Har ingen åsikt om den ena idén är bättre än den andra egentligen, vore i o f sig rätt coolt i den ordning som du föreslog. Min känsla är bara att liknande kommentarer ofta har att göra med feminism, att kvinnan är underställd mannen om hon går in med någon annan än sin blivande man etc. Självklart vill jag ha ett jämlikt samhälle! Grejen är dock den att jag är så säker på min egen självständighet som kvinna att det inte bekommer mig om man som tjej går fram till sin man, går in med sin pappa, mormor eller vad ni kan vara. För mig har det ingenting alls att göra med osjälvständighet, bortskänkning eller liknande. Men jag vet, det finns massor med bra argument emot mitt sätt att tänka. Jag orkar bara inte vara så feministisk av mig... Och visst, vore riktigt coolt om även mannen går fram med någon som betyder något om bruden ska gå fram med någon annan än sin blivande man! Helt för sånt! Eller egentligen är jag väl för att göra som man vill, så länge prästen tycker att idén är ok.
Duchess skrev 2009-09-08 19:52:03 följande:
Jag har inte läst alla, så det har jag svårt att uttala mig om, men säger du det så.. Jag har dock svårt att förstå varför det är en så dålig idé att göra tvärtom istället. Det får du gärna förklara för mig.