• JuliaAmalia

Hur träffades ni?

Har sett någon liknande tråd förut, men det är alltid lika roligt att höra romantiska, fina, spännande, struliga, roliga eller oväntade historier. Så brudar, hur träffade ni era blivande män/fruar?

Själv kände jag till min m2b sen tidigare pga gemensamma bekanta, men blev blixtförälskad när jag började på samma jobb som honom för 2,5 år sedan. Vi blev kanonbra kompisar på en gång men det dröjde 1,5 år innan vi, pga olika omständigheter, kunde bli tillsammans, men det var helt klart värt väntan. Nu är vi förlovade och sambos och jag har aldrig varit mer glad för ett jobb än det.

• Svar på tråden Hur träffades ni?
  • Emlis

Jag älskar våran historia!

Det var en varm sommardag då jag kom körandes i min lastbil till Ekohallens godsmottagning.
    Jag var sjukt stressad, det var en ny tur, ny bil och nya platser. Då tar allt mycket längre tid och jag låg efter. Jag var skitig och svettig och såg hemsk ut!!

Jag backade in på mottagningen, hoppade ur och fällde liften. Han stog och tittade på mig och våra blickar möttes. I just den sekunden hände någonting, det måste slagit gnistor om oss för wow vilken känsla det var!
    Jag fick en känsla av att det var någonting väldigt speciellt med den här mannen..;)
    Ingen av oss kunde sluta le! Han gjorde mig nervös (som aldrig brukar bli nervös av någon kille) fast på ett bra vis. Kära nån, mina ben var som spagetti och jag höll på att trilla av liften för att jag inte kunde koncentrera mig! Han var inte mycket bättre själv, han höll på att köra in i saker med trucken, haha.

Jag hade tappat fattningen totalt, jag gav honom till och med fel fraktsedel att skriva på!...och han märkte det inte ens. ^^
    Jag åkte därifrån, något motvilligt och något halv i panik, jag fattade knappt vad som hade hänt! Jag kunde inte sluta le för resten av dagen. Inte han heller.

Följande dagar nästan sprang jag in på åkeriet och rev ut fraktsedlarna för att se om jag skulle till EKO och det skulle jag. Vilken lycka! Ingenting kunde göra mig på dåligt humör, när jag visste att jag skulle till honom, haha! Vi flirtade hejdlöst och vi kände båda att det inte var någon vanlig flirt. Efter några dagar bad han om mitt nummer. Han sa efter att han skrivit på fraktsedeln "Va de bra så vill du ha något mer...som mitt nummer?" *blink blink* haha!
    De va så gulligt och det var ju exakt vad jag ville ha men jag fick panik och sa nej och åkte fortare än en blinkning. Hm..inte så smart, vad F*N tänkte jag?!
    Nästa dag när jag kom och han skrev på fraktsedeln tog jag den, krafsade nervöst ner mitt eget nummer och gav den till honom. Han lyste som en sol! Dagen efter hade vi vår första dejt. Jag hade kladdkakemuffins och vi satt på liften och fikade. Det var hemskt romantiskt!! Och så de fnissade tanterna på EKO..:P
    Några dagar senare åkte vi för att bada, det var helt underbart och sedan åkte vi till mig där han lagade middag åt mig.

• Emlis

det var kvällen vi blev tillsammans.

det dröjde inte länge förren han flyttade in hos mig för vi stod inte ut med att vara från varandra! Det gör vi fortfarande inte...

Vi har varit tillsammans i snart 1,5 år och vi hör ihop. Det visste vi från början.

Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet....

• Lemmy

Vi träffaes på en Nasty Idols - konsert på en av stans rockklubbar den 26/12, han bad mig vara smakråd när han skulle handla kläder dagen efter. Sen bjöd han med mig på nyårsfest, och på den vägen är det...

• NightElf

Vi gjorde lumpen tillsammans 2002/2003. Vi var i samma pluton och sov på samma logement och utvecklade under våra månader tillsammans en djup vänskap. Under våren kände vi båda att det var något särskilt mellan oss men eftersom vi båda var i förhållanden hemma så hände ingenting. Några veckor efter muck kom han och hälsade på mig (bodde på varsin sida av landet), då började det slå gnistor. Vid midsommar var vi båda singlar och det var min tur att hälsa på. Efter en dag på stranden och en kväll på Liseberg kom den första kyssen, det var magi! Efter ett halvårs veckopendlande flyttade jag ner till honom och nu 6 år senare planerar vi vårt bröllop! Det bästa med att bli tillsammans med sin bästa lumparpolare är att hur man än ser ut har han sett dig värre, vilket humör du än är på har han sett dig värre. Det går inte att dölja sina dåliga sidor när man lever så tätt inpå varandra och utsätts för så krävande situationer. Vi får fortfarande höra att vi ser nyförälskade ut och det hoppas vi göra livet ut!

• Niini

Var egentligen en vän som skulle träffa honom men jag följde med eftersom jag inte gillade idén att hon skulle träffa honom ensam när de bara pratat på nätet några dagar. Det blev inte riktigt som vu,i tänkt eftersom hon inte alls var intresserad medan jag tyckte han verkade riktigt intressant :) Pratade via msn och efter nån vecka blev det vi, efter ½ år började vi diskutera förlovning och på 1½-årsdagen slog vi till! Nu 5 år senare är bröllopsplaneringen i full gång

• Niini
    Niini skrev 2009-10-25 20:02:01 följande:
    Var egentligen en vän som skulle träffa honom men jag följde med eftersom jag inte gillade idén att hon skulle träffa honom ensam när de bara pratat på nätet några dagar. Det blev inte riktigt som vu,i tänkt eftersom hon inte alls var intresserad medan jag tyckte han verkade riktigt intressant :) Pratade via msn och efter nån vecka blev det vi, efter ½ år började vi diskutera förlovning och på 1½-årsdagen slog vi till! Nu 5 år senare är bröllopsplaneringen i full gång
    http://niini.blogg.se/2008/march/var-historia.html#
  • junibrud2010

Vi träffades på internet.
    Han skrev till mig Vad vacker du var. Sen mailade vi litegrann för att sen börja chatta på msn o till slut ringde han mig. Jag hade då för tillfället stämbandinflammation. Min röst hade precis kommit tillbaka.. Så jag kraxade mest. Men han tyckte min röst var underbar liksom jag hans. Pratade många timmar i luren efter det.. Vårt längsta samtal 15timmar i ett sträck

Sen ett par veckor kom han hem till mig. Jag hämtade honom på tågstation tillsammans med mina barn. och sen var vi KÄRA

• Cincin

Vi träffades hemma hos mig i juli - 05 via en gemensam kompis. Hon hade försökt att para ihop oss i ett års tid då. Tänkte inte så mycket på honom eftersom att jag och min dotter skulle åka till släktingar i Finland. När vi kom hem ringde jag min vän och frågade om hon skulle komma över och äta kräfter, min födelsedag, det gjorde hon gärna. Hon ringde sen om hon kunde ta med sig Mattias och det var väl ok. Vi vågade knappt titta på varandra under hela kvällen. ;)

Dagen efter var det helt klart kört. Det endas som snurrade i mitt huvud var namnet Mattias. Under de kommande 5 dagarna sms vi varandra konstant, 700kr i sms, det är inte ofta man lyckas med det på så kort tid.
    En av dagarna när vi hade sms så var jag tvungen att springa ner på banken och gissa om jag får en chock när han även kliver in på banken. Så pinsamt, men min kära lila busa till dotter tyckte det var jätte kul för när vi var klara så hoppade hon upp och klängde på honom som en liten apa, och det var helt ok, för honom =). Kommer ut från banken och drar igång mobilen och får ett meddelande från honom som säger att han ska till banken, det var pinsamt....

Den 13 augusti -05 kom han upp på en fika, och jag hade som tur var varit så pass smart att jag hade skrivit i ett sms att jag skulle vara alldeles för feg för att våga ta första steget, så när jag skulle dra igång kaffet ställde han sig i dörr öppningen och sa att jag fick gå förbi om han fick en puss =) och det fick han det kan jag lova. Efteråt sa han att jag inte hade skrivit att jag skulle vara för feg för att ta första steget så hade han aldrig tagit det själv för han är/var lika feg som jag. Ha ha ha
    Sen dess har vi varit ett par, förlovat oss, hunnit få en gemensam liten flicka på snart två år, köpt hos hus och den 1 augusti 09 gifte vi oss. Vi har bara sovit åtskilda sammanlagt 1 vecka. Vi har svårt att sova utan den andre.

Han är mannen jag hade väntat på. Vi passar varndra som handen i hansken.

• Akutsyrra

Vi träffades på en fest, pratade lite där, sedan snokade han rätt på mitt nummer av en kompis, sms:ade så träffades vi och gick en runda, sedan kollade vi på film några kvällar, och sedan var det hela på väg att rinna ut i sanden. Hade det inte varit för att min mormor hamnade på akuten och han hade blivit inlagd dagen innan (vilket jag inte hade en aning om) så hade det nog inte blivit vi :)
    Vi träffades i cafeterian när jag köpte halstabletter, pratade lite och sedan hamnade min mormor på samma avdelning och på den vägen är det! Han kom hem och jag sov hos honom nästan varenda natt, i mars-april flyttade vi ihop, vårt officiella "bli-ihop-datum" är 14 april, men enligt alla våra vänner (och oss själva) så är det redan i februari egentligen.
    Den 29 september förlovade vi oss, och nu planerar vi bröllop lite smått.

• EmblaW

Vi träffades när jag jobbade på mitt första jobb som kassörska i en liten Konsumbutik. Vi hade en MedMera kampanj (hade t o m gått en kurs i hur man skulle få kunder att skaffa MedMera kort) och när Han kom började jag glatt lägga fram alla oändliga fördelar med detta fantastiska kort. När jag kommit halvvägs avbröt han mig med ett brett leende och sa att jag hade övertygaat honom.
    Jag föll direkt! Hans leende tog verkligen andan ur mig!
    Från den dagen tillbringade jag alla vakna timmar med att tänka på honom, alla mina timmar på jobbet att spana efter honom och så fort han kom in slog hjärtat trippelvolter!

Flörtandet höll på i kanske en månad med antydningar från bådas sida och hade säkert pågått längre om inte en annan kille (också en kund som hade flörtat med mig ett tag) hade gått och frågat ut mig! Jag ville inte säga nej förrän jag visste om Han var intresserad eller inte så nästa gång jag såg honom hasplade jag ur mig en fråga om han hade lust att hitta på något någon dag. Han svarade "Visst, går det bra imorgon?"

Så den andra killen fick nobben, jag och Han blev tillsammans redan på första dejten (som jag inte kom hem från den kvällen) och sedan dess har vi varit oskiljaktiga. Nu bor vi ihop, är förlovade och är världens lyckligaste!
    Så ni kan förstå om jag faktiskt tycker att MedMera kortet är fantastiskt...

• 0Maria0

Jag och min blivande träffades på en nyårsfest, 04-05.
    Jag var där tillsammans med tre tjejkompisar, vi var alla singlar och ingen av oss kände någon annan än varandra på festen. Innan vi gick dit sa vi till varandra "ikväll brudar, ikväll ska vi hångla!" Ni förstår nivån på det hela... ;)
    Vi kommer dit sent, sist av alla och alla har redan satt sig till bords; 90 personer. Någon pekar att det finns två lediga platser "där borta" och jag och en av mina kompisar försöker krångla oss dit, hon före och jag sen. När vi närmar oss är det någon annan som ropar "nä, en kan ta den platsen, DÄR borta istället". Eftersom jag gick sist vände jag tillbaka och krånglade mig in mellan borden till den plats som var ledig. Snett mittemot satt en mörk kille, världens största ögonbryn och under dem underbara långa ögonfransar och bruna ögon.
    Vi pratar ganska mycket under middagen och jag tänker att jag nog har hittat mitt hångeloffer för kvällen.

Man skulle ju kunna tro att det bara finns ett rosafluffigt slut på det här men...
    Klockan slår tolv och jag och mina kompisar går ut vid gatan och står där och tittar på raketerna, jag kollar efter honom, men ser honom inte. Nåväl... Vi går in igen, dansen är igång och jag hittar honom på dansgolvet - hånglades med tjejen som suttit mittemot mig, sidan om honom.
    Ok tänkte jag, chansen till hångel för mig försvann nog där, orkade inte engagera mig i att hitta något annat offer.
    Jag och tjejerna rockar loss på dansgolvet och efter någon timme kommer han fram till mig (tjejen han hånglade med har åkt hem). Han säger att han letade efter mig på 12-slaget, men att jag var försvunnen då.
    Här går sedan historierna lite isär - överens är vi i alla fall om att hans hatt satt på sned, jag rättade till den och då (my side) tog han tag i mig och kysste mig. Han hävdar att dock att det var jag som kysste honom... :)
    Här skulle man ju kunna tro att det riktiga rosa fluffet börjar, men inte riktigt än...
    Jag var singel vid tillfället men hade en "kompis" som jag hört av mig till någonstans efter 12-slaget och han hamnade hos mig på natten.
    Jag och A hade dock bytt nummer och dagen efter hörde han av sig, vi smsade lite och bestämde date den 3 januari. Vi hyrde Cold Mountain, satt i min tvåsitssoffa, där jag gled närmare och närmare mitten medan han satt kvar helt stilla på sin sida...
    Sen blev det rosa fluff och daten slutade någon gång vid 16-tiden dagen efter - och efter 20 min (vad det tog för honom att komma hem) fortsatte den över ICQ. I två veckor fick vi rosa fluff, sedan drog han på en långresa med en killkompis - tre månader var han borta och det var mitt livs tre längsta månader...
    Efter det har vi dock inte varit ifrån varandra mer än när jag varit på tjänsteresa - en vecka är ingenting när man testat tre månader ifrån varandra... :)

Lätt uträknat - vi har varit tillsammans i 5 år ganska precis och den 28 augusti gifter vi oss!

• sunzhine

Vi bodde grannar, båda hade förhållanden som knakade i fogarna. Vi utvecklade en djup vänskap då vi ofta träffades och diskuterade ett o annat medans våra respektive inte var särskilt närvarande. Båda våra förhållanden kraschade samma månad och vår vänskap utvecklades därefter till kärlek o han blev en underbar extrapappa till min dotter. Nu har vi även ett gemensamt barn och gifter oss i augusti!

• rottizz1

Vi träffades på nätet, på Aftonbladets chatt. Var ganska ovanligt då. Nu i februari har vi varit tillsammans i 10 år och gifta i 2.

• Malung86

Vi träffades på hans jobb, en kyrka. Jag var där som representant för ett kloster och skulle informera om ett möte i Stockholm.

Men jag var sur för killen jag skulle jobbat med var sjuk och det möte som pågick i den kyrkan var så dåligt organiserat.

När jag först fick syn på min sambo tänkte jag att han såg lite konstig ut. Nu efter 2 1/2 år tycker jag att han världens vackraste.

Han började snacka med mig, för att jag såg söt ut. Och vi pratade och pratade.
    Sedan övertalade han mig att skjutsa mig till Centralen, fast än jag bara behövde knalla ner till hållplatsen fem minuter från kyrkan.
    Så jag kan väl bara rekommendera att sätta sig i en främmande mans bil mitt i natten! ;D

• majapiraja

Vi träffades på dejtingsajten meetic.....
    Chattade väl där i 1 månad, sen blev det msn, sms och telefonsamtal.Bestämde träff drygt 1 1/2 månad senare, och sen dess har det varit solklart!!! Till sommaren är det 4 år sedan. Och då passar vi på att slå till.

Svar på tråden Hur träffades ni?