Karlstad
Välkommen till Karlstad/Värmlandstråden där vi fruar och blivande brudar kan diskutera, stötta och ge varandra tips.
Välkommen till Karlstad/Värmlandstråden där vi fruar och blivande brudar kan diskutera, stötta och ge varandra tips.
Vi har valt att ha ett litet bröllop med kanske 25-35 gäster (i stort sett släkten) och har bara middag efteråt med nån som sjunger som enda inplanerade punkt. Alltså ingen fest sådär, därmed blir det inget festprogram heller. Gissar på att kvällen kommer avslutas på ett dansgolv i stan för flera av gästerna.
Vännerna kommer vi träffa ett par veckor senare och fira med på ett avslappnat sätt. Hur har vi inte riktigt bestämt än, vi bor inte så stort så det kan bli trångt om man bjuder hem alla. Dock vill vi inte arrangera något invecklat. Vill bara få träffa folk och ha skoj.
Hejsan svejsan tjejer!
Får väl hoppa på här då jag är nyförlovad och planerar bröllop någon gång i perioden dec 2010-maj 2011. Allt beror på när prästen och kyrkan är tillgängliga samtidigt.
Har tänkt ha vigseln i Skoghalls kyrka (som är "min" kyrka) och sedan ha festen någonstans på Hammarö, tips mottages tacksamt och vi räknar med 75-90 pers (gästlistan är ju inte direkt spikad ännu).
Lycka till ni som inte ha så långt kvar!!
5 ½ vecka kvar nu!!
Hade hemska mardrömmar om bröllopete inatt. Drömde att jag inte hade några skor och att DJ'n spelade fel låt när vi skulle dansa, toastmadamen var utbytt till någon som inte ens var bjuden o placeringskorten såg ut att vara jättefula. Desstuom hade min mamma på sig en orange torsby-kavaj... Nu kan man ju skratta åt det här men lite stress känner man ju verkligen av...
Nu ska jag till Freesun o fila på brännan.
är det någon som har en speciell låt som de ska dansa med sin pappa till?
superman9000 skrev 2009-10-21 10:27:47 följande:
Snart Andersson skrev 2009-10-24 19:41:08 följande:
Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-11-06 10:58:36 följande:
Hej!
Är det någon som har något bra förslag på transport den 12e. Tänker inte betala 4000 för en limo, som vi bara behöver 35minuter.
Ska ni skjuta raketer på kvällen?
Hej, i tråden. Hur går det för er? Själv har jag mest panik över klänning. Har hittat en ljuvlig på Zari, men... 11 200 kr + omsömnad. Funderar på att beställa i Kina.