• JesHed
    Äldre 28 Jun 23:17
    81852 visningar
    20 svar
    20
    81852

    Ge mig bra tips på roliga Möhippa-aktiviteter!!!

    Ska anordna en möhippa till en god vän. Hon är lite försiktig av sig och står inte gärna i centrum så tänkte mig lite mer roliga aktiviteter med goda vänner inget "skämma ut sig på stan".
    Tipsa mig gärna om ni har några idéer!!!

  • Svar på tråden Ge mig bra tips på roliga Möhippa-aktiviteter!!!
  • Aleta
    Äldre 29 Jun 08:50
    #1

    Vad tycker hon om att göra? Utgå från det.

    Spelar hon något instrument eller sjunger?
    Ordna en privatlektion med en riktigt duktig lärare.

    Tycker hon om att laga mat?
    Ordna att hon får vara med på en fin restaurang någon timme under dagen och hjälpa till i köket. Eller om ni har någon pizzeria som ställer upp så kan hon få göra pizzor åt er.

    Syr hon?
    Ge henne ett designuppdrag, ett par hundringar, en tidsgräns och en symaskin. (Nya kallingar till blivande maken kanske?)

    Gillar hon bilar, eller kanske inte?
    Låt henne få byta olja på en verkstad.

  • oceans­tar
    Äldre 29 Jun 12:15
    #2

    Mina förslag är att ni kan ha en mysig picnic med någon typ av aktivitet ex. frågesport om brudens liv innan hon träffade sin m2b el likn. Sen kan ni ha någon typ av gemensam aktivitet ex magdans, afrikansk dans, någon typ av sport etc

    Ni kan fixa till henne, piffa håret, sminka henne. Ha en mysig middag tillsammans och sedan ta en sväng på stan.

    Lycka till!

  • Pitebr­ud 090801
    Äldre 29 Jun 15:16
    #3

    En picnic tycker jag också låter bra.
    Kanske prova på att rida. Eller ta en ridtur för hela gruppen.
    Smink kurs.
    Frågesport.
    Spa behandling. Massage.
    Vissa span/badhus kan man hyra bastu och bubbelpool.
    Man kan även hyra badhus ifall hon gillar vatten. Jätte kul när det bara är ni där. Även vattenrädda kan tycka det är roligt i och med att ni är ensamma.
    Prova på att göra egna smycken. Smyckessatser finns på tex Panduro. komm ihåg verktygen bara.
    Modell för en dag.
    Arrangera blommor.
    Pyssel av alla de slag.

  • 010809
    Äldre 29 Jun 15:29
    #4

    Jag blev hippad i lördags och fick testa på glasblåsning. Det kan jag varmt rekomendera, det var jur kul som hällst! Så finns det något glasblåseri i närheten där ni ska vara så kan det ju vara något att kolla upp iaf..

  • soon and very soon
    Äldre 29 Jun 20:31
    #5

    Spela in en cd (höjdare alla kan var med o sjunga)
    gå på spa/yassuragi
    Gå på drink/bartenderkurs
    Gå på dans kurs (alla kan vara med, igen)
    göra egen sushi/laga mat med kock

  • emi82
    Äldre 29 Jun 22:50
    #6

    ha en egen fotografering och klä ut bruden i olika månads-outfits (m humor) och gör sedan till en almanacka att hänga på väggen.

    Bruden får göra en lerfigur som föreställer blivande maken.

    Alla möhippans deltagare lägger var sitt paket på ett bord till bruden. Innehållet ska vara en ledråd till ett gemensamt minne tillsammans med bruden. Hon får öppna varje och gissa vem som gett varje paket. Prata sedan om minnena. Roligt!

    5-kamp

  • JesHed
    Äldre 29 Jun 23:17
    #7

    Tack snälla för alla idéer! Ska summera och välja ut, precis vad jag var ute efter!!

  • Jetta
    Äldre 29 Jun 23:45
    #8

    Vi hippade min syrra förra året, körde en 2dagars med lite vilopaus emellan. Blev en hit!

    Ena dan körde vi ett äventyrscentrum med bla sumobrottning, dansduell o inte minst lasergame (typ paintball men med laservapen) med mat o bubbelpool efter o det var en superhit.

    Den andra grejen var att vi deltog i en traktorparad i närheten. Raggade ihop traktor, halm o vagn, fixade plakat o lite snälla uppdrag åt bruden, det var lite folkfest efter paraden. Jättelyckat. Så här efteråt säger bruden att bara en av grejerna räckt med råge.

    Ingen av grejerna blev särskilt kostsamt o även om VI utsatte bruden för pinsamheter (vilket hon nog ville eftersom hon inget sagt) så hade det inte behövts i sammanhanget.

  • Magdaa­a1
    Äldre 14 Mar 09:25
    #9

    Hej!

    Vi var ett gäng brudar som hamna i Stockholm och vi fick springa runt på stan och göra massa sjukt roliga uppdrag och samla poäng, lite annorlunda men roligt. Tror det hette stadsuppdraget - Daredevil.
    Va tyvärr inte jag som kom på idén men vi hade roligt och det var lyckat, kvällen avslutades med middag och utgång med karaoke sång.:) 

  • theluc­kiest2­013
    Äldre 14 Mar 09:47
    #10

    Några förslag:


    Köra gocart


    Rida islandshäst


    Gå på spa


    Spela paintball


    Spela in en låt


    Picknick


    Gå på en lyxig restaurang


    Tillverka egna smycken


    Scrapbooka något


    En rolig festkväll


    Sminkkurs


    Många av ovanstående går ju att kombinera med.. =)

  • Joli84
    Äldre 14 Mar 10:01
    #11

    När vi ordnade hippa åt min svägerska så hade vi pyntat en cykel med blommor och blad och så fick hon ett brev med en gåta (en lätt gåta, där det stod vart hon skulle gå för att hitta cykeln). Sen låg ett nytt brev med instruktioner om att sätta på musiken på cykeln och cykla upp till affären och där dök vi upp (hälften av hippa-gänget) och överraskade henne. Hon hann nog tänka att vad trist, har jag inte fler vänner än så här… Men sen fick hon ett nytt brev med ett nytt uppdrag dit hon skulle cykla och där hittade hon ett nytt brev… Vi cyklade till en glänta och där hade resten av hippa-gänget dukat upp en jättefin picknick och hon blev så glad och chockad för där var hennes bästa vänner som hon inte hade träffat på jättelänge (de bor långt ifrån varandra). Det var jättemysig picknick och efter det så hade vi lite fotosession med henne och det var jätteskoj att få henne att släppa loss lite (bilderna använda vi sedan att göra två stora canvas-tavlor av som hon fick av oss på bröllopet). Sedan åkte vi och hade chokladprovning. Det rekommenderas, gott och lärorikt!

    Men efter allt socker blev alla hemskt trötta så då var det skönt att bara sitta ner och så improviserade vi fram en lek som visade sig vara jättelyckad. Vi satt på en filt och drack champagne och åt jordgubbar samtidigt som alla fick skriva något om sig själva på en lapp som de tror de andra inte känner till (man får välja pinsamhetsnivå själv! Typ: jag har badat naken i månskenet på en camping…) och så samlar man ihop lapparna och drar en i taget och läser upp, så får de andra gissa vem det kan vara. Ett jättebra sätt att lära känna varandra lite bättre och få en avslappnad stämning!

    Sedan på kvällen sammanstrålade vi med svensexan som hade hyrt in stora sumodräkter där brud och brudgum fick mötas och så grillade vi och det blev ett redigt kalas!

    Jag tycker det är jätteviktigt att man planerar en hippa efter vad man tror personen i fråga skulle tycka är roligt och inte vad man själv tycker är roligt. Att förnedra folk på stan får man själv kanske ett gott skratt av men kanske inte personen som utsätts.. alla är ju olika! Och de ska ju bli en minnesvärd kväll. Sen måste det ju inte kosta skjortan!! Att bara umgås, äta gott och göra några roliga lekar tillsammans behöver ju inte kosta!

    Det blev visst ett långt inlägg! Hoppas du fick några idéer du kan använda dig av =)

  • Äldre 29 Jun 15:26
    #12

    Här kommer lite tips:

    - Prova olika upplevelser i Virtual Reality (väldigt häftig upplevelse): www.vrevents.se

    - Sjung in en sång i en professionell studio: www.famestudios.se

    - Gå på spa: sturebadet.se

    - Prova vinprovning: wasahof.se/vinprovning/

    Enjoy!

  • Äldre 29 Jun 15:27
    #13

    Här kommer lite tips:

    - Prova olika upplevelser i Virtual Reality (väldigt häftig upplevelse): www.vrevents.se

    - Sjung in en sång i en professionell studio: www.famestudios.se

    - Gå på spa: sturebadet.se

    - Prova vinprovning: wasahof.se/vinprovning/

    Ha det så kul!

  • Äldre 29 Jun 15:28
    #14

    Här kommer lite tips:

    - Prova olika upplevelser i Virtual Reality (väldigt häftig upplevelse): www.vrevents.se

    - Sjung in en sång i en professionell studio: www.famestudios.se

    - Gå på spa: sturebadet.se

    - Prova vinprovning: wasahof.se/vinprovning/

    Enjoy!

  • Äldre 29 Jun 20:31
    #15

    Jag och sambon ska ha möhippa/svensexa ihop:) så vi ska till boda borg något vi planerat själva. . Så vi kör killarna mot tjejerna o käkat tacobuffé för 90 kronor extra:) sen på kvällen ska vi ha hemma fest på kvällen med fler kompisar och blanda egna drinkar och sådant skoj:) enkelt o kul:)

  • Äldre 23 Feb 12:41
    #16

    Jag skulle tipsa om att faktiskt göra en riktig aktivitet (som blivande bruden gillar såklart!) det gjorde vi för min kompis i somras och det blev jättelyckat :D Det är ju liksom en speciell grej som man verkligen vill minnas, inte vilken fest som helst!

    Vi bokade en aktivitet som heter Daredevil och det var jättekul, men det fanns en massa andra också om man är lite blyg av sig :) man kan lösa mordgåtor, eller köra typ musik quiz eller gå på spökjakt haha... eller springa runt i såna där bollar som ser så roliga ut... vi funderade på det, men en tjej haltade så...
    Hur som helst var det lyckat och jag rekommenderar det verkligen!! Här var det vi bokade: activity.se/privat/

    Hoppas det hjälpte lite!! :D

  • Äldre 18 Mar 10:38
    #17

    Här finns det många bra tips och inspiration ifall man har lite idétorka när det gäller möhippan: http://www.möhippatips.se/

  • Äldre 29 Mar 15:18
    #18

    Lägger in en superrek på Stadsuppdragets aktiviteter. (www.stadsuppdraget.se)
    Här erbjuds både mer flamsiga och utåtriktade aktiviteter samt mer kluriga och mystiska om man är mer lagd åt det hållet. Allt styrs via appar och ipads så det ligger väldigt rätt i tiden. Min lillebror arbetar som aktivitetsledare för dem så jag har haft förmånen att prova på alla deras aktiviteter, min favorit är Citymission! 

    Hoppas du hittar något passande! :)

  • Äldre 10 Apr 08:23
    #19

    Tips till möhippor, förfester m.m.: slaventommy.blogspot.com 

  • Äldre 21 May 17:36
    #20

    Jag har gått på många möhippor de senaste åren och tycker att det är roligt när man blandar in någon fysisk men rolig aktivitet. Det är också bra när den blivande bruden är blyg som du skriver.. Har testat sumobrottning och ponnytrav där man fått ont i magen av skratt! Brukar gå in på hemsidan www.fixamohippa.se för  inspiration till aktiviteter, lekar och sånt Skrattande

Svar på tråden Ge mig bra tips på roliga Möhippa-aktiviteter!!!