• Bröllop 090829

    Vad tycker ni om frack och vad ska era blivande män ha på sig?

    Vi har provat och provat och provat kläder till min blivande man... Har till slut hyrt en frack. Men har helt plötsligt blivit osäker...Men har var helt klart snyggast i frack och den passar jättebra till min klänning. Men undrar ändå vad era blivande ska ha på sig?

  • Svar på tråden Vad tycker ni om frack och vad ska era blivande män ha på sig?
  • Heloise

    Panzer ska ha svart kostym, han fick välja helt själv tom
    Han tycer att frack= pingvinkldsel och frockcoat ville han inte ha. Smoking var på tapeten en lång tid men till slut valde han en kostym. Fine by me

  • Heloise

    jag personligen tycker att frack är väldigt snyggt, jag föredrar det framför frockcoat. Smoking är smoking hot, vem vill inte gifta sig med James Bond

    Vill inflika att Panzers kostym kostade mer än min klänning, vilket ju betyder att han är viktigare än mig även om han bara har en kostym; chokerande inte sant

  • Tess80

    Min blivande man ska ha kostym. En grå kostym med vit skjorta, grå väst och rosa/lila slips. För vi vill inte ha svart på ett sommarbröllop.

    Jag har en kort vit klänning och sonen har också en grå kostym med rosa slips. Brudbuketten ska ju gå i rosa/cerise/vita rosor.

  • Ne11ie

    Min man var av samma åsikt, han ville ej gå omkring och känna sig som en "pingvin", han valde att ha svart kostym, svart skjorta och svart/lila slips. För min del spelade det ingen större roll då det var lika viktigt att han kände sig bekväm :) (Vi hade inte dresscode)


    Heloise skrev 2009-07-22 13:37:19 följande:
    Panzer ska ha svart kostym, han fick välja helt själv tom Han tycer att frack= pingvinkldsel och frockcoat ville han inte ha. Smoking var på tapeten en lång tid men till slut valde han en kostym. Fine by me
  • Maybe2010

    Vi har inte pratat så mycket om det ännu, men om jag får bestämma så ska min sambo ha antingen frockcoat eller kostym med väst och matchande slips. Om man kollar på www.steensherrmode.se så finns det en snygg kombination under rubriken "Kostym", näst längst till vänster.

    Frack skulle kännas alldeles för uppklätt för oss. Vid de bröllop jag själv varit på där brudgummen burit frack så har klädkoden även varit frack för gästerna och det vill inte vi ha.

  • Nippran

    Jag tycker att det är mycket tjusigt! Däremot hade det inte passat för oss och vår typ av bröllop.
    Ni kanske bör fundera på om gästerna även behöver ha den klädkoden eller om det bara ska gälla er.

  • Nynaeve
    MV85 skrev 2009-07-22 13:17:20 följande:
    Själv tycker jag eg. att frack borde vara "obligatoriskt" i var mans garderob precis som en långklänning i var kvinnas.. Men det är ju jag det!Frack är den högsta klädkod som finns, och det ser jag inte som något att undvika vid de tillfällen man firar något speciellt.Sen vet jag att få män idag har en frack i garderoben (tyvärr) och vet därför med mig att det inte är helt lätt att bjuda in till fest med den klädkoden.JAG tycker att brudgummen ska ha samma rätt som bruden att klä sig över gästernas klädkod, men jag vet att detta inte ses som korrekt etikett - dock ändrar det inte min åsikt.
    Jag kan inte annat än hålla med. Både om att alla män bör ha en frack i garderoben och att de ska ha samma rätt som bruden att klä upp sig. I vårt fall är det faktiskt han som har krånglat mest med kläderna. Och det är hans kläder som är dyrast i slutänden. Men han kommer att vara så vansinnigt snygg!
  • Frulle

    Jag tycker frack är skitfult.

    Min man hade en jauqette. Ja det är ju HALVT frack men den var fin!

  • Ex animo

    Jag tycker att han ska ha det han känner si snygg i!!! Personligen tycker jag att frack är det enda rätta och hur fint/sexigt som helst!!!! Men det är ju lilla jag....

  • jaao

    Frack är absolut snyggare än det där andra kläderna som är så moderna nu... frockcoat, plastrong vad det nu kallas tycker jag är riktigt fult!

    Angående klädkoderna så tycker jag det är ett jättetråkigt argument för att inte få ha på sig vad man vill på sin stora dag! F*n bruden får ju ha brudklänningen, varför ska mannen nöja sig med att klä sig i samma klass som gästerna? Ahhh, jämnställdhet!

  • Fjosok

    Kul att det är fler som gillar frack här. Jag är själv stolt ägare till en frack, en smoking och fyra st kostymer. Och ja, ja har haft användning för ALLA

    Jag tror dock att frack för en del personers tankar till brudklänningar i samma stil som jag har i mitt galleri.

    Och det får nackhåren att resa sig. Är ju inte så enkelt med herrmode att dom stannar i en viss tid, dom är som tidlösa ...

  • workoutgirl

    Min blivande man ska ha vanlig svart kostym med skjorta, väst och slips. Själv tycker jag frack är skitfult för att inte tala om frockcoat som ser ut som nån slags 1800-talsutklädnad. men det är ju tur att smaken är olika

  • MammaMiaa

    Min ska ha frackcoat. Jag själv tycker frack är väldigt fint.


    Men det är din M2B som ska trivas i sina kläder.

  • Jojjo82

    Min man hade frockcoat och var urtjusig! Han kände att om jag skulle vara prålig och blingig med min dyra brudklänning, så skulle han vara prålig också Vi tänkte att en frockcoat har man ju bara en dag i sitt liv och frack, smoking och kostym (som han också har hängande i garderoben) kan han ha vid andra tillfällen. Så han passade på att klä sig i någonting som han aldrig mer skulle bära igen.

Svar på tråden Vad tycker ni om frack och vad ska era blivande män ha på sig?