camilla 32 skrev 2009-07-03 20:00:48 följande:
Red Scarlet skrev 2009-07-03 17:52:02 följande:Det kan jag rekommendera Om de har bra bilder att visa upp, och reservutrustning. Jag är hobbyfotograf, och tar bättre bilder än många yrkesfotografer. Det har jag hört många gånger
Precis det får jag också ofta höra. Nu tror jag visst att de flesta proffsfotografer med ett antal hundra bröllop bakom sig verkligen kan tekniken och vet hur man ska utnyttja den till det yttersta. Dock hör jag många brudpar som inte gillar kontakten med proffsfotografen då denne inte bryr sig speciellt. Det är ännu en dag på jobbet och de blir inte engagerade.
Sedan finns det nog många som kallar sig proffsfotografer och som tar rejält betalt, men som inte riktigt är där ännu...
Som alltid får man väl känna själv vad man vill ha och hur mycket man vill lägga ut. Att det ska vara vitt tycker jag verkligen och man ska vara medveten om att en hobbyfotograf troligtvis inte har lika lång erfarenhet. Kolla på portfolio, checka av att det finns extrautrustning etc.
Dessutom är det ju så att alla måste lära sig genom att vara hobbyfotografer. Har svårt att tro att alla proffsfotografer bara tog upp kameran och började ta så pass bra bilder från ingenting.
Red Scarlet har verkligen superbra bilder i sitt album - riktiga konstverk! Vill man lägga ut 10,000kr för 1.5h så är det ju ypperligt! Men det finns många som vill bli fotade en hel dag och inte riktigt har den budgeten.