• AGITI

Villa Vänhem på Nääs -> Hur löste ni planeringen?

Hej!

Vi har hittat vår drömlokal! Villa vänhem på Nääs! Dyrt men i mina prinsessdrömmar tänkte jag att om vi bara bokar den lokalen kommer all annan planering gå som ett skott =)

Nu har vi bokat och kört fast lite i planeringen! Cateringfirman vi planerade att anlita tycker att lokalen är kass! Köket är för litet, matsalen är för stor, det finns inte ytor att bereda eller lägga upp maten på, det kommer att bli väldigt dyrt osv...

jag kände mig minst sagt nedslagen efter vårt samtal! Så min fråga är, hur har ni som varit eller skall vara på vänhem planerat??? Är det någon annan som tänkt sig trerätters till närmare 100 gåster där? Vet ni någon firma som klarar av det?

Snälla hjälp mig med tipps och ideér!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Villa Vänhem på Nääs -> Hur löste ni planeringen?
  • Malin och Anders

Hej igen! Vi gifter oss 22 maj nästa år, pingst. Känns som det är gott om tid att fixa saker men tiden går väldigt fort =)Också lite inne på Lindelövs och jag såg också priserna på deras hemsida. Vi skall vara runt 80-90 stycken så det blir ju mycket pengar. Alluden är än så länge det med mest förmånligt pris som jag hittat, men jag vill ju som sagt ha 3-rätters. Alternativt 2-rätters eftersom man ändå ska ha tårta också... Ska försöka boka träff med Lindelöv och höra efter deras erbjudanden. har du pratat med dem?

• skorpsmulan

Hej!

Kan varmt rekommendera Lindelöv, även om det kostar lite. Har jobbat för U och sett hur det fungerar - det finns inga problem utan bara lösningar. Maten är supergod och nyskapande utan att vara högtravande.

Annars finns Teatergränd i Vänersborg - de har också en del catering - och kan ordna tårtor och desserter från en riktig dessertkonsult. Kanske kan det löna sig även om det blir en bit för dem att åka.

• AGITI

Hej!

nej jag har inte pratat med Lindelöv men skall nog göra det efter alla rekomendationer här! De kanske kan ta fram ett pris med serveringspersonal men utan dryck, (det är ju liksom en av andledningarna till att vi hyr egen lokal).

Tala gärna om vad Aludden kommer med för alternativ till dig!

• Malin och Anders

Hej Hej igen! Blir nog Lindelöv med mat och personal men med egen dryck. Än så länge ser planerna ut så

• AGITI

Hej!

Vi har pratat med en firma som heter NEWS- catering i Allingsås. Det lät bra och jag tror att det blir lite billigare än Lindelövs men är inte säker, vi skall träffa dem om ett par veckor, hoppas att det blir ett bra möte.

har pratat med Wärdshuset också men tror inte att vi tar dem, dels var de ganska dyra och dels kan de inte servera dryck om vi inte köper den genom dem.

Kankse skall boka ett möte med Lindelövs också, kan inte riktigt bestämma oss. Har ni haft möte med dem? Hur verkade det?

• Malin och Anders

Hej igen! Har nu haft ett första möte med Lindelöv och än så länge känns det som dom är det rätta alternativet för oss. Nu väntar vi dock på offerten och då får vi väl se om det går med vår budget.... Kändes iallafall som det bara fanns möjligheter, inga omöjligheter! Dom har serverat tre rätters på Vänhem förut och ser inte det lilla köket som ngt problem, vi pratade dock lite om att vi isåfall kanske sätter upp ngn liten skärmvägg i hörnet mot köket så de får lite extra plats. De var otroligt trevliga att prata med!!
    NEWS catering har jag inte hört talas om innan, vart hittade du dem?

• skorpsmulan

NEWS Catering kan inte va så gamla i Alingsås väl? Bodde där ganska många år men har aldrig hört talas om dom..

Järås Catering fanns förut, dom va bra och seriösa - samarbetade en del med Lindelöv tror jag, men hittade inte dom på Eniro alls nu.

Lindelöv har god smak och stil - och även om det kostar någon krona mer tror jag det är värt det. Man gifter sig ju bara en gång och det är skönt att lämna över till någon man vet är riktigt professionell och slappna av. Eller hur? ;-D

• ACK79

Hej!

Hur har det gått med Lindelöv?? Är så nyfiken! Hur såg offerten ut?? Kom att tänka på Stationen i Norsesund (2:a sidan sjön..) Superbra kock vet jag, men har hört att smakar d så kostar d, särskilt där... Synd att Sjölyckan var bokade de har fint rykte. Järås har ju också ett bra rykte va ja vet. Hur som helst grattis till en fantastisk lokal! Vackraste lokal och omgivningar som jag sett i alla fall.

• AGITI

Tack! Vad kul att du också gillar lokalen!! =)

vår planering har legat lite på is ett tag så jag har inte kommit något längre.... Är också nyfiken på hur Lindelövs offert såg ut.

Jag misstänker att NEWS har tagit över Järås eller något för det var när jag sökte på Järås hemsida jag blev omdirrigerad till NEWS... Har du använt Järås tidigare?

Nästa vecka skall vi ha möte med NEWS får se vart det bär hän =)

• ACK79

Nix, men hört ryktesvägen från flera, att de är bra. Förresten..
    kom att tänka på en annan också. Klaus Matlagningsservice i Stenkullen, inte så långt bort.. har hållit på i "hundra år", lär vara väldigt prisvärt! Tror de har personal också.

• Steinhammersfru

Hej,
    har läst tråden och ville bara meddela att jag och min m2b ska anlita Lindelöv (www.lindelov.eu) för vår bröllopsfest.

Vi hade ett möte med dom (Karin) och fick ett så himla fint bemötande och det var inga problem med något önskemål. Vi har tidigare pratat med både Aludden och Sjölyckan men fick inte samma känsla med dom. Aludden har ju en otroligt fin lokal men skrämmande dyrt så det la vi ner. Sjölyckans lokal passade inte mig men min m2b gillade den, dock innebar det mer jobb än vi båda vill lägga ner. Vi vill ha det på en "restaurang" så vi slipper ordna med folk ska fixar dukning, städning, inköp av alkohol mm.

Offerten vi fick från Lindelöv var på 745 kr/pers och då valde vi lyxigare mat. Det kostar oss inget extra att vara i deras lokal, Gräfsnäs Slottscafé. Dom tyckte snarare att det bara underlättar eftersom det är så mycket jobb med catering. Mycket av det som Aludden tog extra betalt för får vi låna av Lindelöv utan extra kostnad. Dom hämtar till och med tårtan åt oss, så länge vi har beställt och betalt den...hon erbjöd till och med att dom betalar den och så lägger dom bara till den kostnaden p fakturan. Det kallar jag service!!

Att dom har god mat vet jag redan. Att dom är så otroligt service minded är ett stort, stort plus.

Lindlöv har ju olika alternativ på catering...hämtpris, leveranspris och fullservicepris. Där väljer ni ju själva hur mycket ni vill ordna med. Ju mer ni fixar själva desto billigare blir det.

Ang NEWS så har dom tagit över Järås catering. Järås har börjat med andra projekt, som färsk portionsmat som ska säljas i butiker mm. NEWS är så nya så dom har jag inte hört något ifrån.

Hoppas jag kunde bidra med något :)

Vill du har mer detaljer om vår offert så är det bara å fråga :)

• bazz

Vi ska på provsmakning på Nääs slott på lördag. De mesta ingår ju i bröllops paketet de har. Känns skönt att slippa letar catering. Är det vanligt att man får provsmaka innan?

Svar på tråden Villa Vänhem på Nääs -> Hur löste ni planeringen?