• MilosMamma

Separation 1 månad efter bröllopet.

Vårat bröllop vart ganska känt ärikring. Jag gick in 200% i det, på så sätt behöver man inte reagera eller fundera på annat.

Vi har nu bestämt oss för att flytta isär, huset ska ändå säljas. Skilsmässa är inte vad vi komemr börja med, men vi kan inte leva ihop nu.

Ingen vet det än, inte våra föräldrar men vissa vänner.

Hur gör man, ska ja snabbt som attan köpa hem tackkort o skicka för att dom sedan 2 månader senare får veta att vi flyttar isär eller hur i helvete ska man göra?

• Svar på tråden Separation 1 månad efter bröllopet.
  • mittid

Håll för dina öron när de försöker fylla dem med "skit" skuld... Det är inte det du behöver nu... säg ifrån och kan de inte stötta dig så prata med dem som kan och vill. Avstå resten tills de kommit över din skilsmässa. Ta ingen skit är mitt råd.

MilosMamma skrev 2009-10-08 15:45:21 följande:
    Vilka snälla ord, inte alls vad jag räknade med, Jag mår bara mer o mer dåligt nu för jag tänker på allas reaktion."Man måste hålla ihop, i med o motgång""Håll inte på o dumma er, skärp till er, sånt e livet""Hur ska du klara bo själv, du som är arbetslös""Tänk dej för för faaan, hur kan du vara så dum"Jag vet precis vad som komemr sägas och av vem.
  • Happyeverafter

Kom ihåg att det är DITT liv. Du bestämmer hur det ska se ut. Ingen annan kan bestämma åt dig. Stå på dig!

• didis

Vilket skit rent ut sagt!

Jag har ju sett dig här på BT ett bra tag nu så det känns inget roligt att det gick så.

Hoppas ni har möjlighet att prata mycket med varandra och att ni även får en professionell samtalshjälp. Även om målet inte är att ni ska hitta tillbaka till varandra är det ändå vikitgt att ni får prata ut och att ni inte blir bittra på varandra.

Lycka till och många kramar skickar jag till dig!

• MilosMamma

Gud vad ni är underbara, blir helt tårögd!!

• nni

Vad tråkigt att det blev som det blev, men om ni båda mår bättre på detta sättet just nu e det kanske ett bra alternativ. Kan inte föreställa mig bara hur det måste kännas som just nygift på det hela, alla krafter till dig/er!
    Kram

• Red Scarlet

Fy vad tråkigt för dig/er... jag hoppas verkligen att ni kommer fram till vad som är rätt beslut för ER och att ni låter det ta den tid det tar. Ibland läker tiden sår, ibland inte. Det måste ändå vara otroligt jobbigt och jag hoppas att vi här på BT kan hjälpa dig att sätta de där öronmuffarna för öronen när folk börjar gnata om sina åsikter kring bröllopet/separationen.

Till sist tänkte jag också bara säga att jag tycker att du är oerhört söt och har du mentalt klarat att kämpa dig till en sådan fantastisk viktnedgång kommer du att klara vad som helst. Du är stark och den enda som kan tillåta dig att bli nedtryckt är du själv - kom ihåg det! *stor tröstkram*

• JustMeAndMyLove

Jag känner ett gift par som lever i sär. De är faktiskt, efter mycket om och men lyckliga i sin situation. De är alltså gifta men särbos.. Kankse inte den vanligaste formen av förhållande men ibland fungerar det. Hoppas ni kommer fram till vad som kommer få er två att må bra
    Måste var otroligt jobbigt, men tänk inte på vad du ska göra med tackkort och liknande, folk kommer förstå att det blir annat att tänka på i din situation.

*Styrkekram*

• Chrisse och Jonas

Fy vad tråkigt.. har sett dig här mycket på BT och detta var tråkigt att läsa, vet ju inte vad som hänt och om det går att lösa, det vet ju bara du.. men vissa saker som händer går ju inte att komma förbi och då är det modigt av er att inse det och ta itu med istället för att lida ihop. Klart att folk kommer att reagera och snacka.. men vet du att detta är det rätta så slå dövörat till.. du vet ju att du gör rätt, men jag förstår att det känns jobbigt. Skynda dig att skicka ut tackkorten så du har det ur vägen och inte behöver tänka mer på det iallafall.. och så ta sen folket som det faller naturligt..
    kram

• Aleta

En stor kram från mig med, så jättetråkigt.

Skicka ut tackkorten om du tycker att det känns väldigt viktigt, men jag skulle i alla fall förstå om jag var din vän och inte fick något i den här situationen. Om ni skickar ut så kanske ni inte ska skriva något allt för glättigt. Det kanske går att formulera något om hur ni ska göra nu men att ni ändå är tacksamma att ni fick dela dagen med era vänner. Svårt, men kan vara en idé.

Bry dig inte heller om vad andra ska tycka. Dina verkliga vänner kommer att ge dig stöd.

Svar på tråden Separation 1 månad efter bröllopet.