• blomz

Tips till frieri

Hej, jag är helt ny på den här sidan, men tänkte jag skulle ta lite hjälp av er som redan varit eller kanske är i min sits!

Jag och min flickvän har varit förlovade i snart 7 ½ år, så nu är det verkligen på tiden att vi slår slag i saken.
    Jag har planerat att fria till henne på vår 7½ års förlovningsdag, vilket är i mitten av dec.

Nu vill jag göra frieriet ganska speciellt också, inte "bara" över middag hemma.

Än så länge har jag planerat det här:

* Vi går och äter brunch på Berns (har hört att dom ska ha väldigt god mat där..någon som varit där?)

* Efter brunchen får min flickvän gå iväg och få massage i 60 min och sedan gå på floating i 45 min.
    Under tiden åker jag och fixar en massa rosor, skumpa m.m.

* Jag har redan bokat Globen Sviten och åker dit och fyller rummet med rosor och tända ljus.

* Hon kommer sen till sviten och det blir lite senare på eftermiddag så tanken är att det ska vara helt mörkt ute så att hela rummet är upplyst av levande ljus.

* I globen sviten så har man egen jacuzzi utomhus på deras takterass, så där tänkte jag att man kunde bubbla lite och sådär.
    (Har letat över hela sthlm där man ska ha jacuzzi just utomhus, eftersom det är ganska kallt i dec och mörkt ute, så då blir det mysigt att hoppa i en jacuzzi :)Vet någon, någon annan bra svit?)

* Sen kommer middagen upp till rummet (beställer från Globe Hotels restaurang

Ja typ så långt har jag kommit. Och sedan håller jag på att göra en bok "50 anledningar varför du borde gifta dig med mig och 51 anledningar varför jag borde gifta mig med dig" (såg tips om en kille som gjort det för sin flickvän här och tyckte det var väldigt gulligt)
    Och sedan har jag även gjort en fotobok med massa kort på oss under vår tid och så står det lite kommentarer osv..

Men När ska jag fria..direkt när hon kommer..sen..eller ja när?

Och några fler tips/ideer på vad jag kan göra eller om jag ska ta bort något?
    Tacksam för alla åsikter!
    :)

• Svar på tråden Tips till frieri
  • Björnisarna

Jag röstar för att ni stannar i SThlm denna gång! Då blir det mer fokus på ER än på alla aktiviteter man kan pyssla med/bara måste se när man är i London :)

• ascensionday

Jag tror det blir fantastiskt för er båda!

Min fästman och jag svärmar båda för naturen, romantik, musik, poesi och mycket annat, så han tog med mig till en vacker plats ute i naturen och friade i solnedgången genom att läsa en dikt han själv författat (får jag tillägga att han är en skicklig poet, man ska nog inte försöka sig på ett sådant stunt annars ), presentera en ring han täljt av ekträ och berätta vad han ville att den skulle symbolisera, och slutligen ställa frågan rakt ut. Allt ackompanjerat av fågelsång... Träringen har sedemera bytts ut mot en platinaring med diamant, och båda ringarna betyder otroligt mycket för mig, men det är helt enkelt inte praktiskt att gå omkring med en ring på fingret som man ständigt måste tänka på att inte skada. Så ekringen får bo i ett skrin!

Allt var perfekt för mig, jag grät och skrattade om vartannat och var tvungen att göra ett riktigt vårskrik

• ascensionday

Hur blev det, förresten? Eller är det en ofin fråga..?

• Mirey

Herregud vilket underbart frieri! Hon kommer va världens lyckligaste tjej =)
    Följ ditt hjärta bara, d du har planerat hittills e juh fantastiskt!!

Lycka till!

• Alexxxi

Fria i jacuzzin!! Haha om inte hon vill ha ett frieri-på-knä =P

• blomz

ascensionday - Se nytt inlägg under samma ämne :)

Mirey. Tack tack :) Läs gärna mitt nya inlägg, där jag tror att jag har mitt frieri klart.

Alexxxi- Ja i Jacuzzin skulle vara väldigt romantiskt, men tror gärna hon vill ha frieri på knä och Jag vill framför allt göra de..:)

• Björnisarna

Hur har allt gått?! Och vad kostar globen sviten att hyra/natt?!

• Vinröd

Är också nyfiken på hur det har gått. Hoppas att allt har gått bra! Kanske är ni lyckligt förlovade nu!

• blomz

Hej hej, ville bara meddela att frieriet gick jättebra och hon blev väldigt överraskad och förstod ingenting :)
    Jag fick ett "JA ja ja!" :)

Tack för alla tips och råd!

• ascensionday

Grattis och lycka till med bröllopsplanering!

• varelse
    blomz skrev 2009-12-30 10:40:07 följande:
    Hej hej, ville bara meddela att frieriet gick jättebra och hon blev väldigt överraskad och förstod ingenting :)Jag fick ett "JA ja ja!" :)Tack för alla tips och råd!
    Superstort grattis!! Trillade in på den här tråden först nu och fick tårar i ögonen när jag läste din trådstartartext!! Jösses vad vackert det måste ha varit. Verkligen en magisk dag!
  • blomz

Tack så mycket :)
    Frieriet blev väldigt lyckat och allt gick ungefär som jag planerat.
    Man hade tänkt ut en himla massa man skulle säga under själva frieriet, men jag kommer nästan inte ihåg någonting av vad jag sa..men jag lyckades i alla fall få fram "Vill du gifta dig med mig" :)
    Känns skönt att det äntligen är gjort efter ett halvårs planering och tur att hon sa ja också :)

Nu skulle jag gärna behöver er hjälp igen!
    Vi håller på och tittar så smått över herrgårdar, slott, festlokaler runt om i Sthlm och inser att det är en Djungel!

Någon som ska kan tipsa om bra ställe, vart har ni gift er?

Vi vill gärna gifta oss utomhus (ej kyrka).
    Tack på förhand! :)

Svar på tråden Tips till frieri