Jag och min blivande träffades på en nyårsfest, 04-05.
Jag var där tillsammans med tre tjejkompisar, vi var alla singlar och ingen av oss kände någon annan än varandra på festen. Innan vi gick dit sa vi till varandra "ikväll brudar, ikväll ska vi hångla!" Ni förstår nivån på det hela... ;)
Vi kommer dit sent, sist av alla och alla har redan satt sig till bords; 90 personer. Någon pekar att det finns två lediga platser "där borta" och jag och en av mina kompisar försöker krångla oss dit, hon före och jag sen. När vi närmar oss är det någon annan som ropar "nä, en kan ta den platsen, DÄR borta istället". Eftersom jag gick sist vände jag tillbaka och krånglade mig in mellan borden till den plats som var ledig. Snett mittemot satt en mörk kille, världens största ögonbryn och under dem underbara långa ögonfransar och bruna ögon.
Vi pratar ganska mycket under middagen och jag tänker att jag nog har hittat mitt hångeloffer för kvällen.
Man skulle ju kunna tro att det bara finns ett rosafluffigt slut på det här men...
Klockan slår tolv och jag och mina kompisar går ut vid gatan och står där och tittar på raketerna, jag kollar efter honom, men ser honom inte. Nåväl... Vi går in igen, dansen är igång och jag hittar honom på dansgolvet - hånglades med tjejen som suttit mittemot mig, sidan om honom.
Ok tänkte jag, chansen till hångel för mig försvann nog där, orkade inte engagera mig i att hitta något annat offer.
Jag och tjejerna rockar loss på dansgolvet och efter någon timme kommer han fram till mig (tjejen han hånglade med har åkt hem). Han säger att han letade efter mig på 12-slaget, men att jag var försvunnen då.
Här går sedan historierna lite isär - överens är vi i alla fall om att hans hatt satt på sned, jag rättade till den och då (my side) tog han tag i mig och kysste mig. Han hävdar att dock att det var jag som kysste honom... :)
Här skulle man ju kunna tro att det riktiga rosa fluffet börjar, men inte riktigt än...
Jag var singel vid tillfället men hade en "kompis" som jag hört av mig till någonstans efter 12-slaget och han hamnade hos mig på natten.
Jag och A hade dock bytt nummer och dagen efter hörde han av sig, vi smsade lite och bestämde date den 3 januari. Vi hyrde Cold Mountain, satt i min tvåsitssoffa, där jag gled närmare och närmare mitten medan han satt kvar helt stilla på sin sida...
Sen blev det rosa fluff och daten slutade någon gång vid 16-tiden dagen efter - och efter 20 min (vad det tog för honom att komma hem) fortsatte den över ICQ. I två veckor fick vi rosa fluff, sedan drog han på en långresa med en killkompis - tre månader var han borta och det var mitt livs tre längsta månader...
Efter det har vi dock inte varit ifrån varandra mer än när jag varit på tjänsteresa - en vecka är ingenting när man testat tre månader ifrån varandra... :)
Lätt uträknat - vi har varit tillsammans i 5 år ganska precis och den 28 augusti gifter vi oss!