klart ni kan komma undan billigt! det gäller att kolla runt vad ni kan göra själva och vad folk ni känner möjligtvist kan bidra med.
vi ska ha 70 gäster och har bugdet på ca 25 000 kr.
klänning beställs från kina (får drömklänningen för 2500 kr)
brudgummens kläder hyr vi OM vi inte hittar en snygg kostym som inte kostar allt för mycket,
har buffé som vi gör själva med hjälp av våra föräldrar,
tårtan beställer vi för 30 kr/bit(kändes som att det blir för mycket att hinna med det också själv)
jag är florist, så jag gör min egen bukett,
köper lakan istället för dukar på borden (ikea har billigt)
hittade lokal som var nära vigseln, 1700 kr där bord, stolar och allt porslin finns. tyckte det var helt ok pris för en hel bygdegård.
en vän till mig är helt fenomenal på smink och sminkar mig,
vår granne är fotograf och ställer upp på att fota oss,
alkohol köps förmodligen från Tyskland, ska räkna på vad som blir billigast,
har mousserande rosévin istället för champagne, billigare och faktiskt riktigt gott! (att färgen dessutom är rosa tycker jag är rätt läckert)
ska ni sova på hotell på bröllopsnatten är det värt att kolla upp vad det finns för alternativ, det finns de hotell som har jättefina rum som ändå inte klassas som bröllopssviter. choklad, rosor och champagne kan ni fixa själva till rummet.
gör egna inbjudningskort och festprogram med mycket inspiration från calligraphen.se
vi har turen att känna många som kan sjunga / spela så där är underhållningen gratis.
för att våra föräldrar ska kunna njuta av vår dag lika mycket som vi har vi bett m2b:s syrras kompisar som är 18 år att servera för en mindre peng. Det de ska göra är att duka av borden efter maten, ta fram kaffekoppar och tallrikar till tårtan, samt ställa fram kaffe, avec mm. När detta är avklarat plockar de undan alla glas mm, och hjälper till med att få undan borden. De får en slant var och så är de ju självklart med och äter och festar.