• bridesilly

Ni som varit gifta drygt ett år, hur känns det nu?

Ja hur känns det att ha varit gifta ett år eller så? Vad planerar ni nu i framtiden? saknar ni bröllopsplaneradet?

Vi firar vår första bröllopsdag på söndag känns helt galet att det har gått ett år redan

• Svar på tråden Ni som varit gifta drygt ett år, hur känns det nu?
  • Rosenpetunia

Grattis till er 1-årsdag, vad härligt

Håller med dig om att tiden går fort, vi firar 1,5 år (som gifta) snart. Vi saknar inte bröllopsplanerandet ett dugg, faktiskt. Även om det var en härlig tid

Det känns alldeles utmärkt, livet som gifta rullar på och är ungefär som vårt liv som sambos var... men nu finns det definitivt en extra krydda med. Och ett, om möjligt, större djup i allt. Svårt att beskriva med ord.
    Nu har jag hunnit vänja mig vid mitt nya efternamn också
    Älskar att säga "min man" och att vara fru

Framtiden tar vi som den kommer, vi har aldrig varit mycket för att planera egentligen. Men vi har bröllopsresan kvar fortfarande, har inte kommit iväg ännu Och husköp går vi o funderar på...

Hur känns det hos er då?

Ha en mysig helg!

• Aleta

Grattis på ettårsdagen!

Själva har vi nyligen firat ett år och vi hade en helt underbar mysdag för oss själva. (Vi hade fixat barnvakt.)

Allting ser toppen ut och vi är lyckligare än någonsin. Vi saknar inte alls bröllopsplanerandet, det kommer nya projekt hela tiden. Inte lika stora, men gemensamma vilket känns som det allra viktigaste för oss.

• bridesilly

Tack så mycket aleta och rosenpetunia

Hade själv tyckt det skulle vara kul att planera bröllop igen men jag kan ju alltid tjata på systrarna att dom ska gifta sig så får man säkert vara med på ett hörn i planeringen

Rosenpetunia skrev 2009-08-07 19:58:49 följande:
    Hur känns det hos er då?Ha en mysig helg!
    jo det känns bara bra här. vi har flyttat till störrre lägenhet kort efter bröllopet så då fanns det genast nåt nytt att planera. i framtiden blir det väl funderingar på när man ska skaffa utökning i familjen.
  • didis

Grattis!

1 år har vi inte varit gifta än men jag har svårt att tro det skulle bli någon skillnad.

Livet är som vanligt, varken bättre eller sämre, det är ju samma gubbe nu som då och livet vandrar vidare.

För en del kan det säkert kännas lite tryggare i förhållandet men eftersom vi redan levt 20 år tillsammans kunde livet knappast bli mycket bättre. Och "allt" man som nygifta "ska" gå igenom som husköp och barn etc har vi redan klarat av, inklusive studier.

Vi ser nu fram emot friare tider när barnen blir äldre men det hade vi gjort gifta eller ej. Det som känns skönt är att juridiken är ordnad för det kändes att det var på tiden.

Flera fester kommer det att bli, vi har både födelsedagar, student (blir ju inte SÅ stort som en 40-årsfest) och andra examina att se fram emot, just nu är jag dock lite "festfixarmätt"...

• Rosenpetunia

Vi har precis firat 21 år tillsammans så jag hänger med i ditt resonemang, didis.

Vi har gjort allt här i livet lite bakvänt i mångas ögon

En studentfest är redan avklarad här hos oss, nummer två på gång. Friare tider stundar här med

• Humlan66

Det sägs ju att 1a året som gifta är det tuffaste- jag vet inte riktigt varför. Men hur ser ni på det ? och hur har det vart för er ?

• Rosenpetunia

Tuffaste året på vilket sätt?
    Här har det inte varit tufft iaf Men som sagt, vi har levt tillsammans jättejättelänge och kan varandra utan o innan.

Kan det vara så att många känner en press på sig att göra saker i en viss ordning, dvs. att efter bröllopet ska nästa stora steg börja planeras och man har knappt hunnit njuta av varandra? Kanske har man målat upp någon sorts drömbild av hur det är att vara gift? Inte vet jag, som sagt...

• bridesilly

Här har det inte vart tufft utan bara roligt. vi hade en underbar bröllopsresa och sen fick man välja och vraka på bröllopsbilder till album och förstoringar och allt sånnt som har med bröllopet att göra fast efter. resten av året har vart byte av lägenhet och framtidsplanering. känns helt underbart och säga att man är FRU Snart ska vi iväg till hotellet för att fira bröllopsdagen

Hoppas mannen min tycker om sin present

• Rosenpetunia

bridesilly, hoppas att ni får det jättemysigt på hotellet

• bridesilly

Firandet blev kanon. vi checkade in på hotellet och gjorde oss iordning för att sedan gå til restaurangen där vi bokat bord. det var supergod mat. mätta och glada gick vi tillbaka till hotellet och slappade och åt sedan dessert, en liten minitårta av samma smak som vår bröllopstårta. till sist blev det bubbelbad med skumpa och tända ljus. på rummet fanns också ett jättefruktfat av hotellet så vi har haft lyxigt värre

• Rosenpetunia

Låter ju som att ni haft det toppenbra
    Myspys!

• 20080719

Vi firade 1 år den 19 juli.

Vi har köpt lägenhet och varit på smekmånad. Allt är verkligen som det ska. detta med att första året är tufft kan jag h¨lla med om, vi har fått vara med om många prövningar

• bridesilly

Det var jättetrevligt verkligen

Hur skulle första året som gifta vara det tuffaste? Första året med småbarn har jag hört ska få förhållandet att ta stryk men om man inte har skaffat några barn än? Upplys nyfiken gärna

• sofia10

Ni som gifte er för ett år sedan!

Höll ni något tal till er blivande då?

skulle såååå gärna vilja ha lite tips på vad man kan säga!

• valkyriana

Vi firade ettårs dag i lördags och det känns bättre än någonsin.
    Vi planerar vårt tredje barn, skall väl börja tillverka någon gång under hösten. Bygga nytt hus om två-tre år.
    Leva, älska och bråka lite då och då.

• matildaochniklas

Vi firar snart ett år som gifta och det har varit fantastiskt, fast ändå ganska mycket som vanligt :) Vi har flyttat och jag har pluggat på, är ju snart klar i skolan och då blir det äntligen dags för vår bröllopsresa Ska bli så mysigt!

• 20080719

Det är ju inte så att vi haft problem. Men jobbar mycket, köpa lgh, semester. Man vill hinna med allt under kort tid, men nu har vi landat :)

Svar på tråden Ni som varit gifta drygt ett år, hur känns det nu?