• mica82

heldag med fotograf. pris??

Ni som har haft/ska ha fotograf under hela dagen. Vad har ingått då och hur mycket har det kostat.

Vi har kollat upp en fotograf som tar 9500kr för 8 timmar. då ingår 300 retucherade bilder + 3st förstoringar på 40*30cm. Låter det normalt? Jag har ingenting att jämföra med än. Jätte tacksam för svar!

• Svar på tråden heldag med fotograf. pris??
  • Waldekranz

Det är otroligt olika från fotografer, det lägsta man kan komma undan med ligger nog runt i alla fall 8000 (det är ju ändå ganska mycket jobb att vara där en hel dag och sen bearbeta de bilderna)och uppåt kan priset gå hur långt som helst. det finns ju den så kallade "champagnegruppen" av fotografer som vet hur man tar betalt men oxå får kanon fina resultat.

Tycker det låter som ett vettigt pris.

• mica82

ok, tack så mycket Waldekranz. Då vet jag!

• ConnyD

har hittat pris på 5500 för heldag, alla bilder på DVD och rättighet att själv använda dom som man vill.

• ToastmasterMarie

Som sagt det är väldigt olika. Ska du ha en yrkesfotograf så kostar det minst 5-10.000 kr berorende på hur länge han/hon ska vara med er.

Vi har valt att anlita en hobbyfotograf och kan man komma ner i pris lite. Helt och hållet vad ni vill ha.

Kollat upp lite hobbyfotografer och det brukar ligga 1000-5000kr.

Lycka till

• Hofsan

Mica 82: Är det högupplästa bilder på cd som ingår också? Annars tycker jag det är lite i överkant.
    Vi betalade samma pris med 3 förstoringar inramade + canvastavla + brölopsbok med 100 utvalda bilder i färg o svartvitt och 800 högupplästa bilder på cd.

• mica82

Oj vilket bra pris måste jag säga! Ser att du är från Skåne så jag antar att fotografen inte finns tillgänlig i Göteborg
    ja bilderna på skivan kommer vara högupplösta.
    kan du inte länka mig fotografens hemsida så jag kan kika lite...
    hade ni fotografen en hel dag?

Hofsan skrev 2009-09-20 09:32:22 följande:
    Mica 82: Är det högupplästa bilder på cd som ingår också? Annars tycker jag det är lite i överkant.Vi betalade samma pris med 3 förstoringar inramade + canvastavla + brölopsbok med 100 utvalda bilder i färg o svartvitt och 800 högupplästa bilder på cd.
  • PrinsessanS

Jag tycker att priset låter väldigt bra. Men det beror ju förstås på vilken kvalitet det blir på bilderna och vad ni är ute efter. Jag vet att de dyraste bröllopsfotograferna tar cirka 80 000 kronor för 8 timmars jobb (då ingår inga bilder, det får man betala för senare). Är helt otroligt mycket pengar, å andra sidan blir det otroliga bilder. Har sett flera av dessa bilder i tidningen Allt om Bröllop.

• Hofsan

Mica 82: Här e Lommafotos hemsida(de har visst förnyat hemsidan sedan jag var inne sist...känner vist igen en bild på första sidan hehe...)
    www.lommafoto.se

• Hofsan

Ps Vi hade Kasper från 13.00-23.30.

• mica82
    Hofsan skrev 2009-09-22 19:43:18 följande:
    Mica 82: Här e Lommafotos hemsida(de har visst förnyat hemsidan sedan jag var inne sist...känner vist igen en bild på första sidan hehe...)www.lommafoto.se
    Va kul att ni är med på hemsidan! Jättevacker bild!

Nu har vi bokat fotograf Carolina Ryberg. 6500 kr ska vi betala för bröllopsfotografering på 2 olika platser i gbg. Bilder inne i kyrkan samt utanför kyrkan efter vigseln. Alla bilder som blir bra får vi på skiva. Brukar vara runt 250 bilder.

80000!!! Jisses.... det är nog inte för oss vanliga svennsons
Svar på tråden heldag med fotograf. pris??