• KoE

vit päls??

Någon som vet var man kan köpa/hyra snygga boleros i vit päls??Helst i stockholm eller på nätet!
    Fuskpäls fungerar alldeles utmärkt!

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden vit päls??
  • Mamli

i min stad så har de som har brudklänningar även pälsar och underkjolar.

Själv ska svärmor sy pälsbolero och underkjol till mig

• lillalyckan

OT
    En pälsfråga... Jag har en jättefin gammal vargpäls som jag har ärvt, men som sagt, det är ju riktig päls. Tanken var ju att ha den på bröllopet men det bär emot med varenda liten del i kroppen att bära päls, samtidigt som jag vet att det skulle betyda så mycket för personen som jag fått den av... Vad hade ni gjort?

Ledsen TS att jag kapade tråden lite...
    Ett tips är att kolla i brud/fest-affärer, i vissa brukar det finnas sånt, speciellt nu när sommarsäsongen börjar se sin ände

• Im yours

Vi kommer att ha ett vinterbröllop jan-2010. Det finns några olika varianter av fuskpälsar i mitt galleri.

Ha en bra dag, o lycka till m bröllopsbestyren!

• KoE

Tack för tipset blivande fru eriksson! Tittade på matildasfest, o det fanns en som jag tror skulle passa!

• KoE

Im yours, jag var innne o tittade i ditt galleri..Jackan med luvan var grymt fin, den som man sag bakifrån!!Vet du vilket märke det är??

• Sofiav
    Kossan skrev 2009-08-27 10:34:53 följande:
    Jag ska hyra i affären där jag köpte min klänning (stockholm). 250kr tror jag att den kostar. fast den är inte riktigt vitvit, men jag provade till min vita klänning, och det var hur fint som helst! Kolla i bröllopsaffärer. Tycker jag har sett mig att de säljer på bridal outlet också, två varianter av vitt.
    Vilken brudaffär är det du hyr från då? Gifter oss en vecka innan dig, också i Stockholm och jagar nåt varmt att ha över axlarna. Är det en jacka eller cape eller bolero? Vore jättetacksam för tips.
  • ascensionday

lillalyckan, det är ändå du som bestämmer vad du ska ha på ditt bröllop. Jag skulle själv till exempel inte låta mig övertalas att ha någon släktings gamla brudklänning, även om jag inte hade några etiska förevändningar. Så jag tycker att du lugnt kan strunta i vargpälsen.

Om du ändå känner dig manad att ha den på dig, kan du ju bestämt hävda att det är en fuskpäls och försöka övertyga dig själv att så är fallet! Då slipper alla som är emot pälsbärande (vilket torde vara ganska många) att känna obehag. Men risken finns att personen du fått den av skvallrar!

• JustMeAndMyLove

Jag själv skulle bara bära pälsen om jag var hundra på dess ursprung.
    Att böra päls från djur som avlats för sin pälsskull är inte okej. Men vi människor måste jaga av olika skäl och en viss skyddsjakt av varg kan behövas i vissa områden.
    Och ska man döda ett djur ska det ske humant, med respekt och det finns ingen respekt i att kasta ett kadaver på sophögen.
    När det gäller päls skulle jag själv aldrig klara av att bära det, men jag skulle ha större respekt för dem som nytta päls av älg, vildkanin, etc. om jag visste att det fanns en god anledning för jakt och att pälsen bara var en biprodukt. För man ska ju använda så mycket man kan av djuret man dödat, kött, ben, päls mm.

Men för guds skull, gå inte omkring och hyckla och påstå att det är en fejkpälls. Stå för ditt val eller bär den inte.

lillalyckan skrev 2009-08-27 11:13:37 följande:
    OT En pälsfråga... Jag har en jättefin gammal vargpäls som jag har ärvt, men som sagt, det är ju riktig päls. Tanken var ju att ha den på bröllopet men det bär emot med varenda liten del i kroppen att bära päls, samtidigt som jag vet att det skulle betyda så mycket för personen som jag fått den av... Vad hade ni gjort?Ledsen TS att jag kapade tråden lite...Ett tips är att kolla i brud/fest-affärer, i vissa brukar det finnas sånt, speciellt nu när sommarsäsongen börjar se sin ände
  • Kossan

Det är en liten bröllopsbutik i Huvustad, precis vid tunnelbanan. Jättetrevliga, de som har affären, och väldigt tillmötesgående!

• Blivandefrueriksson

T0612 jag köpte den boleron oj mera än 1 år kvar men endå det var ju rea

• lillalyckan

JustMeAndMyLove skrev 2009-08-27 16:05:26 följande:
    Jag själv skulle bara bära pälsen om jag var hundra på dess ursprung. Att böra päls från djur som avlats för sin pälsskull är inte okej. Men vi människor måste jaga av olika skäl och en viss skyddsjakt av varg kan behövas i vissa områden. Och ska man döda ett djur ska det ske humant, med respekt och det finns ingen respekt i att kasta ett kadaver på sophögen.När det gäller päls skulle jag själv aldrig klara av att bära det, men jag skulle ha större respekt för dem som nytta päls av älg, vildkanin, etc. om jag visste att det fanns en god anledning för jakt och att pälsen bara var en biprodukt. För man ska ju använda så mycket man kan av djuret man dödat, kött, ben, päls mm.Men för guds skull, gå inte omkring och hyckla och påstå att det är en fejkpälls. Stå för ditt val eller bär den inte.

Håller med, men det är väl klart att jag inte skulle låtsas som att det var nåt annat, och även om jag hade sagt att den var fejk så skulle ingen trott på det. Det syns rakt igenom att den är äkta. Pälsen är väldigt väldigt gammal, på den tiden var det väl vanligt med att man sköt av vargar och då gjorde kläder av pälsarna. Vi får se hur det blir helt enkelt, var mest nyfiken på åsikter. Pälsen betyder väldigt mycket för mig, främst för varför jag fick den och av vem osv så om jag bär gör jag det för min skull och egentligen ingens annan... Men om en sån "liten" sak kan göra någon glad och det egentligen inte spelar mig någon roll, varför inte?

• T0612
    Blivandefrueriksson skrev 2009-08-27 22:10:15 följande:
    T0612 jag köpte den boleron oj mera än 1 år kvar men endå det var ju rea
    är det bra? jag var på väg att köpa den men ändrade mig och ska ha en ljusrosa skinnjacka istället =)
  • ascensionday

Mmm, det är nog sant. Inte ser en gammal vargpäls ut som fluffigt fusk. Gör som du känner för. Men tänk också på lukten - gamla djurhudar har en viss doft som kanske inte känns så romantisk. Man tänker kanske mer åt ros- eller Chanelhållet på sin bröllopsdag...

lillalyckan skrev 2009-08-28 11:33:06 följande:
      Håller med, men det är väl klart att jag inte skulle låtsas som att det var nåt annat, och även om jag hade sagt att den var fejk så skulle ingen trott på det. Det syns rakt igenom att den är äkta. Pälsen är väldigt väldigt gammal, på den tiden var det väl vanligt med att man sköt av vargar och då gjorde kläder av pälsarna. Vi får se hur det blir helt enkelt, var mest nyfiken på åsikter. Pälsen betyder väldigt mycket för mig, främst för varför jag fick den och av vem osv så om jag bär gör jag det för min skull och egentligen ingens annan... Men om en sån "liten" sak kan göra någon glad och det egentligen inte spelar mig någon roll, varför inte?
  • FelizLane

Den är ju redan död. Är inte för att döda nya djur och göra päls. Men man kan lika gärna använda den som finns nu och är gamla annars har dom ju dött i onödan.

Svar på tråden vit päls??