• mica82

heldag med fotograf. pris??

Ni som har haft/ska ha fotograf under hela dagen. Vad har ingått då och hur mycket har det kostat.

Vi har kollat upp en fotograf som tar 9500kr för 8 timmar. då ingår 300 retucherade bilder + 3st förstoringar på 40*30cm. Låter det normalt? Jag har ingenting att jämföra med än. Jätte tacksam för svar!

• Svar på tråden heldag med fotograf. pris??
  • Lego08

Inte alls lätt välja rätt fotograf. Vi betalade 12000 kr på studioLivia för heldagsfotografering. Det priset är ju över ett år gammal dock. Vi var supernöjda!
    PS Jisses!!! Vad heter fotografen som tar 80000??? :-0 Nyfiken!

• PrinsessanS

Det finns ett gäng fotografer som kallas the champagnegroup, ngr av dem tar 80 000. Sjukt mkt pengar men det blir fantastiska bilder! Jag kan tänka mig att lägga ner 30-40 000 på vår fotografering. Har höga krav på mina bilder.

• 20091021

Får du 300 retucherade bilder är det ett otroligt lågt pris, bara efterarbetet brukar ju ta någon minut per bild bara man justerar lite färg och kontrast. Sen kanske just din fotograf anser att automatisk kontrast och färgjustering är retuschering, vad vet jag?

Sen beror det helt på vad som förväntas av fotografen
    Inkluderar priset bröloppsbilder så är priset ganska lågt, är det enbart dokumentärfotografering så tycker jag det är lite högt. Då skulle jag rekommendera någon hobbyfotograf som dokumenterar och välja ett proffs enbart till bröloppsbilder

// Anders

• Mskeep

Jag sökte på gnetagalten.se och fick upp en fotograf som tar 5000 kr för 15 timmar och några hundra bilder.

80 000 kr? Jag tycker ärligt talat inte att det är värt det. Det är ungefär som att bilderna blir bättre ju dyrare det är. Men, men... :)

• Red Scarlet

Jag tycker att det låter som ett väldigt vettigt pris om ni anser att fotografen är bra. Min fotograf tror jag tog runt 25-40.000:- för en heldag (kommer inte ihåg, var inte direkt akutellt för mig...whew mycket pengar! ) och vår fotografering på runt 1.5tim gick loss på 8000-10.000:-.

Så JA TS, det var ett bra pris

• Alexxxi

Wow... så stora skillnader mellan priserna här. Den vi förmodligen kommer ha, vill ha 17 000, vi får 5 DVD och 400 bilder i ett album och han finns i jönköping... men åker dit man vill. VI bor nämligen i Halmstad.

• Love is
    Hofsan skrev 2009-09-20 09:32:22 följande:
    Mica 82: Är det högupplästa bilder på cd som ingår också? Annars tycker jag det är lite i överkant.Vi betalade samma pris med 3 förstoringar inramade + canvastavla + brölopsbok med 100 utvalda bilder i färg o svartvitt och 800 högupplästa bilder på cd.
    vilken fotograf var det om man få fråga...
  • Wella Viva

Jag la ner några kvällar och nätter för att söka igenom alla bröllopsfotograf sidor. Min sambo fastnade för Mats och Katja från studiolivia. Vi fick också referenser av andra par som har bokat dem tidigare. Vi kommer att lägga 15.000 av vår budget på fotograf (36 retucherade bilder + 80 grundredigerade bilder + otroligt vackert album). Det kostar $$$ men för oss en bra fotograf bland det viktigaste.

• alwaysand4ever

Jag tycker att du skall surfa runt lite på olika fotografers hemsidor för att skapa dig en uppfattning av vilken typ av bilder du vill ha.
    Därefter tycker jag att du skall börja jämföra priser dem emellan.
    Kvaliten kan skilja jättemycket och därför menar jag att man inte blint skall jämföra pris i första hand.

• Love is

vi kommer att betala 7500SEk för hela dagn ;)

Svar på tråden heldag med fotograf. pris??