• Fru Indosaurie

Wedding purse

Jag hittar ingen lämplig översättning till svenska

Behöver jag köpa en liten "handväska" att ha under bröllopsdagen?
    Vad har man i den? ett läppglans?

• Svar på tråden Wedding purse
  • MV85

Brudväska heter det på svenska.
    Kan vara bra till mobiltelefon, huvudvärkstabletter, minttabletter, skavsårsplåster, ev. cigaretter om man är rökare, läppglans/läppstift, puder, ev. pengar som ska betalas den dagen.

Vissa slänger över allt sådant på sin tärna, själv skulle jag hellre ha en liten väska själv med de sakerna.

• Fru Indosaurie

ah tack. Kontrollfreak som jag är så tar jag gärna hand om mina egna huvudvärkstabletter
    Jag tar och införskaffar en väska!

• FramtidaFruSandberg
    MV85 skrev 2009-10-10 13:27:14 följande:
    Brudväska heter det på svenska.Kan vara bra till mobiltelefon, huvudvärkstabletter, minttabletter, skavsårsplåster, ev. cigaretter om man är rökare, läppglans/läppstift, puder, ev. pengar som ska betalas den dagen.Vissa slänger över allt sådant på sin tärna, själv skulle jag hellre ha en liten väska själv med de sakerna.
    Jag skulle skippa mobiltelefonen (vill du verkligen svara på några telefonsamtal den dagen) och pengarna. Jag kan inte komma och tänka på nåt som MÅSTE betalas på själva bröllopsdagen.
  • Red Scarlet

Jag hade en liten handväska, men jag såg till att hålla i den för glatta livet för har läst så många historier om stressade brudar som förlagt väska med pengar och mobil etc under dagen, så ville jag inte ha det!

I min handväska fanns läppglans, puder, nycklar, visakort (behövde ju exempelvis betala taxin, hade inte med mig några tärnor eller vänner då som kunde göra det) mobil, näsdukar osv. Jag ville också ha de viktigaste sakerna i en liten väska, slängde över större väskor med ombyte, paraply osv på väninnorna men jag hade inte innan vigseln direkt kunnat klampa ut i kyrkan (när vi skulle "gömma" oss i rummet bakom altargången) och ropa på dem för att få puder eller min mobil. Det är många tillfällen under dagen då man är låst av att det är stressigt, folk försvinner eller att brudparet inte "får synas" osv och då är mobilen och en liten väska med personliga saker en räddning.

• Fru Indosaurie

tack för era svar!

• MV85
    FramtidaFruSandberg skrev 2009-10-10 13:39:17 följande:
    Jag skulle skippa mobiltelefonen (vill du verkligen svara på några telefonsamtal den dagen) och pengarna. Jag kan inte komma och tänka på nåt som MÅSTE betalas på själva bröllopsdagen.
    Jag går ingenstans utan min mobil, och absolut inte en sådan dag.
    Vad gör man om bilen är försenad? Om taxin glömt bokningen? Punka på vägen till kyrkan? Glömt tiaran hemma på vägen till frisören? osv osv osv.
    Det finns MYCKET som kan gå snett... Så ja, mobiltelefon, pengar, kontokort är måsten i mina ögon
  • Red Scarlet
    MV85 skrev 2009-10-10 17:08:26 följande:
    Jag går ingenstans utan min mobil, och absolut inte en sådan dag.Vad gör man om bilen är försenad? Om taxin glömt bokningen? Punka på vägen till kyrkan? Glömt tiaran hemma på vägen till frisören? osv osv osv.Det finns MYCKET som kan gå snett... Så ja, mobiltelefon, pengar, kontokort är måsten i mina ögon
    Jag håller absolut med, mobil kan vara ett måste för att organisera ihop allt och speciellt om något går snett eller om någon är sen. Tänk om bruden/brudgummen är sena och ingen vet vart de är och de inte har mobiler på sig? Vad härligt..

Saker som vi använde min mobil till under dagen:
    - Ringde frisören kl 06.50 på morgonen(skulle vara där 07) för att se till att jag hade rätt adress, jag virrade runt två kvarter fel...fanns inte så många ute att fråga om hjälp då
    - Väninnan ringde när vi satt i taxin halvvägs till fotograferingen/kyrkan och skrek att vi glömt buketten, det var bara att vända! Men vi hann tack vare det!
    - Ringde till toastmastern när vi satt i cabben efter vigseln (och gästerna anlänt till festlokalen) för att meddela att vi satt fast i trafiken och det skulle dröja typ 40min innan vi kom fram, så att gästerna kunde få påfyllning och bli underhållna under tiden. Sedan ringde vi igen för att meddela att vi strax var framme. Gästerna skulle ta emot brudparet på en kall altan i regnet så vi ville verkligen inte att de skulle stå där längre tid än nödvändigt.

osvosv..massa saker. Vissa saker som kan skapa irritation då information går förlorat undvek vi, det var jätteskönt! Men vi hade ju heller inga tärnor eller marskalker med oss under hela tiden. Jag tror att bröllopet blir bäst om man har en avslappnad inställning och inser att saker kan gå snett osv MEN har en god planering innan och kan lösa saker allt eftersom de kommer. Hoppas att TS hittar en fin väska
  • Lina o Peter

Jag har nyss köpt en väska som jag snubblade över på en brudaffär, 40% rea dessutom, tackar. Finns bild i min blogg om du vill se, tyckte den var lite "annorlunda" utformad.

linalottan.blogg.se

Så håll utkik i brudaffärer men även blocket, tradera/Ebay eller vanliga väsk-affärer, t.ex Accent, nu reas mycket vitt/ljust ut så man kan fynda om man har tur.

Jag ska definitvt ha med telefon. Sen kan man ju ha ljudlöst på om man inte vill blir störd under t.ex själva vigseln.

Kommer utöver telefonen också ha pappersnäsdukar, lite smink, fickspegel och kanske tuggummi/halstabletter.

Svar på tråden Wedding purse