• Ida o Mille

oj oj..oj en bebis i magen!

Herre gud, alldeles chockad!
    Gjorde ett grav.test i torsdags som visade ett väldigt svagt svagt plus... Och så gjorde jag ett test idag..
    (trodde inte riktigt att de skulle vara något!)
    Men de var positivt!!!!
    Ååå jaaaa vi vill ha. Vi har pratat om de och testat lite, men inte lagt någon "energi" på de (haha eller iaf lite:-P)
    Gått och små fantiserat om tänk om de är ett litet liv i mig och hoppats, och nuuu när jag vet är jag rädd! Hahaa eller ja, chockad... och rädd.
    Var de så för er när ni fick veta de första gången?
    Är de normalt att känna så här.. Går miljoner tankar runt i huvudet.. Hur ska allt gå.. Bröllopet.. men tur att de är så nära nu så att klänningen inte kommer att bli för liten haha...
    O. baby grejor är ju inte de billigaste idag..
    Och kommer jag att bli en bra mamma???

men åå vad jag är glad! Min gubbe är också glad, fast han säger inte så mycket.. han är nog väldigt chockad! hehe
    Oj oj nu blev detta inlägg liite långt! hehe

Någon som förstår mig?

• Svar på tråden oj oj..oj en bebis i magen!
  • Ida o Mille

ÅÅåå tack alla underbara!
    Dagen efter nu, och är sååå lycklig! men fortfarande lite rädd hehe och så fattar man inte riktigt.
    Började nästan gråta idag då jag pratade med min m2b och när vi skulle lägga på så sa han: Älskar er! smälte riktigt då hihi.
    Sen har jag ringt till MVC och vi har fått tid på måndag. Oroar mig mest över att man kommer dit och de inte skulle vara något i magen...
    Grattis till alla er andra, vad roligt!!
    Och emmaw jätte roligt, för vi gifter oss också den 1 augusti, vilket sammanträffande hehe
    Hoppas inte min klänning kommer se konstig ut, men det tror jag inte då den går utåt vid brösterna

emmaw skrev 2009-06-23 11:00:37 följande:
    Jag har också nyss fått veta att vi ska ha bäbis, och vi gifter oss 1 augusti. Får se om klänningen passar... =)
  • April 99

Grattis alla ni ny plussade! Helt underbart känsla, själv är jag än så länge ogift men har ett bustroll på 1½ år.

TS jag förstår den bubblande känslan och alla frågorna. Jag som alltid längtat över att bli mamma och vi hade försökt några månader. När vi väl plussade kom jag på mig att bli orolig hur det skulle gå och lite rädd..super skumt, men fullkomligt normalt vill jag lova haha! Lycka till nu!

• FruLjungberg

Miis Bii man får ju ta allt med en gnutta salt, men jag tyckte det var skönt att kunna prata bebisar, värkar, "tjejproblem" osv. när alla andra va trött på en. hahha blev MYCKET bebis snack när ettan bakades.

• emmaw

Det gör min också som tur är... Plus att det är snörning i ryggen, så den går att justera lite. Det är jag glad åt nu, för jag har redan blivit rätt svullen om magen. Fast det sägs att det kan gå tillbaka efter några veckor, så vi får väl se... Jag är nog mest nervös för vår bröllopsresa, även om jag tror att det kommer gå bra. Vi ska till USA i 8 veckor och bila, så det är bara å hålla tummarna för att man mår bra.

Jag förstår vad du menar med att man oroar sig för att det inte ska vara nåt i magen, jag gör också det titt som tätt. Jag får fö rmig att jag mår FÖR bra för att vara gravid och att jag säkert inte är det längre. Men min mamma och syrra mådde båda prima under sina graviditeter, och det sägs ju att det går i släkten, så det är väl bara å tacka och ta emot.

Ida o Mille skrev 2009-06-23 18:51:43 följande:

ÅÅåå tack alla underbara!Dagen efter nu, och är sååå lycklig! men fortfarande lite rädd hehe och så fattar man inte riktigt. Började nästan gråta idag då jag pratade med min m2b och när vi skulle lägga på så sa han: Älskar er! smälte riktigt då hihi.Sen har jag ringt till MVC och vi har fått tid på måndag. Oroar mig mest över att man kommer dit och de inte skulle vara något i magen...Grattis till alla er andra, vad roligt!! Och emmaw jätte roligt, för vi gifter oss också den 1 augusti, vilket sammanträffande hehe Hoppas inte min klänning kommer se konstig ut, men det tror jag inte då den går utåt vid brösterna
  • Miss Biii

Jo jag förstår absolut syftet m sajten och jag lär själv hänga där en vacker dag. Det är väl kanske vissa människor bara som tar allt på stort allvar och då blir ju allt väldigt fel... Men inget ont om familjeliv alls!

FruLjungberg skrev 2009-06-24 11:36:26 följande:
    Miis Bii man får ju ta allt med en gnutta salt, men jag tyckte det var skönt att kunna prata bebisar, värkar, "tjejproblem" osv. när alla andra va trött på en. hahha blev MYCKET bebis snack när ettan bakades.
  • Ida o Mille

Jaha men de kommer nog att gå bra! De brukar väl vara värst de första veckorna.. Vad roligt de lät att åka iväg så där
    Mår också ganska bra, lite tryck i magen och värk, men BM sa att de var normalt då allt håller på att lägga sig på plats, eller vad man ska säga..
    Har mått lite illa, höll på att kräkas då min m2b hade lämnat makrill framme...
    Är rädd att man ska få mens vilken dag som helst eller att något kommer att hända.. Vill att veckorna bara ska rusa iväg så man blir mer trygg i den växande magen

emmaw skrev 2009-06-24 11:53:45 följande:
    Det gör min också som tur är... Plus att det är snörning i ryggen, så den går att justera lite. Det är jag glad åt nu, för jag har redan blivit rätt svullen om magen. Fast det sägs att det kan gå tillbaka efter några veckor, så vi får väl se... Jag är nog mest nervös för vår bröllopsresa, även om jag tror att det kommer gå bra. Vi ska till USA i 8 veckor och bila, så det är bara å hålla tummarna för att man mår bra. Jag förstår vad du menar med att man oroar sig för att det inte ska vara nåt i magen, jag gör också det titt som tätt. Jag får fö rmig att jag mår FÖR bra för att vara gravid och att jag säkert inte är det längre. Men min mamma och syrra mådde båda prima under sina graviditeter, och det sägs ju att det går i släkten, så det är väl bara å tacka och ta emot. Ida o Mille skrev 2009-06-23 18:51:43 följande:
  • Millan75

Stort Grattis till er som plussat!! Helt underbart!!

Jag förstår dig, Ida och Mille! Jag är själv i vecka 14 nu och vi ska gifta oss i september. Hade köpt klänning som jag inte fick lämna tillbaka så den får jag sälja på blocket nu
    Men jag har hittat en annan klänning som har snörning i ryggen så den kommer nog bli jättefin!!
    Just nu känner jag mig bara såå svullen och fet men jag hoppas man känner sig finare sen med en rund gravidmage
    För oss är detta 2:a barnet men lika fantastiskt är det för det!! Vi är överlyckliga och oroliga så klart....det kan man nog aldrig komma ifrån. Men viktigt är att tänka positivt för det hjälper ju inget att gå och oroa sig

Stort grattis igen och lycka till!!!

• Emmy1982

grattis! vi fick samma "chock" med ett plus på midsommarafton, ej planerat.. gifter oss 26/9 så det blir till o se om man kommer i klänningen. har köpt en L ist för min normala M. får be en vän sy ut den annars. kommer nog vara i 17 veckan till bröllopet om jag räknat rätt...:)

• Ida o Mille

Grattis till er också
    Ja då kommer du ha en liten mage till bröllopet emmy1982
    Jag känner mig jätte svullen, speciellt på kvällen, men de lär väl försvinna och bli fin-mage sen

• FruLjungberg

Miss Bii: nej vissa tar ju allt på stort allvar men är väl deras problem.. men kul att läsa andras roliga förlossningar och dylikt.

• Kela2

Jag är också gravid! :) Vi är båda superlyckliga över det och har längtat efter barn ett bra tag. Jag är i vecka 8 och vi har varit på första hälsosamtalet på MVC och nästa vecka är det dags för inskrivningssamtal. Jag är trött och trött och trött och mår illa en del, men det är det värt.

Även jag har oroliga tankar till och från. Framförallt oroar jag mig för att det ska hända något och ibland vågar jag inte riktigt tro att vi ska lyckas på första försöket... Jag anklagar t.ex. mig själv för att jag drack vin på en middag innan jag visste att jag är gravid... För jag hade aldrig vågat hoppas på att jag skulle bli gravid efter ett försök och tolkade värken jag börjat få som att mensen var på väg.

Vi förlovade oss förra året, men har inte bestämt datum för bröllop än. Fast nu har vi pratat om att skynda på med det. Fast det blir ju inte så lätt med klänning när man inte vet hur kroppen växer...

Så det är mycket stort på gång!

• Ida o Mille

Grattis Kela2!

Idag var vi på MVC, vi hade pratat om hur länge det har gått jag trodde 3 veckor och min m2b trodde 4. Men de var 6 veckor, så den är beräknad i slutet februari, så de gick bort en månad, nu känns de väldigt nära, men ändå inte;)
    Vill att veckorna ska rusa iväg! och man kommit in i den mera säkra tiden:)
    Men nu blir de till att läsa massor med böcker:)
    Men gud så skoj de är!!

Och i helgen ska vi ta en tur till mammas stuga och för att berätta den stora nyheten, många såna detta år:D

• FiaoJonny

Grattis alla plussare :D Längtar till den dagen då det är vår tur.

• Kela2

Jag vill också att framförallt de första 12 veckorna ska gå, för det sägs ju att det blir säkrare sen och att illamåendet lättar för de flesta.

Vi kunde inte låta bli att berätta den glada nyheten för de närmaste bara någon dag efter beskedet. Vi var på släktkalas några dagar senare och då fick de flesta veta... Men däremot kommer vi vänta till efter semestrarna med att berätta på jobbet, när det gått några fler veckor.

Ida o Mille skrev 2009-06-29 23:18:22 följande:

Grattis Kela2! Idag var vi på MVC, vi hade pratat om hur länge det har gått jag trodde 3 veckor och min m2b trodde 4. Men de var 6 veckor, så den är beräknad i slutet februari, så de gick bort en månad, nu känns de väldigt nära, men ändå inte;)Vill att veckorna ska rusa iväg! och man kommit in i den mera säkra tiden:)Men nu blir de till att läsa massor med böcker:)Men gud så skoj de är!!Och i helgen ska vi ta en tur till mammas stuga och för att berätta den stora nyheten, många såna detta år:D
  • Ida o Mille

Vi har också berättat för några nära vänner, skulle till min mamma i helgen var de tänkt för att berätta de, men min m2b ska jobba så de blir inte förrens nästa helg, men de går lika bra

• anja1661

åhh vad jag är glad för er skull! jag vill oxå ha en bebis i magen. jag har två barn men vill ha en till. min man har sagt stopp och det e väl bra för stunden med tanke på att jag pluggar....men jag vill vill vill!!! jag blir färdig förskollärare/lärare om 2år och då bara måste jag ha en till....

jag kommer ihåg känslan av allt nytt och att kroppen betedde sig lite som den ville... jag gick upp massor med första 26kg. med den andra gick ajg "bara" upp 16kg men då had ej ag inte hunnit gå ner allt då vi bara har 13månader mellan våra troll.
    i augusti fyller ebba 4år och simon blir 3 i september...

saknar att ha en bebis hemma....

passa på att njuta av varje sekund..även om det senare kommer bli tungt.
    grattis än en gång!!!!!

• Badkrukan

Måste oxå säga grattis!
    Kommer aldrig glömma känslan mär man såg pluset på stickan.
    Har 2 underbara killar( 10 mån och 3 år) och det är det absolut bästa som hänt mig.
    Kan varmt tips om www.gravid.se och www.growingpeople.se

Lycka till med bröllopet och njut bara njut av den växande magen. Lita på att du vet bäst och ta alla råd med en nypa salt!

• 20090801

Grattis till er med växande magar. Vi gifte oss 1 augusti och jag skulle fått mensen igår men det kom ingen, tog en test som visade +. Under ca ett halvår har vi försökt men det har inte blivit något så vi sköt det på framtiden och när den spärren släppte så gick det som en dans.{#lang_emotions_smile}

• Joacilia

Jag kommer vara i v 30 när vi gifter oss, undra hur det går med klänningen

Svar på tråden oj oj..oj en bebis i magen!