• sofia1­0
    Äldre 19 Oct 10:54
    2912 visningar
    5 svar
    5
    2912

    Någon som vill hjälpa mig med ett tal? Till min blivande man?

    Jag vill så gärna hålla ett tal till min blivade man, men jag får verkligen inte ihopa det!
    Vi gifter oss på LÖRDAG och skulle varit så tacksam om någon vill hjälpa mig???

    Jag skriver isåfall vad jag vill ha med!

    Snälla någon? jag börjar få panik!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-20 10:39
    Finns det ingen som skall hålla tal till sin man som vill dela med sig av det till en tjej i panik

  • Svar på tråden Någon som vill hjälpa mig med ett tal? Till min blivande man?
  • emilou­77
    Äldre 19 Oct 11:09
    #1

    Jag går i samma tankar (fast jag har tre månader på mig) och det är såklart väldigt svårt att tipsa andra om hur du ska uttrycka hur du känner, men om man ska försöka:

    Bestäm om du vill ha det:
    - poetiskt och högtidligt, med massa symbolik och liknelser.
    - jordnära och personligt, med personliga referenser.
    - humoristiskt och lättsamt.
    - eller lite av alla varianter eller något helt annat (kommer inte på mer)

    Fundera på upplägg:
    - Kronologiskt, hur ni träffades - hur det är nu - framtiden.
    - Känslobaserat, hur du känner för honom, hur han får dig att känna dig.

    Jag tycker att man får lov att låna texter från t ex låtar eller andra dikter, bara för att någon annan har skrivit det betyder det inte att det inte är precis så man känner.

    Hellre för kort än för långt :)

    Hmm... det är så långt jag kommer nu. Hoppas du får ihop det!

  • sofia1­0
    Äldre 19 Oct 11:21
    #2
    emilou77 skrev 2009-10-19 11:09:51 följande:
    Jag går i samma tankar (fast jag har tre månader på mig) och det är såklart väldigt svårt att tipsa andra om hur du ska uttrycka hur du känner, men om man ska försöka:Bestäm om du vill ha det: - poetiskt och högtidligt, med massa symbolik och liknelser. - jordnära och personligt, med personliga referenser.- humoristiskt och lättsamt.- eller lite av alla varianter eller något helt annat (kommer inte på mer)Fundera på upplägg:- Kronologiskt, hur ni träffades - hur det är nu - framtiden.- Känslobaserat, hur du känner för honom, hur han får dig att känna dig.Jag tycker att man får lov att låna texter från t ex låtar eller andra dikter, bara för att någon annan har skrivit det betyder det inte att det inte är precis så man känner.Hellre för kort än för långt :)Hmm... det är så långt jag kommer nu. Hoppas du får ihop det!
    Tack för svar! Jag inboxade dig!

    Någon annan!

    Har verkligen panik nu
  • sofia1­0
    Äldre 20 Oct 09:19
    #3

    puff puff

  • anno08
    Äldre 20 Oct 09:35
    #4

    jag höll tal till min man för en månad sen o det uppskattades jättemkt från honom, o faktiskt från andra gäster oxå som sa att allt blev lite mer personligt på så vis..

    jag började med att säga:
    "Jag älskar dig xx o idag är jag förmodligen den lyckligaste kvinnan på jorden. För idag har jag fått gifta mig med den man jag längtat efter i hela mitt liv! Ibland som singel kunde man få frågan hur man vill att ens pojkvän ska vara o det är inte alltid så lätt att svara på på.. Men idag vet jag, o jag kan sammanfatta det i ett ord, nämligen i ditt namn xx.

    För du har alla de kvaliteter som jag tycker är viktiga hos en andra hälft; du är varm o omtänksam o snygg o kärleksfull o intelligent o så gör du mig glad o lycklig o hel på nåt vis..
    Dessutom o kanske viktigast av allt så får du mig att känna mig omhändertagen o trygg o jag litar på dig till 100%. Jag vet att du skulle göra allt för mig o vår dotter o det älskar jag dig otroligt mycket för."

    (Tänk att jag fortfarande, efter en månad, kan talet utantill, härligt!=)

    Sen fortsätter talet med en liten historia, mer åt det privata hållet, som gjorde att brudgum, familj o vänner fick skratta lite..
    lycka till på lördag, o ett stort grattis!

  • sofia1­0
    Äldre 20 Oct 09:48
    #5
    anno08 skrev 2009-10-20 09:35:02 följande:
    jag höll tal till min man för en månad sen o det uppskattades jättemkt från honom, o faktiskt från andra gäster oxå som sa att allt blev lite mer personligt på så vis..jag började med att säga: "Jag älskar dig xx o idag är jag förmodligen den lyckligaste kvinnan på jorden. För idag har jag fått gifta mig med den man jag längtat efter i hela mitt liv! Ibland som singel kunde man få frågan hur man vill att ens pojkvän ska vara o det är inte alltid så lätt att svara på på.. Men idag vet jag, o jag kan sammanfatta det i ett ord, nämligen i ditt namn xx. För du har alla de kvaliteter som jag tycker är viktiga hos en andra hälft; du är varm o omtänksam o snygg o kärleksfull o intelligent o så gör du mig glad o lycklig o hel på nåt vis..Dessutom o kanske viktigast av allt så får du mig att känna mig omhändertagen o trygg o jag litar på dig till 100%. Jag vet att du skulle göra allt för mig o vår dotter o det älskar jag dig otroligt mycket för."(Tänk att jag fortfarande, efter en månad, kan talet utantill, härligt!=)Sen fortsätter talet med en liten historia, mer åt det privata hållet, som gjorde att brudgum, familj o vänner fick skratta lite..lycka till på lördag, o ett stort grattis!
    Så gulligt av dig att dela med dig av ditt tal! Det var verkligen jätte fint

    Ja, tänk att du fortfarande kan det ha ha, då har man övat innan

    Någon mer som vill dela med er av ert tal det hjälper mig jätte mycket!
Svar på tråden Någon som vill hjälpa mig med ett tal? Till min blivande man?