• superman9000

Karlstad

Välkommen till Karlstad/Värmlandstråden där vi fruar och blivande brudar kan diskutera, stötta och ge varandra tips.

• Svar på tråden Karlstad
  • Allez

Jag vaknade i morse och insåg att det snart är dags.

2 veckor och fem dagar kvar. Innan dess ska man hinna med jul och nyår.

• Karlstadtös i Stockholm
    Allez skrev 2009-12-14 06:56:16 följande:
    Jag vaknade i morse och insåg att det snart är dags. 2 veckor och fem dagar kvar. Innan dess ska man hinna med jul och nyår.
    Åh, vad spännande! Det måste innebära att du är fru nu! =) Hur gick allt? Vad var bäst? Några råd till oss som fortfarande väntar nu när du är vis av erfarenhet? =)

Hur går planeringen annars för er andra? Själv provade jag lite klänningar och ringar i mellandagarna. Inga köp, men jag vet lite mer nu vad jag vill ha och är ute efter. I morgon ska jag göra prototyper till inbjudningar! Det ska bli kul! =)

• Allez

Karlstadtös i Stockholm skrev 2010-01-09 18:48:13 följande:

Åh, vad spännande! Det måste innebära att du är fru nu! =) Hur gick allt? Vad var bäst? Några råd till oss som fortfarande väntar nu när du är vis av erfarenhet? =)
    Ja nu är jag fru och vis ;)

Det var klyschigt nog den bästa dagen i livet och vi bara njöt. Allt var helt perfekt, förmodligen för att vi inte hakade upp oss vid detaljer och för att vi inte strävade efter det "perfekta".

Snö, minusgrader, en kyrka upplyst av levande ljus, lagom många människor med ett gott humör och mycket kärlek. Då kan det nog inte bli annat än väldigt bra.
  • Zephiennia

Vi har inte kommit så himla mycket längre, men å andra sidan har vi väldigt långt kvar fortfarande.
    Vi har dock spikat att vi inte ska göra inbjudningskort och tackkort själva, utan tänker beställa från Calligraphen. Ska försöka ta tag i det här med att hitta en bra festlokal under våren. Sen kan man börja planera på riktigt känns det som. Och jag drar mig lite för att gå och prova bröllopsklänningar, känns som att allt kommer gå mig åt huvudet då...

• wiicky

Tänkte bara säga att om någon av er letar efter ballerinaskor till bröllopet så säljer Magasin 61 i Duvanhuset fina med spets och sidenband om jag inte minns fel för 99 kr st. Finns lite andra ljusa skor också.

• affepaffe

Hej!
    Den 15 maj gifter vi oss och idag har vi postat inbjudningskorten!! Ingen vet att vi ska gifta oss så på måndag skulle jag vilja vara en liten fluga i varje hem där de öppnar brevet från oss!!! Nån som vet var man kan köpa fina skor till bröllopet?

• wiicky
    affepaffe skrev 2010-01-15 19:01:42 följande:
    Hej!Den 15 maj gifter vi oss och idag har vi postat inbjudningskorten!! Ingen vet att vi ska gifta oss så på måndag skulle jag vilja vara en liten fluga i varje hem där de öppnar brevet från oss!!! Nån som vet var man kan köpa fina skor till bröllopet?
    Vad roligt! Om du läser mitt inlägg ovan ditt har du lite idéer. Sen kan man ju köpa skor lite överallt. Jag ville ha röda, så mina är köpta på Lindex. Kolla runt lite överallt. Det behöver inte bli så dyrt som traditionella brudskor heller.
  • affepaffe

Får kolla runt lite. Ska kolla Magasin 61 också.

• Allez

Jag hittade mina på skokanonen eller vad det heter på Ilanda. De råkade ha vita skor mitt i vintern.

• Flisa80
    Allez skrev 2010-01-16 13:48:17 följande:
    Jag hittade mina på skokanonen eller vad det heter på Ilanda. De råkade ha vita skor mitt i vintern.
    Så heter det... Jag är uppvuxen i Skåre.
  • MrsMuffin

Vi gifter oss i juli ( sista ) och har bokat kyrka, festlokal, cateringföretag, fotograf...plus lite till. Har dock ändrat oss litegrann, eventuellt byter vi festlokal. Har inte bestämt oss, beror på hur trevliga de är på det nya stället hehe. Skall på möte på tisdag, spännande.

När borde man skicka ut inbjudningskorten egentligen?? Vad gäller skor kommer jag köpa billiga...vägrar lägga extra pengar på sånt. Min klännin var rätt dyr ( den hänger i garderoben! ), så jag vill inte betala för mycket för skorna.

• wiicky

Är det någon här som vet var i Värmland man kan lära sig dansa vals?

• superman9000

Hallå
    Vart har ni bokat/tänkt att boka catering? Fick precis en offert från ett ställe som vi varit på som jag trode skulle vara lite billigare, ca 250 pp skulle dom ha. Känns lite som om det kommer ligga på dom priserna kan vi lika gärna ta något "större" mer etablerat företag. Vad har ni fått för priser? Vi har tänkt oss snittar, buffe och cheescake (ingen tårta)-.

superman9000 skrev 2010-01-18 12:52:59 följande:

HallåVart har ni bokat/tänkt att boka catering? Fick precis en offert från ett ställe som vi varit på som jag trode skulle vara lite billigare, ca 250 pp skulle dom ha. Känns lite som om det kommer ligga på dom priserna kan vi lika gärna ta något "större" mer etablerat företag. Vad har ni fått för priser? Vi har tänkt oss snittar, buffe och cheescake (ingen tårta)-.
    Ja, i de tankarna går vi nu i också. Jag har blivit rekommenderad Capiscum, men har inte fått några prisuppgifter och menyer ifrån dem än. Vilka har du kollat med?

MrsMuffin skrev 2010-01-17 09:19:56 följande:

Vi gifter oss i juli ( sista ) och har bokat kyrka, festlokal, cateringföretag, fotograf...plus lite till. Har dock ändrat oss litegrann, eventuellt byter vi festlokal. Har inte bestämt oss, beror på hur trevliga de är på det nya stället hehe. Skall på möte på tisdag, spännande. När borde man skicka ut inbjudningskorten egentligen?? Vad gäller skor kommer jag köpa billiga...vägrar lägga extra pengar på sånt. Min klännin var rätt dyr ( den hänger i garderoben! ), så jag vill inte betala för mycket för skorna.
    Vi gifter oss helgen innan er, den 24 juli och vi tänker vara ganska tidiga med inbjudningskorten, då många kommer att behöva resa till bröllopet och det är mitt i semester. Vi kommer att skicka ut dem i slutet på februari/början på mars och ge dem till sista april att svara. Vi resonerar så att man oftast vet i april vad som händer i sommar, att de får tid på sig att söka ledigt om de behöver det, men att man inte behöver längre än 2 månader på sig att svara.
Svar på tråden Karlstad