan typ Uppsala...

  • Svar på tråden var kan jag göra dreads???
  • LoLo
    Äldre 15 Aug 17:12
    #0

    Hej! Jag vill gärna kika på resultatet också!!

    znaky@chello.se

    /LoLo

  • IaLia
    Äldre 18 Aug 00:33
    #0

    Hejsan min dotter vill också göra dreads,kan du maila en bild och har du nummret kvar till den som gjorde dem?
    oyf745n@tninet.se
    /IaLia

  • ToS
    Äldre 18 Aug 08:49
    #0

    hej på er ni som ville ha bild har precis mailat till er... önskar självklart kommentarer...=))

  • idca
    Äldre 18 Aug 14:56
    #0

    Vill gärna se, ida@kanalen.org

    -I

  • Frajde­j
    Äldre 18 Aug 16:03
    #0

    Hallåj ToS!

    Jag skulle oxå jättegärna vilja ha numret till tjejen som gjorde dreadsen...
    Min lillasyster och jag har letat som tokar efter nån här i Sundsvall - så om nån annan har tips - maila gärna!
    Skulle va kul att se hur dom blev också!

    Mailadressen är: frigolit@cheerful.com
    Tack tack
    /Frida

  • tita
    Äldre 19 Aug 18:00
    #0

    hej jag tänkte höra om jag kan få telefonnumret till hon som gjorde din dreads i gävle . Och sen om du har lust att skicka en bild.
    anders.engstedt@spray.se
    mvh jenny

  • KCsMam­a
    Äldre 19 Aug 18:06
    #0

    Hej ToS!
    Jag skulle bli jätteglad om jag fick se bild på din nya frisyr :D
    Ohlala66@hotmail.com

    Kramar//Jennie

  • ToS
    Äldre 20 Aug 08:44
    #0

    oj vem hade trott att så många vill se bilder på mitt galna hår..*S*

    hur som har jag mailat till er som vill se hoppas ni inte blir rädda..

    just det ska kolla det där med telefon nummer oxå

    //therese

  • jentao­chjag
    Äldre 25 Aug 17:59
    #0

    Ok! tackar tos...önskar att de fanns nån som kunde göra det så billigt här vid mej...bor typ vid sthlm...(norrtälje) vore rolit o se din fiina nya frilla...om man får?!

    tack...

  • jentao­chjag
    Äldre 25 Aug 18:17
    #0
  • ToS
    Äldre 28 Aug 09:18
    #0

    nu har jag nummret till tjejer för ni som vil ha... har ni kvar mitt mail är det bara å höra avsig igen så får ni det...

  • Jenka_­Jenka
    Äldre 28 Sep 16:24
    #0

    Hej! på tal om dreads och sånnt skulle jag vela ha ungerfär som det fast man bara tovar och gör det till tjocka slingar, alltså utan att tvinna i hopp håret. Sånnt kan man göra själv men då skulle jag behöva något sort gelé killar kan ha när de har tuppkamm, man blandar typ socker och vatten eller nått sånt. Då kommer min fråga är det någon som vet hur man gör sån gelé??? svara gärna till jen_ka87@hotmail.com

  • Tesan
    Äldre 29 Sep 11:08
    #0

    Åhh, vill också se bild! theresela@hotmail.com

  • marlie
    Äldre 29 Sep 11:23
    #0

    jag brukar göra mina dreads själv förr, super billigt och dessutom så håller dom bara 1-2 mån, så man kan kamma ut dom. bara att tvinna tupera tvinna tupera vax spray vax spray och inte glömma hårbotten

  • jentao­chjag
    Äldre 15 Oct 17:27
    #0

    åh...shit alltså! vill ju göra dreads...men alla säger olika...o så vill man ju vara säker på att de blir bra oxå.... hur e de me tvättning o färgning av dreadsen? kan man färga med "vanlig" hårfärg? på nån hemsida står de att de kan mögla om de är blöta? vet verkligen inte hur ja ska göra....:( ha de bra!

  • mediev­al bride
    Äldre 15 Oct 20:38
    #0

    Jenka_Jenka

    Som fd punkare kan jag säga att den gele du pratar om är något så enkelt som sockervatten. Man värmer upp vatten och häller i socker tills vattnet blivit mättat, dvs inte löser upp mer socker. Sedan låter man detta svalna till hanterbar temperatur och geggar in i håret.

    Om man inte är petig med saker som kommer från döda djur kan man även använda gelatinblad.

    Både sockervatten och gelatin blir tämligen stelt i håret, det blir ingen mjuk frisyr om du förstår vad jag menar...

  • Äldre 28 Aug 21:38
    #37

    Hejsan jag vill gärna se bild och få nummer till hon som gjort det. Min mail är idaengberg@hotmail.com

  • Äldre 24 Feb 13:36
    #38

    hej jag vill jätte gärna göra dreads men vet ej som gör i Gävle ! kan ni va snällt och skicka nån info eller nummer till nån som gör det och skulle gärna vilje se en bild på dig som har gjort det tack skulle va jätte tacksam

    livingonedge@live.se är min mail address tack och kram på er

  • Äldre 12 Feb 18:11
    #39

    Hittade du ett ställe? 

Svar på tråden var kan jag göra dreads???