• superman9000

Karlstad

Välkommen till Karlstad/Värmlandstråden där vi fruar och blivande brudar kan diskutera, stötta och ge varandra tips.

• Svar på tråden Karlstad
  • Allez

Vi har valt att ha ett litet bröllop med kanske 25-35 gäster (i stort sett släkten) och har bara middag efteråt med nån som sjunger som enda inplanerade punkt. Alltså ingen fest sådär, därmed blir det inget festprogram heller. Gissar på att kvällen kommer avslutas på ett dansgolv i stan för flera av gästerna.

Vännerna kommer vi träffa ett par veckor senare och fira med på ett avslappnat sätt. Hur har vi inte riktigt bestämt än, vi bor inte så stort så det kan bli trångt om man bjuder hem alla. Dock vill vi inte arrangera något invecklat. Vill bara få träffa folk och ha skoj.

• Zephiennia

Hejsan svejsan tjejer!
    Får väl hoppa på här då jag är nyförlovad och planerar bröllop någon gång i perioden dec 2010-maj 2011. Allt beror på när prästen och kyrkan är tillgängliga samtidigt.
    Har tänkt ha vigseln i Skoghalls kyrka (som är "min" kyrka) och sedan ha festen någonstans på Hammarö, tips mottages tacksamt och vi räknar med 75-90 pers (gästlistan är ju inte direkt spikad ännu).

Lycka till ni som inte ha så långt kvar!!

• Candelight

5 ½ vecka kvar nu!!

Hade hemska mardrömmar om bröllopete inatt. Drömde att jag inte hade några skor och att DJ'n spelade fel låt när vi skulle dansa, toastmadamen var utbytt till någon som inte ens var bjuden o placeringskorten såg ut att vara jättefula. Desstuom hade min mamma på sig en orange torsby-kavaj... Nu kan man ju skratta åt det här men lite stress känner man ju verkligen av...

Nu ska jag till Freesun o fila på brännan.

är det någon som har en speciell låt som de ska dansa med sin pappa till?

• Karlstadtös i Stockholm

superman9000 skrev 2009-10-21 10:27:47 följande:

Hej startade en ny tråd, glömde självklart att lägga till del 8 men så kan det gå.Har ett par frågor till er tjejer/killar:Vad har ni tagit för fotograf? Vad har ni för frisör/sminkös?Till er som ska ha fri bar kommer ni även ha sprit?Är det någon som har ett bra och inte allt för dyrt coverband att rekomendera, alltför dyrt för oss är allt över 10 000:-
    Hej!
    Vi har valt att satsa mycket på en professionell fotograf, mycket eftersom min blivande make själv är fotograf och vi båda gillar foton. Han fick ett par veckor på sig att leta runt och hittade tillslut en tjej som var outstanding i hans ögon. Nu bor vi i Stockholm, men ska gifta oss i Sunne eftersom jag är från Karlstad, så fotografen kommer här ifrån men åker till Värmland för vår skull. Hon heter Anna Roström (Smallpigart) och tar helt fantastiska bilder.

Min frisör/make up artist kommer ifrån salong Moa och är en privat kompis till mig. Hon är en jätteduktig frisör och har precis utbildat sig till Make up artist. Skönt att ha allt "fix" med en och samma person.

Ja, vi kommer att ha fri bar med sprit. Mycket för att det är många som åker långt för att komma på bröllopet och då vill vi att allt ska ingå när de väl är på plats.

Vi kör DJ då vi vill röja på dansgolvet hela natten lång! =)
  • Karlstadtös i Stockholm
    Mirri skrev 2009-10-26 22:37:05 följande:
    Hörrni brudar! Nu var det länge sedan jag var inne här på karlstadtråden. Känner knappt igen någon. Det är ju lite rulians på brudarna Men nu har jag börjat planera lite bröllop igen, inte mitt eget, jag är nöjd med min karl men åt en väninna. Vi pratade idag och min fundering är festlokal. Jag gifte mig ju inte i Karlstad så jag har inte koll. Vad finns det för 50-60 pers i stan?
    Jag skulle också kolla med Café Översten som ligger väldigt centralt och precis vid älven vid Tingvalla. PRO gården ligger ju verkligen mitt i centrum men jag tror att den kommer att kräva lite mer jobb med utsmyckningen. Sedan finns det väl några alternativ på Hammarö tror jag, Bar Bayard har jag hört talas om, men inte sett själv. Apertin, någon mil norrut, är jättemysigt men blir ganska dyrt då det är ett fullservice-ställe. Det är verkligen jätteont om bra fest lokaler i Karlstad tycker jag. Vi tittade ju runt en del innan vi bestämde oss för Rottneros i Sunne. När vi var där kändes det bara som "Här ska vi vara!".
  • superman9000

Snart Andersson skrev 2009-10-24 19:41:08 följande:

Har ett tips på ett coverband som är bra - De Nadas. De finns i Karlskoga och tar ungefär 5000 kronor för en helkväll. De kan spela ALL typ av musik - även bröllopsvals!Ett annat tips på bra tjänster i Värmland är Festdetaljer.se som hyr ut stolsöverdrag, dukar m.m. De finns i Kristinehamn.Gällande frisör/sminkös så är väl tipset att begära en provsminkning/prov håruppsättning. Jag såg ut som Miss Piggy efter min första provsminkning (helrosa) så det är skönt att ha tid på sig att prova fler varianter.
    Tack för svar, har problem att hitta något om bandet dock har sökt på nätet men får inte upp något vet du om dom har någon hemsida?
  • superman9000

Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-11-06 10:58:36 följande:

superman9000 skrev 2009-10-21 10:27:47 följande:
    Hej!Vi har valt att satsa mycket på en professionell fotograf, mycket eftersom min blivande make själv är fotograf och vi båda gillar foton. Han fick ett par veckor på sig att leta runt och hittade tillslut en tjej som var outstanding i hans ögon. Nu bor vi i Stockholm, men ska gifta oss i Sunne eftersom jag är från Karlstad, så fotografen kommer här ifrån men åker till Värmland för vår skull. Hon heter Anna Roström (Smallpigart) och tar helt fantastiska bilder.Min frisör/make up artist kommer ifrån salong Moa och är en privat kompis till mig. Hon är en jätteduktig frisör och har precis utbildat sig till Make up artist. Skönt att ha allt "fix" med en och samma person.Ja, vi kommer att ha fri bar med sprit. Mycket för att det är många som åker långt för att komma på bröllopet och då vill vi att allt ska ingå när de väl är på plats. Vi kör DJ då vi vill röja på dansgolvet hela natten lång! =)
    tack för svar.
    Har lyckats hitta en fotograf nu som verkar bra så det är en sak avbocka iaf skönt
    Vet du om dom har någon hemsida på salongen som du skulle till, håller med dig att det kan vara skönt att göra allt på samma ställe.

Någon annan som har frisör, make up att rekomendera?
    Är fortfarande ute efter ett bra och prisvärt coverband som spelar i värmland någon som har lite tips?
  • Candelight

Hej!

Är det någon som har något bra förslag på transport den 12e. Tänker inte betala 4000 för en limo, som vi bara behöver 35minuter.

Ska ni skjuta raketer på kvällen?

• wiicky

Hej, i tråden. Hur går det för er? Själv har jag mest panik över klänning. Har hittat en ljuvlig på Zari, men... 11 200 kr + omsömnad. Funderar på att beställa i Kina.

Candelight skrev 2009-11-27 11:08:07 följande:
    Hej! Är det någon som har något bra förslag på transport den 12e. Tänker inte betala 4000 för en limo, som vi bara behöver 35minuter. Ska ni skjuta raketer på kvällen?
    Kolla här, där kanske det finns något som är lite billigare. Du kanske känner någon med en gammal amerikanare? www.bfm.nu/karlstad.htm
  • Zephiennia
    wiicky skrev 2009-12-13 19:31:05 följande:
    Funderar på att beställa i Kina.
    Tänker jag göra, blir mera utrymme för annat roligt i budgeten då och dessutom verkar man kunna få precis den klänningen man drömmer om för ett överkomligt pris!
Svar på tråden Karlstad