• jofman­ytalen­ts
    Äldre 26 Oct 11:53
    3764 visningar
    17 svar
    17
    3764

    Bad BAD hairday...

    Mitt torra platta sköra hår som är väldigt avbrutet brukar i normala fall bete sig normalt men idag, i denna hemska höstfuktiga luft, så bestämde det sig för att jäklas maximalt Det ser ut som jag fått en gloria av fem centimeter långa krulliga strån som "vacker" accent till resten av håret, som når till mitten av ryggen. Nu vill jag verkligen raka av mig det!! Det ser ju redan så hemskt ut att det knappast kan bli värre, jag kan ju inte direkt snabbväxa ut de korta stråna Får nog skaffa peruk till bröllopet, eller har någon en mirakelkur som passar en helt utblottad student?

  • Svar på tråden Bad BAD hairday...
  • lecaro­line
    Äldre 26 Oct 12:58
    #1

    B vitamin för att håret ska växa snabt och bra.
    När mitt hår är jätte tort så brukar jag göra en matoljeinpackning.
    Det är jätte äckligt och man får tvätta 2 ggr. men vad mjukt håret blir

  • FelizL­ane
    Äldre 26 Oct 13:03
    #2

    hår inpackningar... blonderar du?

  • nano86
    Äldre 26 Oct 15:48
    #3

    Kolla in lockig.se

    Ett lite annorlunda sätt att vårda sitt hår men det gör underverk och är verkligen INTE dyrt. Min mamma som har tjocka korkskruvslockar har följt "råden" i snart 2 år och hennes hår är superfint, blir också lätt tort.

  • 090208
    Äldre 26 Oct 15:57
    #4

    Fick glidmedel rekommenderat och alskar det!! Siliconbaserat alltsa. Allvarligt, det ar sjukt bra. Forsiktigt sa du inte tar i for mycket bara. Kanske lattare att ta i i torrt har, och sa stryka pa ovanpa nar man borstat och fixat fardig.

    Later helt tokigt, men ar verkligen super-bra!

  • 090208
    Äldre 26 Oct 15:58
    #5

    Ja, har hort att olivolja skulle vara super att ta i en stund innan man tvattar haret. Maste fa tummen ur och prova nan gang!


    lecaroline skrev 2009-10-26 12:58:42 följande:
    B vitamin för att håret ska växa snabt och bra.När mitt hår är jätte tort så brukar jag göra en matoljeinpackning.Det är jätte äckligt och man får tvätta 2 ggr. men vad mjukt håret blir
  • lecaro­line
    Äldre 26 Oct 16:03
    #6

    Spelar ingen roll vilket

  • lillal­yckan
    Äldre 26 Oct 16:20
    #7
    090208 skrev 2009-10-26 15:57:44 följande:
    Fick glidmedel rekommenderat och alskar det!! Siliconbaserat alltsa. Allvarligt, det ar sjukt bra. Forsiktigt sa du inte tar i for mycket bara. Kanske lattare att ta i i torrt har, och sa stryka pa ovanpa nar man borstat och fixat fardig.Later helt tokigt, men ar verkligen super-bra!
    Håller med, helt tokigt men det är faktiskt jättebra. Det är ju enkelt sagt samma sak som silikondroppar.
  • jofman­ytalen­ts
    Äldre 26 Oct 21:37
    #8
    090208 skrev 2009-10-26 15:57:44 följande:
    Fick glidmedel rekommenderat och alskar det!! Siliconbaserat alltsa. Allvarligt, det ar sjukt bra. Forsiktigt sa du inte tar i for mycket bara. Kanske lattare att ta i i torrt har, och sa stryka pa ovanpa nar man borstat och fixat fardig.Later helt tokigt, men ar verkligen super-bra!
    nej, inte ett dugg tokigt! Som lillalyckan skrev så är det ju som silikondroppar... Mer tokigt då att man har det i underlivet Faktum är att jag fick det tipset första dagen på jobbet förut, men då jobbade jag med att sälja sexuella hjälpmedel så det var nog inte så märkligt.
    Felizlane- Nej, jag blonderar inte håret. Försöker göra så lite som möjligt som kan slita på det då jag _verkligen_ vill ha långt hår, och jag har haft jättelångt tjockt hår förut men nu bryts det av så fort det nått en viss längd. Såå frustrerande!
  • jofman­ytalen­ts
    Äldre 26 Oct 21:37
    #9

    Men ha aldrig silikon i håret om ni sedan ska göra något som t ex platta eller locka eller föna!!! Varning!

  • 090208
    Äldre 27 Oct 07:50
    #10

    Jaså..? Visste jag inte. Oops.


    jofmanytalents skrev 2009-10-26 21:37:52 följande:
    Men ha aldrig silikon i håret om ni sedan ska göra något som t ex platta eller locka eller föna!!! Varning!
  • jofman­ytalen­ts
    Äldre 27 Oct 08:19
    #11

    Nej... har man otur så kan silikonet bli så hett att man bränner sönder håret

  • lecaro­line
    Äldre 27 Oct 09:41
    #12

    Mmm min frisör säger alltid att det som "smäller" är silikon mot värmen i plattången. Använder inte sånt shampo längre för det..

  • 090208
    Äldre 27 Oct 19:44
    #13

    Ar ju helt kasst att ha det till annat, vardelost...


    jofmanytalents skrev 2009-10-26 21:37:03 följande:
    nej, inte ett dugg tokigt! Som lillalyckan skrev så är det ju som silikondroppar... Mer tokigt då att man har det i underlivet Faktum är att jag fick det tipset första dagen på jobbet förut, men då jobbade jag med att sälja sexuella hjälpmedel så det var nog inte så märkligt.Felizlane- Nej, jag blonderar inte håret. Försöker göra så lite som möjligt som kan slita på det då jag _verkligen_ vill ha långt hår, och jag har haft jättelångt tjockt hår förut men nu bryts det av så fort det nått en viss längd. Såå frustrerande!
  • Palett­e
    Äldre 17 Nov 10:56
    #14

    Jag slingblonderar var 5:e vecka vilket sliter en del på håret men jag har hittat en väldigt bra inpackning. Den är från märket "Keune" Care line, (intensive hair repair). Kommer inte exakt ihåg vad den kostade men den är värd vart enda öre :) Jag använder den 1-2ggr i veckan och de håller både lockarna i form och ser till att topparna inte ser slitna ut..

  • 090208
    Äldre 24 Nov 18:18
    #15

    Jag har provat olivolja nu, kletade in det en halvtimma innan dusch. Gar at ratt mycket. Haret blir jatteglansigt! Har inte markt av att det blivit mjukare men har bara anvant det 1 gang. Maste sluta vara lat och ha i det innan varje tvatt.

  • lecaro­line
    Äldre 25 Nov 13:14
    #16

    Har nyss tvättat håret. Och jag har lite självfall i det, men just nu när det torkar blir det bara ett burr inga lockar
    Sitter och sliter med plattången nu. Behöver ju inte vara lika rädd om håret nu när man har haft bröllopsfrisyren

    Äter B vitamin varje dag och håret växer otroligt mycket + naglarna. Det tråkiga är att allt hår och alla naglar växer. Men det kan man ju ta bort. Lite mer jobb men det är det värt

  • 090208
    Äldre 25 Nov 19:36
    #17

    Hmm, ska prova b-vitamin da...


    lecaroline skrev 2009-11-25 13:14:48 följande:
    Har nyss tvättat håret. Och jag har lite självfall i det, men just nu när det torkar blir det bara ett burr inga lockar Sitter och sliter med plattången nu. Behöver ju inte vara lika rädd om håret nu när man har haft bröllopsfrisyren Äter B vitamin varje dag och håret växer otroligt mycket + naglarna. Det tråkiga är att allt hår och alla naglar växer. Men det kan man ju ta bort. Lite mer jobb men det är det värt
Svar på tråden Bad BAD hairday...