• Badkrukan

Bröllopsresa till Italien!! Tips tack

Planerar att åka till Italien på bröllopsresa (juni 2010). Vi vill inta hamna på några stora turist ställen (typ Venedig).
    Vi ska vara borta i ca 7-10 dagar. Nu behöver vi tips på vart vi ska åka! Skicka dina bästa tips.

• Svar på tråden Bröllopsresa till Italien!! Tips tack
  • Månljus Sthlm

Jag säger Sicilien jag också! :) Vi var i Trapani (på västkusten) och det var helt underbart! Det finns mycket att se i närheten, många bra restauranger och dessutom sandstrand på gångavstånd. Dessutom ganska fritt från andra svenska turister vilket jag personligen uppskattar när jag reser.

• evst

Jag går mot strömmen och säger Umbrien, som toscana men mindre trängsel, och vackrare landskap

• Anna och John

i toscana uppe i bergen i härliga loro ciufenna. var vi fantastiskmysigt hotell med pool och ett vattenfall med smältvatten från bergen som man kan bada i. knappt några turister alls. underbart att gå ner till torget ta en espresso, ett gals vin eller en glass på kvällen och bara titta på folk. nära till att utforska bergen, chianti, florens, sienna vi ville inte åka därifrån!

• ThereseStefan

Ni som har varit på Sicilien kan ni inte berätta mer om era resor. Är så sugen på att åka dit men kan för lite om platsen. Ni kan skriva här eller till min mail thessan_83@hotmail.com
    Tack på förhand!!!

• ElMac

You´ve got mail :)

ThereseStefan skrev 2009-09-08 15:58:35 följande:
    Ni som har varit på Sicilien kan ni inte berätta mer om era resor. Är så sugen på att åka dit men kan för lite om platsen. Ni kan skriva här eller till min mail thessan_83@hotmail.comTack på förhand!!!
  • ThereseStefan

Tack!

ElMac skrev 2009-09-08 17:45:44 följande:
    You´ve got mail :)
  • Soullie

Hej, bor i Rom sen fyra ar tilbaka. Mitt tips ar Sardinien eller Capri. Sardinien har nagra av Europas finaste strander (kristallklart vatten!), supergod mat, vacker natur ecc...
    Capri, en mindre o men valdigt fin och mysig. Bada tva; tank "Talented Mr Ripley" (Filmen)

• nikitakatt

Bokade ni det som charter eller hittade ni hotellet själva? Vi är sugna på Italien som bröllopsresa men det är ju en djungel av hotell och man vill gärna ha något mysigt och romantiskt just för bröllopsresan.. några tips?

Anna och John skrev 2009-09-08 14:17:08 följande:

i toscana uppe i bergen i härliga loro ciufenna. var vi fantastiskmysigt hotell med pool och ett vattenfall med smältvatten från bergen som man kan bada i. knappt några turister alls. underbart att gå ner till torget ta en espresso, ett gals vin eller en glass på kvällen och bara titta på folk. nära till att utforska bergen, chianti, florens, sienna vi ville inte åka därifrån!
  • ThereseStefan

Kommer du ihåg vad hotellet hette som ni bodde på? Staden ser väldigt mysig ut när man ser bilderna på nätet.

Anna och John skrev 2009-09-08 14:17:08 följande:

• SecretWedding

Jag rekommendera Lago di Garda! www.gardalake.it/ Har tillbringat många fantastiska somrar i mysiga orter där.

• friluftsstaden

Cinque Terre, underbart naturreservat i norra italien som består av fem underbart gulliga små byar. man kan till och med vandra på via del amore om man vill.... jag älskar den här delen av italien, och kan varmt rekommendera den om man vill åka till små mysiga byar... för att ta sig dit kan man flyga till milano el nice och ta tåget därifrån. biltrafik är förbjudet i byarna. lovely, och sjukt romantiskt!

• Anna och John

www.boekingsservice.nl/vakantiehuizen/en/tuscany-elba/it-52024-08/la-ferriera-bilo.html

Här bodde vi.
    Vi bokade själva så vi flög till rom hyrde bil och körde upp längs kusten via pisa med en övernattning i en lite håla som hette donoratico hemskt hotell fantastisk mat. Sen besökte vi vinci och vidare till hotellet. efter en vecka där åkte vi till rom och var där i 3 dagar innan vi flög hem... Vi hade jättemysigt.

• Badkrukan

Fler tips??

Har börjat fastna för Toscana!

• Hawaiiii

Gardasjön, Comosjön, Florens, Verona, Venedig... Venedig är min absoluta favorit, har var där 5 ggr hittills. Låt er inte skrämmas av att det är en turistfälla, åker man dit på våren i april-maj är det ganska lugnt. Annars skulle jag nog mest rekommendera Florens eller Verona. Verona är väldigt mysigt, trevliga restauranger och pittoreskt.
    Är ni borta mer än en vecka är hyrbil ett måste, så kan ni åka runt och titta på alla fantastiska små byar som finns. Det finns många villor och gamla slott i Toscana att hyra, googla på Tuscany rent, eller rental så hittar ni massor. Lycka till. Det enda jag INTE kan rekommendera är Milano....en dag eller två med shopping är kul, sen är stan rätt trist.

• Hawaiiii

Gardasjön, Comosjön, Florens, Verona, Venedig... Venedig är min absoluta favorit, har var där 5 ggr hittills. Låt er inte skrämmas av att det är en turistfälla, åker man dit på våren i april-maj är det ganska lugnt. Annars skulle jag nog mest rekommendera Florens eller Verona. Verona är väldigt mysigt, trevliga restauranger och pittoreskt.
    Är ni borta mer än en vecka är hyrbil ett måste, så kan ni åka runt och titta på alla fantastiska små byar som finns. Det finns många villor och gamla slott i Toscana att hyra, googla på Tuscany rent, eller rental så hittar ni massor. Lycka till. Det enda jag INTE kan rekommendera är Milano....en dag eller två med shopping är kul, sen är stan rätt trist.

• maja 80

Jag rekommenderar starkt Gardasjön och Verona!
    För två veckor sedan kom jag hem från min bröllopsresa i Italien. Vi flög till Milano med sas, på flygplatsen väntade en hyrbil som vi tog åkte till Gardasjön (ca en timmes bilfärd). Där bodde vi i Riva del Garda i 3 dagar. Var verkligen supermysigt och vackert runt Gardasjön. Vi var runt och besökte flera ställen vid Gardasjön och jag tycke att Sirmione och Malcesine hade högst mysfaktor!
    Efter 3 dagar åkte vi till Verona. Var en supertrevlig stad. Åt god mat och gick även på operan. Detta är ett måste om du åker till Verona :) Vi såg föreställningen "Tosca". Var verkligen en upplevelse!

/Marie

• Legacy

Flyg till Milano och tag hyrbil eller tåg till Como, Bellaggio. Sen åker ni vidare mot Toscana och tar Mobyfärjan till Elba. Underbar ö som har allt. Perfekt eftersom ni åker på försommaren då italienarna inte har kommit igång med sina semestrar än. På åervägan kan ni stanna i Pisa eller åka till vackra Arezzo. www.italiensktbrollop.webs.com

Svar på tråden Bröllopsresa till Italien!! Tips tack