Tips på morgongåva till man.....
Tips på morgongåva, vad ger man en kille?Vill gärna ge ngt men vet inte riktigt vad???
Tips på morgongåva, vad ger man en kille?Vill gärna ge ngt men vet inte riktigt vad???
Jag tänkte ge min ett par längdskidor, säkert vansinnigt oromantiskt i era ögon men eftersom han så gärna vill ha ett par och vi bestämt att inte köpa några julklappar i år så får det bli som morgongåva. (Vi gifter oss 4 december)
nån mer idé?
jag funderar på någon form av upplevelse, alternativt att hyra en vinrad i frankrike ett år, så ingår en låda vin från vingården. Tyckte det var lite kul, men det är ju förstås inget som man har kvar för alltid.
Sen finns möjlighet att åka dit också och bo.. vore ju rätt kul att göra någon gång i så fall.
Jag ska ge en secret box ;) men om jag inte hade gett det skulle det bli nog vart en gitarr/bas typ en gibson.. ;)
min svägerska gav min brorsa en ram med tre bilder på henne som hon tagit hos etablerad fotograf i sthlm.. hon bokade tid hos en make-up artist som jobbade ihop med fotografen, så hon blev proffsigt sminkad och fixad i håret innan. sen togs det bilder i jeans och linne, bh,trosa,stay ups och sist en bild där hon ligger på mage i bara trosor...skitläckert i svart vitt. det togs säkert hundra bilder och så fick man välja ut vilka man ville ha. han har den uppsatt bredvid sänegn och det blev så läckert!!
Åh, var hittar man det? Låter ju klockrent i mina öron!!
Jag är lite inne på att köpa en vinprovar kurs eller liknande... någon som vet vart man kan få tag på det?
Blev inspirerad av Mackmyra-idén (jättebra!) och kollade vidare på nätet. Såg då att väldigt många Systembolag har någon typ av provning (t ex vin, champagne, whisky och så andra säsongsbaserade drycker - typ glögg nu inför julen). Det är förvisso inte i alla butiker och priserna kan variera beroende på vilken stad man tittar på men jag tycker det kan vara ett bra alternativ till t ex Mackmyra. Mer info finns här;
www.systembolaget.se/TjansterEvenemang/Dryckesprovningar/
Även Vin & Sprithistoriska museet i Sthlm har provningar;
www.vinosprithistoriska.se/
Jag hörde nån gång ett tips att man kunde köpa en parfym till varandra i morgongåva, och ha på sig den på bröllopsdagen, för då kommer man alltid att förknippa den doften med bröllopet.
Vart köper man en vidrad i Frankrike och vad är en secret box för nåt??m Kul idéer!
jag själv funderade på en ny parfym som han kan ha under bröllopsdagen, så vi minns även bröllopet i lukt efteråt.
jag köpte en luftballongflygtur för två med champagne, vilket ska bli jätteroligt att få uppleva tillsammans!
innan jag hittade den här luftballongsturen vaqr jag inne på gitarrlektioner, det hade passat min man kanonbra, men tiderna för kursen passade inte oss riktigt..
Är de konstigt om jag köper ett presentkort på en secretbox till min syster när hon ska gifta sig?? Funderar på om vi skulle kunna göra något sådan med henne på hennes möhippa.. Funderar på att göra nått sånt till min sambo till han fyller år så om vi skulle göra de samtidigt..
Bara att googla på "hyra vinrad". Själv fastnade jag lite för denna www.hyravinrader.se/ men får se vad det blir