• Badkrukan

Bröllopsresa till Italien!! Tips tack

Planerar att åka till Italien på bröllopsresa (juni 2010). Vi vill inta hamna på några stora turist ställen (typ Venedig).
    Vi ska vara borta i ca 7-10 dagar. Nu behöver vi tips på vart vi ska åka! Skicka dina bästa tips.

• Svar på tråden Bröllopsresa till Italien!! Tips tack
  • Mangos

vi funderade ett tag på att åka till Toscana o bla bo på vingård!

• B & S

Vi va i Sorrento med avstickare till Pompejii en dag.

Rekomenderar:

*åk tidigt på våren för då slipper ni HETTAN & FUKTEN som vi fick i Augusti....big misstake!

*åk inte med Fritidsresor för de ljög om dittan o dattan samt graderingen på hotellet va inte 4**** det va 2**. Jag bojkottar detta företag nu pga va de gjorde med vår resa.

*åk som sagt ej i Augusti eller helst inte slutet av Juni, hela Juli eller Augusti, början av September pga vädret, insiekter som bitts och i Augusti har alla Italienare semester också och vart åker de??? Sorrentooo!!!!!!!

*ha mycket cash med er eller stanna 1v istl för 2v som vi för våra pengar höll på att ta slut och vi hade inte ens råd att åka båten till Napoli eller Capri.

Så varför ska ni ens åka hit??? det är romantiskt, det rä trevligt om vädret e bra o man slipper kinkiga semestrande Italienare...och alla Italienare som jobbar där e vid detta laget trötta på alla turister efter hela sommaren som gått. Man kan gifta sig här om man vill men man måste få hjälp av researangören som fixar papper som behövs där nere så kontakte i god tid.
    Finns massor att titta på om man e inne på sånt, man kan sola/bada och bara lata sig, äta gooooo mat, go glass och dricka Limoncello som e gött!
    Man kan se Vesuvius varje dag på andra sidan bukten.

Jag har lust att dra dit igen och göra om det hela men som sagt rätt tidpunkt på året och då med min mamma som också vill se stället. DÅ ska jag till Napoli, Capri och bara laaaaaaaaaata mig. Men jag åker antagligen med en annan researangör, bla Ving har resor dit.

Finns en varning däremot ang själva resandet:
    Man måste åka från Kastrup eller Arlanda...vi bor i GBG liksom så de va inte så kul.

• B & S

Jo en sak föresten jag har vart på andra ställen i Italien också och en sak ang Venedig...när det är riktigt varmt så luktar vattnet illa och om man åker gondol...AKTA händerna så ni inte tar på det svartmålade trät för det blir stekhett skit snabbt. Jag va där när jag va 13 och minns fortf hur hett det va på handen!
    För övrigt mycket kul stad o se på saker i...glaskonst mm.

• ElMac

Charmiga Chefalu på underbara Sicilien :)
    Ett underbart ställe! Men man måste nog dit närmsta 5 åren för de håller på byggas en del hotell där nu..

• ElMac

B & S skrev 2009-09-08 01:32:47 följande:

Finns en varning däremot ang själva resandet:Man måste åka från Kastrup eller Arlanda...vi bor i GBG liksom så de va inte så kul.
    Haha, bor man i Skellefteå så har man sånna "problem" hela tiden. Så de är nog ni göteborgare som är lite bortskämda ;)
  • Ashley

Jag vill också slå ett slag för toscana, området runt florence/Pisa. Främst en liten stad som heter Lucca. Super vackert och romantiskt.

• Linum

Amalfikusten, Toscana eller Sicilien hade jag valt. Kanske kan man få slå ett slag för Sardinien också?

• Vid havet

Sicilien!! Vi var där på vår honeymoon och hade det fantastiskt. Bodde i Taormina och njöt i fulla drag, precis hela tiden - trots 35-40 grader i juli

• nni

ROM. Underbar gammal stad med massor att se och uppleva. Romantisk stad i överflöd. God mat. Trevliga Italienare, inte så hektisk ändå för att va en storstad. Vi var där 1 8 dagar, lagom... Vi var även på en trip till Pompeii (häftigt ställe) och Terracina (inte lika fint som vi trodde, mest stranden där som står ut).
    Men åk till Rom. Det var lite för vamt i juni, men det funkade. Om ni vill ha bad så kanske det inte e det rätta. Men Rom e en minnesfull resa.
    Vi ska definitivt se fler delar av Italien för gillade själva landet mycket! Lycka till nu!

• nni

alltså vi var där i 8 dagar inte i 18

Svar på tråden Bröllopsresa till Italien!! Tips tack