Wedding purse
Jag hittar ingen lämplig översättning till svenska
Behöver jag köpa en liten "handväska" att ha under bröllopsdagen?
Vad har man i den? ett läppglans?
Jag hittar ingen lämplig översättning till svenska
Behöver jag köpa en liten "handväska" att ha under bröllopsdagen?
Vad har man i den? ett läppglans?
Brudväska heter det på svenska.
Kan vara bra till mobiltelefon, huvudvärkstabletter, minttabletter, skavsårsplåster, ev. cigaretter om man är rökare, läppglans/läppstift, puder, ev. pengar som ska betalas den dagen.
Vissa slänger över allt sådant på sin tärna, själv skulle jag hellre ha en liten väska själv med de sakerna.
ah tack. Kontrollfreak som jag är så tar jag gärna hand om mina egna huvudvärkstabletter
Jag tar och införskaffar en väska!
Jag hade en liten handväska, men jag såg till att hålla i den för glatta livet för har läst så många historier om stressade brudar som förlagt väska med pengar och mobil etc under dagen, så ville jag inte ha det!
I min handväska fanns läppglans, puder, nycklar, visakort (behövde ju exempelvis betala taxin, hade inte med mig några tärnor eller vänner då som kunde göra det) mobil, näsdukar osv. Jag ville också ha de viktigaste sakerna i en liten väska, slängde över större väskor med ombyte, paraply osv på väninnorna men jag hade inte innan vigseln direkt kunnat klampa ut i kyrkan (när vi skulle "gömma" oss i rummet bakom altargången) och ropa på dem för att få puder eller min mobil. Det är många tillfällen under dagen då man är låst av att det är stressigt, folk försvinner eller att brudparet inte "får synas" osv och då är mobilen och en liten väska med personliga saker en räddning.
tack för era svar!
Jag har nyss köpt en väska som jag snubblade över på en brudaffär, 40% rea dessutom, tackar. Finns bild i min blogg om du vill se, tyckte den var lite "annorlunda" utformad.
linalottan.blogg.se
Så håll utkik i brudaffärer men även blocket, tradera/Ebay eller vanliga väsk-affärer, t.ex Accent, nu reas mycket vitt/ljust ut så man kan fynda om man har tur.
Jag ska definitvt ha med telefon. Sen kan man ju ha ljudlöst på om man inte vill blir störd under t.ex själva vigseln.
Kommer utöver telefonen också ha pappersnäsdukar, lite smink, fickspegel och kanske tuggummi/halstabletter.