När vi bestämde oss för dryga året sedan att gifta oss var det liksom "Sista chansen" låter helt galet jag vet.
Ingen vet att vi inte haft det bra heller förutom vissa av våra vänner, vilket gör att detta känns så konstigt med.
Det var inget frieri med pompa och ståt utan det var med:
Jamen ska vi inte gifta oss då? För Milos skull, tänk om de händer nån av oss något.
Troligtvis gifte vi oss av fel anledning, men när man väl började planera var det ju sååå kul.
Jag tycker juom o pyssla, jag pysslade på men fick liksom aldrig in i hjärnan till VAD jag pysslade.
Vad det hela handlade om.
Ingen av oss var sådär sjukt jättepirriga, men folket runt omkring oss blåste upp det hela märkvärt o tillslut ville jag bara spy på det här jävla bröllopet.
Det vart på tok för mycket för mej.
Jag har även varit arbetslös hela det året och inte bidragit med mycket pengar hem vilket är total nedergång för mej.
Jag har alltid klarat mej själv och mina mål här i livet har varit att jag aldrig ska leva på någon annan, vilket jag nu gjort, Jag har jättesvårt att acceptera sådant.
Vårat förhållande har aldrig varit riktigt bra, den första månaden kanske. Vi har varit tillsamman i 3,5 år nu.
Men vi har hunnit endel med.
Vi har alltid haft något att tänka på och mellan varven har vi gjort slut, för att vi inte passar ihop.
Både jag o min "make" har starka personer till mödrar som man lyssnar tyvärr lite för mycket på, man blir ängsliug vad föräldrarna ska säga om vissa saker, helt sjukt. Vi har inte engagerat oss i VÅRAT liv utan i det livet våra föräldrar tycker att man ska ha.
Vi har flyttat 4 ggr, vi har skaffat 1 bar, köpt 2 hundar och 1 katt, vi har varit utomlands 1 gång. Vi har haft en kaninuppfödning en kort kort period, ja sådär har det hållt på.
Iom min arbetslöshet har jag vart hemma mycket, barnet gick 15H på dagis, 2 hundar skulle skötas den ena en riktig skitjobbig trotsig stor hund på 8 månader som man vill strypa varje dag, typ. Ett enormt trotsigt barn, en hel villa som ska skötas med allt som hör det till, jag är sjukt mörkrädd.
Så sambon har jobbat utomlands 2 veckor i taget så varannan vecka har jag sovit 1 timma per natt, undertiden som våran ena hund löper så har den andra blivit könsmogen, ja det har varit kaos.
Sen har ju alla vart på mej om bröllopet så det har man ju planerat, och allt kändes så jävla fejk, att bli kontaktad både av tidningen o radio. Vad skulle man göra? Göra folk besvikna?
Nej den uppfostran jag fått, gör man allt med ett leende, man ska inte vara egoistisk o tänka på sej själv.
Senaste tiden har det hänt en väldigt stor sak som jag känner är jättejobbigt för mej o bära, det drabbar fler familjer nämligen men inget har kommit upp till ytan.
Det handlar om otrohet. Jag tycker det hör till varjke individ att berätta, det handlar om dom inte om mej så därför säger jag inget till någon, men det var något som sårade mej på flera plan, väldigt djupt.
Jag hade då kontakt med en gammal "flört" som visste både det ena och det andra om den ena parten, jag har fått info från denne kille och haft han som en stöttpelare typ.
Så mitt i all denna härva vart jag anklagad för otrohet. Då brast det, jag orkade inte mer.
Jag berättade allt för min man fast jag inte fick, han kände sej skitdum då han gått o pratat med massa folk om att han misstänker mej och vart jätteledsen, HAN vart jätteledsen och jag brydde mej inte, jag orkar inte mer, Jag vart apatisk.
Inga känslor kom fram.
Jag vill verkligen inte gnälla, verkligen inte.
Men det här är en del av vad som gör att jag inte klarar det här livet just nu. Jag mår inte bra.
Åh nu vet ni endel iaf , jag vet inte om ni orkat läsa.
Hemlig2009 skrev 2009-10-08 23:24:10 följande:
Ja, ska ni ändå inte skilja er än så varför inte tacka för uppvaktningen? Hur ni sedan bor det är ju upp till er.Jag läste lite på er bröllopshemsida, och ni har skrivit otroligt fina saker om varandra. Går det att få tillbaka de känslorna ni hade då tror du? Kan vara bra att läsa sånt och minnas hur ni tänkte och kände då.