för ung? (lång)
Jag läser/får höra hela tiden att folk som är mellan 20-25 år är för unga för att förlova/gifta sig. jag undrar bara vart faan det kommer ifrån?
Jag menar, min mormor var 20 år när hon träffade min morfar, och hon var 23 år när dom gifte sig. Min morfar var då 22. Och nästa sommar har dom varit gifta 60 år och har fyra barn tillsammans. Min sambos föräldrar gifte sig när dom var 25 år. Förr gifte man sig ung. Idag är det nästan "skamligt".
Man ska utbilda sig, skaffa bra jobb och hinna "leva livet". Mitt mål med livet har alltid varit att hitta någon jag vill dela mitt liv med, gifta mig, skaffa en klase ungar och sen leva ett lugnt och stillsamt liv. Jag är inte mycket för högpresterande jobb och en utbildning på sju år. För det intresserar mig inte. Jag ville inte ha barn som 19åring men jag tycker att dom 19åringar som vill det ska få skaffa det utan en jävla massa pekpinnar. Dör dörmodligen, och förhoppningsvis, har dom tänkt igenom det. Och jag känner många som kännt sig redo att bilda familj, giftemål och dyl. som unga och oftast får man höra "men dom är så unga". Sen när blev unga människor inkompitenta? Livet är till för att levas och råkar man nu vilja fifta sig som 20åring tycker jag inte att man ska ha massa invändningar om det. Det finns inget som säger att man lyckas bättre som sambo, fru, mamma bättre som 35åring än som 23åring. Visst finns det undantag, unga människor som skiljer sig eller inte "passar" som föräldrar (om man nu kan kalla det så) men tyvärr är det också oftast om dom man hör/ser i media. Man låter sällan dom som faktiskt lyckats komma till tal.
Så för alla er som blivit sambo/förlovade/gifta/föräldrar som unga; Ett stort grattis till er för att ni lever erat liv som NI väljer att leva det, inte som andra säger åt er att leva.