Vi va i Sorrento med avstickare till Pompejii en dag.
Rekomenderar:
*åk tidigt på våren för då slipper ni HETTAN & FUKTEN som vi fick i Augusti....big misstake!
*åk inte med Fritidsresor för de ljög om dittan o dattan samt graderingen på hotellet va inte 4**** det va 2**. Jag bojkottar detta företag nu pga va de gjorde med vår resa.
*åk som sagt ej i Augusti eller helst inte slutet av Juni, hela Juli eller Augusti, början av September pga vädret, insiekter som bitts och i Augusti har alla Italienare semester också och vart åker de??? Sorrentooo!!!!!!!
*ha mycket cash med er eller stanna 1v istl för 2v som vi för våra pengar höll på att ta slut och vi hade inte ens råd att åka båten till Napoli eller Capri.
Så varför ska ni ens åka hit??? det är romantiskt, det rä trevligt om vädret e bra o man slipper kinkiga semestrande Italienare...och alla Italienare som jobbar där e vid detta laget trötta på alla turister efter hela sommaren som gått. Man kan gifta sig här om man vill men man måste få hjälp av researangören som fixar papper som behövs där nere så kontakte i god tid.
Finns massor att titta på om man e inne på sånt, man kan sola/bada och bara lata sig, äta gooooo mat, go glass och dricka Limoncello som e gött!
Man kan se Vesuvius varje dag på andra sidan bukten.
Jag har lust att dra dit igen och göra om det hela men som sagt rätt tidpunkt på året och då med min mamma som också vill se stället. DÅ ska jag till Napoli, Capri och bara laaaaaaaaaata mig. Men jag åker antagligen med en annan researangör, bla Ving har resor dit.
Finns en varning däremot ang själva resandet:
Man måste åka från Kastrup eller Arlanda...vi bor i GBG liksom så de va inte så kul.