• minimusen

    Ni som slutat med p-piller...

    Den gamla tråden är stängd så jag öppnar en ny på temat: ni som slutat med p-piller. Här tänker jag att vi kan diskutera hur vi mår, vad vi har för planer, vad som händer med kroppen osv.

  • Svar på tråden Ni som slutat med p-piller...
  • 20100515

    Funderar faktiskt mer och mer på om jag ska fixa en tid hos barnmorskan och prata lite. Tack för tipset!


    kapellösa skrev 2009-10-06 14:31:19 följande:
    Då vill jag slå ett slag för pessaret som jag tycker är helt underbart bra!
  • 20100515

    Aah...vad skönt, började faktiskt bli lite orolig. :)


    mrsJR skrev 2009-10-06 14:07:54 följande:
    Jag har ätit p-piller i flera år och gör det fortfarande men gjorde ett uppehåll på ett år. Jag kände ingen som helst skillnad när jag slutade och inte heller när jag började igen. Allt var precis som vanligt, inga humörsvängningar, ingen mensvärk eller oregelbunda perioder och ingen skillnad på lusten.Läser här att det är många som märker stor skillnad och mår riktigt dåligt när de slutar så vill berätta att det inte är så för alla. Vill ju inte att någon ska bli rädd för att sluta med p-piller efter att bara ha läst om hur dåligt man mår. Man kan må jättebra också!
  • minimusen

    hur går det för er alla där ute? ringde en barnmorska igår, och hon sa att allt verkade normalt...att man kunde blöda länge eftersom kroppen inte var van osv. hon gav mig ett par nummer till privata gynekologer ifall det inte slutar inom närmsta veckan eftersom man tydligen får hjälp snabbare där än inom den allmänna sjukvården. hon sa att det var särskilt bra att vända sig dit om man vill ha barn så det inte drar ut ännu längre på tiden än det behöver göra... så det tipset tar vi med oss tjejer, eller vad säger ni?!

  • lecaroline

    Om man planerar att bli gravid ska man börja äta folsyra tabletter. Ska minska risken att få foglossning som gör extremt ont.
    Finns på apoteket!

  • minimusen

    senaste tiden har jag hört allt möjligt om folsyretabletter.. främst att de förebygger ryggmärgsbråck och gomspalt å sånt hos barnet och att det "motverkar" missfall. nu att det minskar risken för foglossning. låter ju väldigt bra...men jag blir förvirrad när det hela tiden kommer ny fakta...vad ska man tro på liksom? men fortsätter så klart att knapra folsyra ändå, är ju inga dumma fakta ändå... ;)

  • lecaroline

    Nej det är ju inte det..
    jag äter e vitamin för att det ska stimulera livmodershinnan att behålla ägget och B för att det var bra för något annat, sedan äter gubben zink för det är bra för spermierna aktiviteten och så äter vi omega 3 båda två..

    Det andra är tydligen lite på forskarstadiet men vi har väntat så länge så vi provar med allt

    Se upp med B vitaminerna bara för kroppen får ett extra godis sug och det blir lätt att man lägger på sig om man inte är försiktig

  • minimusen

    ok...har ni (lecaroline)försökt länge? lycka till i af!!

Svar på tråden Ni som slutat med p-piller...